کد خبر : 1783433 | 11 مهر 1400 ساعت 15:25 | 119.1K بازدید | 33 دیدگاه

سنگ‌سفیدی: عزیزی‌خادم گفت بی‌خبرم!

عجیب‌ترین صحبت‌ها درباره ناظمِ تیم ملی

حواشی اردوی تیم ملی فوتسال ایران جام جهانی هنوز ادامه دارد و حالا یکی از ملی‌پوشان به اظهارات اخیر سرمربی واکنش نشان داده است.

عجیب‌ترین صحبت‌ها درباره ناظمِ تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا سنگ‌سفیدی ازجمله ملی‌پوشان با سابقه و پرافتخار تیم ملی فوتسال ایران است که سابقه دو دوره حضور در جام جهانی را دارد و در لیتوانی هم جزو شاگردان ناظم‌الشریعه بود که توانست روی سه گل نقش مستقیم داشته باشد و در کارهای دفاعی نیز نمایش خوبی ارائه کند.

 

تجربه مقام سومی جام جهانی، دو قهرمانی همراه تیم ملی در جام ملت‌های آسیا، پنج عنوان قهرمانی در لیگ برتر فوتسال ایران، دو قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا و ... بخشی از افتخارات شماره ۶ تیم ملی است، اما رقم خوردن یک اتفاق در نخستین مرحله حذفی جام جهانی موجب شد تا حواشی عجیبی پیرامون او شکل بگیرد.

تیم ملی فوتسال ایران در شرایطی مسابقه مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی مقابل ازبکستان را برگزار کرد که سنگ‌سفیدی با وجود حضور حدودا ۱۲ دقیقه‌ای در نیمه اول، در نیمه دوم به‌صورت کامل نیمکت‌نشین و پس از آن هم از شرکت در تمرینات منع شد تا همین اتفاق خط خوردن او از لیست دیدار حساس یک‌چهارم برابر قزاقستان را نیز به همراه داشته باشد.

 

سید محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران طی روزهای اخیر دلایلی را برای عدم قرار دادن سنگ‌سفیدی در لیست دیدار با قزاقستان عنوان کرد و در گفت‌وگو با رسانه ما نیز عنوان کرده بود این بازیکن پس از تعویض در دیدار با ازبکستان به اظهارات او بی‌توجه بوده و پس از آن هم تاکید داشت قداست تیم ملی با این حرکت زیر سوال رفته و این سرمربی نمی‌توانست چنین حرکتی را تحمل کند.

 

محمدرضا سنگ‌سفیدی پس از سکوت یک هفته‌ای راجع به اتفاقات جام جهانی و عدم واکنش به صحبت‌های ناظم‌الشریعه و تعدادی از اعضای کادر فنی تیم ملی فوتسال، در مصاحبه با "ورزش سه" راجع به این اتفاقات و برخی از حواشی عجیب دیگر صحبت کرد که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

 

* هیچ‌وقت محبت‌های ناظم‌الشریعه را فراموش نمی‌کنم

ابتدا باید از مردم عذرخواهی کنم چراکه نتوانستیم لحظه‌ای خوشحالی را روی لب این عزیزان بیاوریم و جز شرمندگی، حرف دیگری باقی نمی‌ماند. یک خسته نباشید و خدا قوت هم به آقای ناظم‌الشریعه و کادر فنی تیم ملی می‌گویم که در این چند سال تلاش کردند، زحمت کشیدند و وقت گذاشتند تا تیم موفق شود و هرچه در توان داشتند را ارائه کردند. من شاگرد آقای ناظم‌الشریعه هستم، پنج سال شاگردی ایشان را کردم، نکات زیادی به بنده یاد داده و همیشه احترام‌شان بر بنده واجب است و هیچ‌وقت خوبی‌هایشان را فراموش نمی‌کنم، در یادم هستند و از ایشان ممنون هستم.

 

* کوچک‌ترین بی‌احترامی به مربیانم نمی‌کنم

شما می‌توانید از تمام مربیان سابقم در تیم ملی و باشگاهی بپرسید که هیچ‌وقت کوچک‌ترین بی‌احترامی به آنها نکردم و همواره احترام آنها را چه در جایگاه مربی و چه در جایگاه بزرگتر خودم، داشته‌ام. شاید در جریان بازی‌ها برای موفقیت تیمم با بازیکنان حریف تنش داشته باشم، اما زمانی که به سرمربیان خودم در این چند سال رسیده‌ام، احترام زیادی گذاشته‌ام. ضمن اینکه آقای ناظم‌الشریعه جای خود دارد و بخاطر زحماتی که برای من کشیده‌اند، تا آخر عمر ممنون ایشان هستم.

 

* شاید تا آخر عمر حرف نمی‌زدم

اهل مصاحبه و جنجال نیستم و باور کنید اگر این صحبت‌ها در روزهای گذشته انجام نمی‌شد، شاید تا آخر عمر راجع به اتفاقات جام جهانی و دلیل غیبتم در لیست بازی با قزاقستان صحبتی انجام نمی‌دادم، اما شرایط طوری پیش می‌رود که مردم و جامعه فوتسال نگاهشان در حال تغییر نسبت به بنده است و این موضوع من را خیلی ناراحت کرد.

 

1650313

 

 

* من را نقل و نبات حرف‌هایشان کردند

الان هم واقعا قصد مصاحبه نداشتم، اما در این مدت دیدم یک سری بی‌مهری‌ها و بی‌معرفتی‌ها توسط آقای ناظم‌الشریعه و کادر ایشان صورت گرفته که بنده تبدیل به نقل و نبات حرف‌هایشان شده‌ام و آنها به جای اینکه بیایند راجع به عدم نتیجه‌گیری تیم صحبت کنند، فقط درباره من اظهار نظر دارند و یک‌طور من را در مقابل مردم گذاشته‌اند، اما بازهم من سکوت می‌کنم و حرفی نمی‌زنم ولی نیاز است یک سری صحبت‌ها انجام بدهم. البته آقای حیدریان اسطوره و بزرگ فوتسال ایران است، اما بنده واقعا یادم نمی‌آید چنین حرفی زده باشم و حتما اشتباهی در حرف‌های ایشان شده است. به شخصه یادم نمی‌آید که آقای حیدریان در جریان بازی آن حرف‌ها را به من زده باشد وگرنه ایشان آنقدر بزرگ و دوست‌داشتنی هست که آدم نمی‌تواند در مقابل ایشان اظهار نظر کند، چه رسد به اینکه ایشان یک حرفی را بزند و بازیکن انجام ندهد.

 

* چند نکته راجع به قداستِ تیم ملی می‌گویم!

اینکه آقای ناظم‌الشریعه گفته‌اند بنده قداست تیم ملی را زیر سوال برده‌ام، چند نکته را می‌گویم و اصلا در خصوص خودم صحبتی انجام نمی‌دهم. فقط می‌خواهم راجع به کلمه «قداست» حرف بزنم. فکر می‌کنم قداست تیم ملی زمانی زیر سوال رفت که آقای ناظم‌الشریعه در مشهد و در مقابل تمام بازیکنان تیم ملی فوتسال و کادرشان سر میز شام قسم سه تا بچه خودشان را خوردند و گفتند تا زمانی که بنده هستم، فلان بازیکن در تیم ملی نیست. حتی قبل از اینکه چنین حرفی را بزنند، سه، چهار بازیکن گفتند زود تصمیم نگیرید و این حرف را نزنید ولی ایشان گفتند من روی حرفم هستم و به جان سه تا بچه‌ام این بازیکن در تیم ملی جایی ندارد، اما پس از چند وقت دیدیم که همان بازیکن به تیم ملی برگشت. آقای ناظم! فکر می‌کنم قداست تیم ملی همان جا زیر سوال رفت.

 

* مربی شما بخاطر پول رفت، بدون عذرخواهی برگشت

آقای ناظم‌الشریعه قداست تیم ملی زمانی زیر سوال رفت که دستیار شما بخاطر نگرفتن پول از تیم ملی رفت و پس از چند ماه خیلی راحت و بدون عذرخواهی از حتی یک‌نفر دوباره به تیم ملی بازگشت. فکر می‌کنم زمانی قداست تیم ملی از بین رفت که یک نفر خیلی راحت به سرمربی تیم ملی پشت کرد و رفت، اما خیلی راحت‌تر از نوع رفتن، دوباره به تیم ملی برمی‌گردد و عجیب‌تر اینکه شما(ناظم‌الشریعه) با آغوش باز از ایشان استقبال می‌کنید.

 

* اطمینان داشتید حسین طیبی بازی نمی‌کند

آقای ناظم‌الشریعه قداست تیم ملی زمانی از بین رفت که شما اطمینان داشتید حسین طیبی بازی نمی‌کند و حتی در جلسه با بازیکنان هم گفتید که حسین را آوردم در کنارمان باشد، به بچه‌ها روحیه بدهد و کمک کند، اما خیلی راحت در رسانه‌ها می‌گویید تیم پزشکی قول داد که این بازیکن بازی نکند و گردن تیم پزشکی انداختید. حسین هم‌اتاقی من بود و فکر نمی‌کنم این حرف‌های شما درست باشد.

 

* کدام پاداش را به سینا پرکاس دادید؟

خیلی راحت می‌گویید به سینا پرکاس پاداش پیروزی در جام جهانی را دادیم؛ شما کجا پاداش دادید؟ سینا پرکاس در تایلند بود و پاداش حضور خودش در آنجا را گرفت. شما لطف زیادی به ایشان نکردید که خیلی راحت در رسانه‌ها و تلویزیون می‌گویید به پرکاس پاداش دادیم. اینجا قداست تیم ملی زیر سوال رفت.

 

* یک قدم برای حق و حقوق بازیکنان برنداشتید

آقای ناظم! قداست تیم ملی زمانی زیر سوال رفت که شما به دنبال حق و حقوق بازیکنان نمی‌رفتید، برای این بچه‌ها یک قدم برنداشتید و افتخار می‌کردید که چهار سال است حقوق نگرفته‌ام.

 

1650314

 

 

* گفتید عزیزی خادم دروغ می‌گوید

وقتی آقای عزیزی‌خادم به اردوی تیم ملی فوتسال آمد و متوجه شد بازیکنان لباس ندارند بپوشند و غذای مناسب برای خوردن ندارند، تعجب کرد و به ملی‌پوشان گفت چرا آقای ناظم‌الشریعه و کادر فنی به ما می‌گویند همه چیز خوب است، مشکلی نداریم و همه امکانات را در اختیار داریم؟ اما متاسفانه شما در آنجا سکوت کردید و وقتی آقای عزیزی‌خادم از اردوی تیم رفت، مدام می‌گفتید «این دروغ میگه، این دروغ میگه»؛ همان زمان قداست تیم ملی از بین رفت.

 

* لایو رفتن در حاشیه جام جهانی!

آقای ناظم‌الشریعه عزیز! زمانی قداست تیم ملی از بین رفت که شما بجای اینکه دیگر تیم‌ها را آنالیز کنید و نکات فنی را بگویید، می‌رفتید لایو می‌گرفتید و راجع به خوش گذرانی‌های خودتان صحبت می‌کردید. فکر نمی‌کنم واضح‌تر از این موضوع باشد که شما بازیکنان دیگر تیم‌ها را مسخره می‌کردید و بعد لایو می‌گرفتید.

 

* بازیکن تاکتیک‌ها را توضیح می‌داد، نه سرمربی

آقای ناظم‌الشریعه! قداست تیم ملی زمانی از بین رفت که بازیکن به جای شما تصمیم می‌گرفت. بازیکن به شما می‌گفت چه کسی بازی کنید و چه کسی بازی نکند. بازیکن تخته را در دستش می‌گرفت و تاکتیک‌ها را توضیح می‌داد، بازیکن دیگر کارها را می‌کرد. این مسائل قداست تیم ملی است، نه بنده.

 

* تیم ملی در جام جهانی قداست پیدا کرد؟

آقای ناظم‌الشریعه! قداست تیم ملی زمانی بود که خود شما به بنده می‌گفتید فلان بازیکن را با فلان بازیکن آشتی بده، فلان بازیکن را می‌خواهم خط بزنم تا یکی دیگر باشد، فلان بازیکن اینطور و آنطور است. فلان مربی در گروه چیزی نگفته است. این کارها یعنی چه؟ قداست تیم ملی در آن زمان‌ها کجا بوده که یکدفعه در جام جهانی این اتفاقات می‌افتد؟

 

* درباره خودم هیچ حرفی نمی‌زنم

به هیچ عنوان نمی‌خواهم راجع به خودم و اتفاقاتی که برایم افتاد، صحبت کنم چون حواشی زیادی ایجاد می‌شود، اما فکر می‌کنم همین موارد کافی است و تمام حرف‌ها را راجع به تیم ملی زدم؛ الان زمان گفتن این حرف‌ها بود چون من را در مقابل مردم گذاشته بودند. آقایان در سه ماه مانده به جام جهانی هر کاری می‌توانستند با من انجام دادند، هر تحریمی بود علیه بنده گرفتند، اما در آن صحنه که مقابل ازبکستان اتفاق افتاد، واقعا دست خودم نبود و نفهمیدم چه کاری انجام دادم.

 

1650315

 

 

* از همه مردم ایران عذرخواهی می‌کنم

باز هم از مردم بخاطر آن حرکتی که خودم انجام دادم، عذرخواهی می‌کنم و اصلا حرکت خودم را نمی‌پسندم و تایید نخواهم کرد چون حرکتم اشتباه بود. من سرباز و نوکر مردم ایران هستم و جانم را برای مردم کشورم می‌دهم، اما در آن صحنه بنده واقعا تحت فشار بودم و شرمنده مردم هستم.

 

گفت‌وگو: محمد چهرقانی

دیدگاه‌ها