کد خبر : 1783514 | 11 مهر 1400 ساعت 20:18 | 147.1K بازدید | 15 دیدگاه

برای یک سامورایی همه جا ژاپن است؛

رقیب یزدانی امید بزرگ طلای اردوی ایران

کشتی گیر وزن 92 کیلوی کشورمان پس از یک تصمیم دراماتیک، حضور قدرتمندانه در قهرمانی جهان داشت و موفق شد با یک کشتی به یاد ماندنی، به دیدار پایانی راه یابد.

رقیب یزدانی امید بزرگ طلای اردوی ایران

به گزارش ورزش سه، داستان وزن 92 کیلوگرم کشتی آزاد ایران بسیار خواندنی است؛ جایی که کامران قاسمپور پس از یک تصمیم دراماتیک، حضور قدرتمندانه در قهرمانی جهان داشت و موفق شد با یک کشتی به یاد ماندنی، به دیدار پایانی راه یابد. او در وزن 86 کیلوگرم سال ها پشت حسن یزدانی ماند و در نهایت تصمیم گرفت به وزن 92 کیلو کوچ کند چرا که 11 کیلو اضافه کردن برای رسیدن به 97 کیلو غیرممکن به نظر می رسید و این گونه بود که رویای المپیک برای کامران به پایان رسید. 

 

او که تا آخرین روز پای دوست صمیمی اش حسن یزدانی در اردو ماند، همزمان خود را آماده مسابقاتی کرد که طلای آن می تواند تلخی سال های اخیر را به فراموشی بسپارد. قاسمپور برای رسیدن به این طلا، قدرتمندانه وارد اسلو شد و تا صعود به جمع 4 کشتی گیر نهایی، مشکلی برای عبور از حریفانش نداشت.

 

1650532

 

1650533

 

کامران قاسم پور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 7 بر صفر از سد آندریل ولاسوف از اوکراین گذشت. او در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کشتی گیر گرجستانی قرار گرفت که دست و پا بسته هم نبود. در همان لحظات ابتدایی کامران با یک فن 4 امتیازی از حریف پیش افتاد، اما در ادامه بیشتر سعی کرد کشتی را مدیریت کند. وی در یک دقیقه پایانی به خوبی به حملات حریف خود پاسخ داد و روی ضد حمله ها زیرگیری کرد و امتیاز گرفت. در نهایت قاسمپور با حساب 10 بر یک پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

 

 

 

1650500
قاسمپور دو امتیاز ابتدایی خود را در حالی کسب کرد که کاکس برای خاک نشدن حتی به فنون ژیمناستیک هم روی آورد. کشتی گیر ایران اما به قدری مصمم بود که این مقاومت را شکست و حریف را خاک کرد.

 

دیدار نیمه نهایی، جایی بود که قاسمپور تنها یک قدم تا رسیدن به لحظه موعود فاصله داشت؛ او برای صعود به فینال مصمم بود اما حریفش هم حریف کوچکی نبود. جی دن کاکس، کشتی گیر پرافتخار آمریکایی در سال های پایانی دوران حرفه ای اش به دنبال طلایی دیگر بود و کامران برای شکست دادنش کار سختی در پیش داشت. 

 

دارنده دو طلای جهان از امریکا به دنبال سومین طلای خود در اسلو بود. کاکس از سال 2018 رکورد 42 برد در 48 مسابقه و کسب 309 امتیاز در برابر از دست دادن 35 امتیاز را به جای گذاشته و او برای اینکه سلطه خود در این وزن را ادامه دهد به سکوی نخست جهانی 2021 چشم دوخته بود. 

 

1650503

قاسمپور در وقت دوم یک بار دیگر کاکس را خاک کرد؛ کشتی گیر امریکایی به شدت خسته شده بود اما قصد تسلیم شدن نداشت؛ کامران این بار هم توانست به این مقاومت غلبه کند و صاحب یک امتیازی شود که او را پیروز مبارزه کرد.

 

مبارزه در شرایطی آغاز شد که هر دو کشتی گیر با احتیاط در حال آنالیز یکدیگر بودند. قدرت بدنی بالایی کاکس و تکنیک بالای قاسمپور، یک کشتی هیجان انگیز را روی تشک خلق کرده بود؛ جایی که کشتی گیر ایرانی هر چه در توان داشت به کار برد و توانست مقاومت بی نظیر کاکس را شکسته و او را خاک کند؛ به این ترتیب کشتی در دقایق پایانی وقت اول 2-0 به سود کامران شد.

 

کاکس در وقت دوم به دنبال جبران بود و این کار را برای قاسمپور به شدت سخت کرده بود؛ مقاومت این کشتی گیر جویباری مقابل حریف سرشناس امریکایی ستایش برانگیز بود. کاکس اما به این راحتی ها قصد نداشت بیخیال طلای سوم شد. بعد از یک امتیازی که پس از اخطار به قاسمپور برای کاکس ثبت شد؛ کشتی گیر کشورمان سریع وارد عمل شد و یک بار دیگر با حمله ای برق آسا، قدرت و مقاومت کاکس را شکسته و صاحب دو امتیاز دیگر شد. 

 

 

 

1650502

 

حملات بی امان کاکس در ثانیه های پایانی، وحشتناک بود اما قاسمپور کسی بود که سال ها با حسن یزدانی کشتی گرفته بود و می دانست که چگونه او را کنترل کرده و پیروز کشتی شود.

 

 

کشتی گیر امریکایی در 30 ثانیه پایانی موفق به خاک کردن کامران شد تا کشتی سه بر سه شود. مقاومت قاسمپور در این صحنه نشان از عزم بالای او برای فینالیست شدن داشت؛ عزمی که نتیجه داد و او با وجود 3-3 شدن کار با توجه به اخطاری که حریف داشت، بر او غلبه کرده و راهی دیدار پایانی شد. به این ترتیب قاسمپور دو ماه پس از المپیکی که در آن غایب بود برای طلای جهان مبارزه خواهد کرد تا نشان دهد برای یک سامورایی همه جا ژاپن است او کسی نیست که به این راحتی ها تسلیم شود. بی شک شیرینی این طلا در نروژ کم از طلای ژاپن نخواهد بود.

دیدگاه‌ها