کد خبر : 1782628 | 07 مهر 1400 ساعت 10:47 | 33.7K بازدید | 22 دیدگاه

از لانه ببر زنده بیرون بیایید!

وحشت کره‌ای‌ها از آزادی: 15 سال، یک گل زده!

یک وب سایت کره ای با اشاره به تقابل ایران و کره جنوبی در تهران، به رکورد فاجعه بار این کشور در استادیوم آزادی پرداخته و آن را گورستان تیم های مهمان نامیده است.

وحشت کره‌ای‌ها از آزادی: 15 سال، یک گل زده!

به گزارش "ورزش سه"، وب سایت کره ای news1 که چند روز پیش با وحشت از بازی در استادیوم آزادی یاد کرده بود، حالا در مطلب جدیدی به آمار فاجعه بار تیم ملی این کشور در تهران پرداخته است. این وب سایت با تیتر "فقط یک گل در 15 سال، بنتو وارد گورستان تیم های مهمان در ورزشگاه آزادی می شود"، نوشت: دیدار با ایران، فرصتی برای از بین بردن تاریخ تلخ و بازگشت مجددی به رقابت هاست.

 

این وب سایت در ادامه گزارش خود آورده است: تیم ملی فوتبال کره جنوبی عازم یک سفر خارج از کشور به مقصد ورزشگاه بدنام آزادی است. آیا بنتو قادر خواهد بود با لبخند از "گورستان تیم های میهمان" بازگردد؟ جایی که کره جنوبی در 15 سال گذشته، تنها یک گل در آنجا به ثمر رسانده است.

 

ورزشگاه آزادی مکانی دردناک برای تیم های مهمان است. این مکان اساساً در زمینی مرتفع قرار دارد بنابراین سازگاری با آن برای تیم های مهمان دشوار است و حمایت یک طرفه "هواداران مرد ایرانی" که حدود 85000 صندلی را پر می کنند را به همراه دارد که این یک امتیاز بزرگ برای ایران است. کره نیز از این بابت سختی های زیادی کشیده است.

 

1648762

 

کره جنوبی تاکنون 7 بار در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی ایران رفته اما آنها حتی یک بار هم به پیروزی نرسیده و آمار 2 تساوی و 5 شکست را ثبت کرده اند. این واقعیت که تیم ملی هرگز در استادیوم آزادی برنده نشده، شرم آور است. اما آنچه بیشتر از همه جلب توجه می کند، این است که ملی پوشان در دیدارهای برگزار شده اخیر هیچ گلی به ثمر نرسانده اند.

 

دو تیم 15 سال پیش و در 15 نوامبر 2006 در مرحله انتخابی جام ملت های آسیا در تهران به مصاف هم رفتند که با شکست 2 بر صفر کره همراه بود. آنها سپس در 11 فوریه 2009 در مرحله مقدماتی جام جهانی آفریقای جنوبی با هم دیدار کردند که با تساوی یک – یک به پایان رسید. از آن زمان و طی 15 سال اخیر، 5 دیدار در استادیوم آزادی برگزار شده که آن یک گل در سال 2009، تنها گل کره در تهران بوده است. از جمله دو شکست یک بر صفر در مرحله مقدماتی جام های جهانی 2014 و 2018 و یک بازی دوستانه در سال 2014.

 

اگرچه نمونه های زیادی از این نتایج برای کره جنوبی وجود ندارد، اما واضح است که سطح تیم ملی پایین تر از ایران بوده است. گذشته ای نگران کننده برای بنتو که نگران عملکرد ضعیف گلزنی تیم خود است چرا که تیم او تنها دو گل در دو بازی ابتدایی مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی به ثمر رسانده است.

 

1648761

 

بنتو با وجود اینکه مجبور بود خود را برای یک سفر سخت و خارج از خانه آماده کند، اما تصمیمش را اعلام کرد و گفت: قصد داریم روند هجومی و به دست آوردن موقعیت های فراوان برای کسب امتیاز بیشتر را توسعه دهیم. ما دو بازی پیاپی را با هدف کسب شش امتیاز انجام خواهیم داد.

 

علاوه بر این، وی برنامه عملیات تهاجمی تیمش را مطرح کرد و گفت: معمولاً دو بازیکن هستند که پست "شماره 9" را بر عهده می گیرند، اما بازیکنانی هستند که بسته به شرایط می توانند به عنوان بازیکنان یک یا دو پسته بازی کنند و به خط حمله اضافه شوند. مانند سون هیونگ مین، لی دونگ گیونگ، هوانگ هی چان و سونگ مین کیو.

 

 این بار باید نقطه عطفی جدید تعیین شود، هم برای کسب امتیازات لازم و هم برای تغییر نگاه سرد هواداران به تیم ملی. این سفر از جهات مختلف آسان نیست. باد به پرچم تماشاگران وزیده است چرا که خبرگزاری دولتی ایران گزارش داد که کارگروه عمومی دولت ایران در مبارزه با ویروس کرونا از ورود 10 هزار نفر تماشاگر به استادیوم آزادی که دو دوز واکسن کرونا دریافت کرده اند، خبر داد.

 

این وب سایت در پایان این گزارش خود نوشته است: صادقانه بگویم، این مسابقه ای است که ایران دست برتری را دارد. تنها می توان توصیه های پیش پا افتاده ای نظیر تبدیل این بحران به یک فرصت را مطرح کرد. اگر به ایران ببازید، می تواند بدترین اتفاقات رخ بدهد. البته اگر از لانه ببر زنده بیرون بیایید، می توانید برای ادامه راه قدرت بیشتری بگیرید.

دیدگاه‌ها