کد خبر : 1782544 | 06 مهر 1400 ساعت 21:17 | 5.2K بازدید | 1 دیدگاه

ایراندوست:23 جنگجو در تیمم دارم

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان می‌گوید هر جا به ورزش دخترا بها داده شده نتایج مثبت بوده و امیدوار است این روند ادامه دار باشد.

ایراندوست:23 جنگجو در تیمم دارم

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران با هدایت مریم ایداندوست توانست با شکست بنگلادش و اردن جواز حضور در جام ملت‌ها را به دست آورد و این موضوع را اثبات کند که باید بیش از پیش به توانایی‌های بانوان فوتبالیست توجه شود.

 

ایراندوست که از حالا به فکر بازی‌های ایران در آسیاست و برای آماده‌سازی هر چه بهتر ایران برنامه ریزی می‌کند با خبرنگار ورزش سه گفت و گو کرد.

 

 

*فدراسیون نگاه برابری به فوتبال زنان ایران دارد
فکر می‌کنم همه می‌دانند ما با چهار اردوی آماده سازی و دو اردوی بین المللی که با حمایت فدراسیون انجام شد به مصاف حریفان‌مان رفتیم و با عملکرد خوب صعود کنیم. اینکه چطور این روند خوب ادامه داشت باید بگویم که هروقت از ورزش زنان حمایت شد قطعا نتیجه لازم کسب شده است. من فکر می‌کنم این حمایت‌ها حداقل در قسمت فوتبال ادامه دار می‌شود و این را از روز اول حس کردیم که دکتر عزیزی‌خادم دلسوزانه پشت تیم ما است و کاملا نگاه برابر دارد و حتی نگاهی فراتر به فوتبال بانوان در همه رده‌ها دارد.

 

*فدراسیون‌های دیگر از فوتبال یاد بگیرند
 فدراسیون حتی در شرایط پاندمی کرونا طبق برنامه‌ پیش رفت و اردوهای ما ادامه داشت و با شرایط قرنطینه ای که داشتیم خللی در آماده سازی تیم به وجود نیامد و این‌ها باعث می‌شود امیدوار باشیم که حمایت‌ها ادامه دار می‌شود و امیدوارم بخش‌های دیگر هم از فدراسیون فوتبال یاد بگیرند و از دختران‌شان حمایت کنند.

 

 

1647727

 

 

 

*فکر می‌کردند تیم نداشته باشیم بهتر است!
دوسال تعطیلی بانوان را باید از دوستانی که قبل از من بودند بپرسید! و همین‌طور سوال کنید چرا مسابقات برگزار می‌شد و ایران تیم نداشت؟  چرا فکر می‌کردند اگر فوتبال زنان برود هم می‌بازند و تیم نفرستند بهتر است؟! این ها را اگر خودشان پاسخ دهند بهتر است و ما باید تمرکز و انرژی‌مان را روی کار خودمان بگذاریم.

 

*23 جنگجو را انتخاب کردیم
طبیعی است وقتی دو سال و نیم تیم ندارید هیچ آرشیوی از مسابقات بانوان نباشد و علاوه بر آن این مسابقات هیچ پخش زنده و مرده‌ای هم ندارد و این‌ها باعث شد که ما زمان حدود یک ماه و نیمه را از دست دهیم و تصمیم گرفتیم از تعداد بازیکنان بیشتری که مربیان و استان ها معرفی می‌کنند استفاده کنیم و آنها را ببینیم؛ در اردوی بلاروس، من همه بازیکنان را بازی دادم تا ارزیابی خوبی از آنها داشته باشیم و در نهایت بیست و سه نفری را انتخاب کردیم که 23 جنگجو بودند و با قلب‌شان برای تیم ملی می‌دویدند و هر کدام را هر زمان در زمین گذاشتیم با تمام وجود کار کردند و از آنها راضی هستیم.

 

*تیم‌های دیگر آسیا سال‌ها سرمایه گذاری کرده‌اند
سطح مسابقات در جام ملت‌ها خیلی بالاست چون تیم‌های آسیایی در جهان هم رنک بالایی دارند؛ مثل استرالیا، چین، ژاپن و کره که حریفان قدرتمندی هستند زیرا سال‌هاست روی فوتبال زنان کار می‌کنند و کار آسانی نداریم. این تورنمنت در سه گروه چهار تیمه برگزار می‌شود ولی چون فعلا هیچ چیزی رسمی اعلام نشده بیشتر از این درباره‌اش حرف نزنیم. ما در ازبکستان بازی کره جنوبی را دیدیم که تیم فوق العاده‌ای بودند و ما باید با برنامه ریزی دقیق و مسابقات دوستانه زیاد در این مسابقات شرکت کنیم و من پیشنهاد بازی دوستانه با ژاپن را داده‌ام.

 

 

 

1647725

 

 

*از تیم‌های شرق آسیا ترسی نداریم
ما قطعا به تیم‌های شرق آسیا خواهیم خورد و هیچ ترسی از آنها نداریم و اگر من می‌ترسیدم هرگز هدایت تیم ملی را قبول نمی‌کردم. ما آمده‌ایم که اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و باید آن قدر با تیم‌های قدرتمند بازی کنیم که وقتی در یک مسابقه رسمی می‌رویم بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم. هر چه قدر مسابقه دوستانه بیشتر برگزار کنیم نتیجه‌اش موفقیت تیم ملی در آینده می‌شود.

 

*به زودی اردوهای جدید آغاز می‌شود
فدراسیون فوتبال برای پخش زنده تلاش می‌کند تا شرایط بهتری به وجود بیاید و ما تلاش‌مان را می‌کنیم و نظرات‌مان را اعلام می‌کنیم ولی فعلا باید تمرکزم را روی بخش فنی تیم بگذارم. طبق برنامه‌ای که من قبل از رفتن داده بودم قرار بود هفده مهر اردوی ما شروع شود ولی جلسه‌ای با آقای کامرانی فر و بقیه اعضای فدراسیون داریم تا ببینیم اردوها به چه شکل برگزار شود.

 

*باید روی بخش هجومی بیشتر کار کنیم
من به بازیکنانم ایمان دارم و شناخت کافی از آنها دارم و هدف‌مان این است که بهترین عملکرد را داشته باشیم. اول از همه روی نقاط قوت‌مان که بخش دفاعی است کار می‌کنیم و در این چهار ماه باقی مانده هم از نظر جسمانی و تاکتیکی در بخش هجومی باید بیشتر کار کنیم. در کل خوشحالم‌ که مردم خیلی راضی بودند.

 

*ستاره‌های تیم ملی آقایان از ما حمایت کردند
ما اردوهایمان با تیم ملی آقایان باهم برگزار می‌شد و همان جا هم آنها می‌آمدند و نظرات خوبی می‌داند و آرزوی موفقیت برای ما داشتند؛ هم آقای اسکوچیچ سرمربی تیم ملی هم باقی بچه‌های تیم ملی مثل سردار آزمون، سعید عزت‌اللهی، علی قلی زاده، علیرضا جهانبخش و... آمدند و برای ما آرزوی موفقیت کردند. برای ما قابل پیش‌بینی بود که این حمایت را ادامه می‌دهند و بعد از صعود ایران هم واکنش‌های مثبتی داشتند. خوشحالم‌که فوتبال بانوان به جایی رسیده که هم ورزشکاران حرفه‌ای هم اهالی رسانه، ورزش، مردم و سینما حمایتش می‌کنند. ممنون از مردم که قلب‌شان برای این تیم تپید و حمایت آنها باعث می‌شود تنها نباشیم.

دیدگاه‌ها