کد خبر : 1783535 | 11 مهر 1400 ساعت 21:28 | 328.7K بازدید | 273 دیدگاه

انتقام تماشایی یزدانی از تیلور

طلای ۲۴عیار؛ حسن اشک ملت را در آورد

حسن یزدانی با پیروزی ۶-۲ مقابل دیوید تیلور قهرمان کشتی جهان در وزن ۸۶ کیلو شد.

طلای ۲۴عیار؛ حسن اشک ملت را در آورد

به گزارش ورزش سه، لحظه ای که در پایان شش دقیقه کشتی نفس گیر حسن یزدانی و دیوید تیلور بغض پهلوان کشتی ایران روی تشک ترکید یک ملت با او گریه کردند.

 

این زیباترین پایان ممکن برای حسن یزدانی بعد از بغضی بود که به واسطه شکست در فینال بازی های المپیک گلویش را گرفته بود. او ماه‌ها در سکوت به شدت تمرین کرد و امروز با آماده ترین فرم ممکن رودروی حریف شایسته امریکایی قرار گرفت.

 

یزدانی کشتی را هجومی آغاز کرد و در همان ابتدا دیوید تیلور را از تشک بیرون برد تا امتیاز اول را به نام خود ثبت کند. پس از آن او دوباره حریف خود را از تشک به بیرون برد تا یک امتیاز دیگر را به نام خود ثبت بزند و سپس با اجرای یک زیرگیری و خاک کردن حریف فاصله را چهار بر صفر کرد.

 

 

1650553

 

 

اما تیلور که او نیز کاملا آماده و سرپنجه بود در وقت دوم شدت حملات خود را بیشتر کرد تا دو امتیاز از یزدانی بگیرد. شاهکار یزدانی در این لحظات زمانی بود که تیلور یک خم او را تا جای ممکن بالا برد اما او نه تنها خاک نشد بلکه می توانست دو امتیاز از خاک کردن حریف به دست بیاورد.

 

کشتی با همین وضعیت و فشار شدید تیلور در جریان بود که در ثانیه های پایانی یزدانی با یک یورش دیگر دو امتیاز دیگر هم از حریف گرفت و با پیروزی 6-2 شب درخشان ایران در قهرمانی نروژ را کامل کرد.

 

 

1650555

 


او با سوت پایان کشتی با چشمانی گریان پیروزی خود را جشن گرفت و پس از دیده بوسی با حریف و مربی اش با پرچم ایران در سالن رقابت های قهرمانی جهان به دور افتخار پرداخت تا اولین طلای ایران در نروژ به دست بیاید.


پیروزی یزدانی مقابل تیلور یک پیروزی ملی و نتیجه ای بود که همه ورزش دوستان ایرانی آن را دنبال می کردند. در این سال ها کمتر رقابتی در یک ورزش انفرادی چنین ایرانیان را به دنبال خود کشیده و به هیجان آورده بود. ورزش سه نیز موفقیت تاریخی را به این قهرمان با اراده و فوق العاده ایران تبریک می گوید.

 

 

1650554

 

1650570

 

1650574

 

1650573

 

1650686

دیدگاه‌ها