کد خبر : 1783354 | 11 مهر 1400 ساعت 10:11 | 12.6K بازدید | 9 دیدگاه

عبدی و عیسی علیه طلسم 9 ساله ریاض(عکس)

آخرین تصویری که از گل‌زنی پرسپولیسی‌ها در عربستان به خاطر داریم پنالتی چیپ علی کریمی است.

به گزارش "ورزش سه"، در سال‌های اخیر نمایندگان فوتبال ایران و عربستان در کشور ثالث به مصاف هم می‌رفتند و دیگر از میزبانی‌های جنجالی با ورزشگاه‌های لبریز از تماشاگر در تهران و ریاض خبری نبود تا اینکه امسال AFC عربستان را به عنوان میزبان تک‌بازی‌های سه مرحله پایانی لیگ قهرمانان انتخاب کرد تا پرسپولیس مجبور شود به عربستان سفر کند.

 

سرخ‌ها فصل گذشته خاطرات خوشی از نمایندگان عربستان برای خود ثبت کردند و در مرحله گروهی شش امتیاز از التعاون گرفتند و با شکست دادن النصر راهی فینال شدند اما هیچ یک از این دیدارها در عربستان نبود و این پیروزی‌ها در کشور قطر به ثبت رسید.

 

1650137

 

1650138

 

اما اتفاقی که باعث می‌شود دیدار پرسپولیس و الهلال از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار شود عدم موفقیت پرسپولیس در یک دهه گذشته در عربستان است. سرخ‌ها آخرین بار سال 2012 در ریاض و با پنالتی چیپ معروف علی کریمی دروازه الهلال را باز کرده بودند و پس از آن دو بازی دیگرشان مقابل الهلال و النصر در ریاض با نتایج سه گله به سود حریف پایان یافته بود و قرمزها در باز کردن دروازه حریفان عربستانی خود در این کشور ناکام بودند.

 

پس از فصل 2015 نیز مصاف پرسپولیس با عربستانی‌ها در جایی دورتر از تهران یا ریاض برگزار می‌شد. شاگردان یحیی این فرصت را دارند که پس از گذشت 9 سال از گل کریمی، در ریاض جشن شادی برپا کنند و این وظیفه‌ای است که بر دوش عناصر تهاجمی پرسپولیس و به خصوص عیسی آل کثیر و مهدی عبدی گذاشته شده است.

دیدگاه‌ها