کد خبر : 1783284 | 10 مهر 1400 ساعت 20:31 | 26.2K بازدید | 15 دیدگاه

قاضی بدیمن استرالیایی، داور ایران و امارات شد

کریستفور جیمز بیث با کمک هموطنانش دیدار ایران و امارات را قضاوت می کند. او داور همان دیدار ایران و ژاپن در نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2019 است.

قاضی بدیمن استرالیایی، داور ایران و امارات شد

به گزارش "ورزش سه"، تیم های ملی فوتبال ایران و امارات در مرحله سوم از رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، در استادیوم زعبیل شهر دبی به مصاف هم می روند. کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا اسامی داوران این دیدار حساس را اعلام کرد که تیم قضاوت کننده این بازی از کشور استرالیا خواهند بود و اتفاقا چهره آنها برای علاقه مندان به فوتبال ایران نیز آشناست.

 

کریستوفر جیمز بیث ملقب به کریس بیث داور استرالیایی است که با همکاری دو هموطن خود به نام های آنتون شتینین و جورج لاکریندیز قضاوت این دیدار حساس را برعهده خواهند داشت. همچنین جاناتان باریرو داور چهارم این بازی است و روبرت ایوان نیز داور VAR است که همگی اهل کشور استرالیا هستند. یعقوب محمد از کشور مالزی نیز کمک داور VAR این بازی خواهد بود.

 

اما این داور استرالیایی برای علاقه مندان به فوتبال در ایران چهره ای آشناست. کریس بیث متولد ۱۹۸۴ است و از سال ۲۰۱۱ به لیست داوران بین المللی فیفا اضافه شد. بیث در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ داور دیدار معروف ایران و ژاپن در مرحله نیمه نهایی آن رقابت ها بود. همان دیداری که بازیکنان تیم ملی به هوای اعلام خطا از سوی کریس بیث به سمت این داور هجوم بردند و در ادامه ژاپن از این غفلت نهایت بهره را برد و دروازه ایران را باز کرد و در نهایت با نتیجه 3 بر صفر برنده شد.

 

1649944

 

کریس بیث داور دیدار ایران و ژاپن، در این صحنه و پس از استفاده از VAR وبازبینی تصاویر صحنه برخورد توپ به دست مرتضی پورعلی گنجی، یک خطای پنالتی به سود چشم بادامی ها اعلام کرد. داوری های او برای تیم ملی ایران خوش یمن نبوده است.

 

1649945

 

 

این داور استرالیایی داور چهارم یکی از تلخ‌ترین دیدارهای تاریخ فوتبال ایران هم بود؛ دیدار ایران و عراق در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ که بنجامین ویلیامز داور وسط آن دیدار بود و بیث به عنوان داور چهارم بارها مورد اعتراض کی روش قرار گرفت. قضاوت پرحرف و حدیث تیم داوری استرالیایی این بازی هیچ وقت از یاد کی روش، ملی پوشان و ایرانی‌ها پاک نخواهد شد. اخراج سختگیرانه مهرداد پولادی در نیمه اول کار را برای ایران سخت کرد و در نهایت پس از تساوی ۳-۳ در پایان ۱۲۰ دقیقه، ایران در ضربات پنالتی باخت و از دور مسابقات کنار رفت.

 

1649942

 

کریس بث استرالیایی علاوه بر دیدار ایران و ژاپن که با شکست ملی پوشان به پایان رسید، در بازی جنجالی سال 2015 ایران و عراق بعنوان داور چهارم در کنار بنجامین ویلیامز حضور داشت. قضاوت پرحرف و حدیث تیم داوری استرالیایی این بازی هیچ وقت از یاد کی روش،ملی پوشان و ایرانی ها پاک نخواهد شد.

 

1649943

 

هواداران فوتبال هیچ گاه اعتراضات کارلوس کی روش به تیم داوری بازی ایران و عراق را از یاد نمی برند. سرمربی سابق تیم ملی، در این صحنه به سمت کریس بیث رفته و به قضاوت ویلیامز اعتراض می کند.

 

کریس بیث چندین دیدار از نمایندگان ایران در رقابت های جام باشگاه های آسیا را نیز قضاوت کرده است. او در سال 2014 بازی فولاد و الفتح عربستان را داوری کرد که با برتری 5 بر یک خوزستانی ها به پایان رسید. کریس بیث در سال 2019 بازی استقلال و الهلال را داوری کرد که با برتری 2 بر یک شاگردان وینفرد شفر به پایان رسید که علی کریمی و پژمان منتظری برای آبی پوشان گلزنی کردند.

 

این داور در همان سال بازی پاختاکور و پرسپولیس را نیز داوری کرد که با برتری یک بر صفر نماینده ازبکستان به پایان رسید. او در لیگ قهرمانان فصل قبل نیز بازی پرسپولیس و الشارجه را قضاوت کرد که با تساوی 2 – 2 به پایان رسید. کریس بیث استرالیایی یک بار هم برای تیم ملی امید ایران در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و انتخابی المپیک قضاوت کرده؛ دیداری که با گل‌های مطهری و میلاد محمدی با برتری ۲-۰ شاگردان خاکپور به پایان رسید.

دیدگاه‌ها