کد خبر : 1783510 | 11 مهر 1400 ساعت 20:05 | 54.4K بازدید | 8 دیدگاه

در پی غوغای یک روزه ایران در اسلو؛

تعداد فینالیست‌های ایران بالاتر از آمریکا و روسیه

تیم ملی کشتی آزاد ایران با شگفتی روز بدون شکستی را سپری کرد و با چهار فینالیست امروز بالاتر از باقی کشورها قرار گرفت.

تعداد فینالیست‌های ایران بالاتر از آمریکا و روسیه

به گزارش "ورزش سه"، تا امروز تکلیف فینالیست‌های هشت وزن مختلف در آوردگاه جهانی کشتی آزاد اسلو مشخص شده و تا دقایقی دیگر تکلیف مدال آوران چهار وزنی که در روز اول مسابقه دادند نیز مشخص خواهد شد. دیروز مطابق انتظار حسن یزدانی فینالیست شد و زارع جوان نیز توانست به فینال برسد اما عموزاد و امامی حذف شده‌های ایران بودند.

 

اما امروز شگفتی زیادی برای آزادکاران رخ داد و هر چهار مبارز ایران به فینال رسیدند و همه آنها با جنگیدن تا ثانیه‌های پایانی موفق شدند کسب مدال خود را قطعی کنند. نکته جالب این است که ایران بالاتر از دیگر کشورهای صاحب نام در کشتی بالاترین تعداد فینالیست را تا پایان امروز دارد و باید منتظر مشخص شدن رنگ مدال ایرانیان میان طلا و نقره باشیم.

 

در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک فردا شب در دیدار فینال به مصاف توماس گیلیمان دارنده مدال برنز المپیک و نقره جهان از آمریکا می‌رود. فینال وزن ۶۱ کیلو میان داتون فیکس آمریکایی و عباس ماگومدوف روسی برگزار خواهد شد. در وزن ۶۵ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی فردا شب مقابل ژاگیر شاکیف از روسیه کشتی خواهد گرفت.

 

 

1650485

 

 

 

در وزن ۷۴ کیلو کایل داک از آمریکا به مصاف تاجموراز از اسلواکی می‌رود. در وزن ۷۹ کیلوگرم در یک دیدار تماشایی و حساس نخودی از ایران باید با جردن باروز مشهور کشتی بگیرد. اما تا دقایقی دیگر و شاید در حساس ترین فینال این رقابت‌ها حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور امریکایی در فینال وزن ۸۶ کیلو دیدار می‌کند. در ۹۲ کیلوگرم کامران قاسم‌پور باید با حریف روسی خود یعنی ماگومد کوربانوف که قهرمانی اروپا را دارد مبارزه کند. در سنگین وزن نیز ایران نماینده دارد و امیرحسین زارع برای کسب مدال طلا باید با گنو پتریاشویلی کشتی بگیرد.

 

به این ترتیب ایران با شایستگی از هشت وزن موجود در 6 وزن فینالیست دارد. پشت سر ایران، آمریکا با پنج فینالیست قرار دارد؛ روسیه سه فینالیست دارد و گرجستان و اسلواکی نیز هر کدام یک نماینده در فینال دارند.

دیدگاه‌ها