کد خبر : 1783929 | 14 مهر 1400 ساعت 08:17 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

هر کاری کنیم توقعات یک پله از ما بالاتر است/

سرمربی تنیس روی میز: باخت غیر‌منتظره‌ای نداشتیم

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گفت: ملی پوشان تا جایی که می توانستند در قهرمانی آسیا پیش رفتند اما هر کاری کنیم توقعات یک پله از ما بالاتر است.

سرمربی تنیس روی میز: باخت غیر‌منتظره‌ای نداشتیم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، جمیل لطف الله نسبی درباره ی عملکرد تیم ملی تنیس روی میز ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بیان کرد: در بخش تیمی با توجه به اینکه تیم چین شرکت نکرد،  ایران از حضور در مرحله مقدماتی معاف شد و به جمع هشت تیم برتر مسابقات رفت. اولین بازی ما هم با تیم هند بود که متاسفانه خیلی خوب بازی نکردیم. نمی گویم که حتما می توانستیم پیروز مسابقه شویم اما به نظرم نیما و نوشاد عالمیان می توانستند بهتر از این ظاهر شوند اما امیر حسین هدایی خوب بازی کرد و توانست نفر سوم هند که در رنکینگ جهانی حدود 100 پله اختلاف داشت را شکست دهد. شاید اگر نیما و نوشاد روزشان بود، می توانستیم نتیجه را تغییر بدهیم و برای اولین بار روی سکوی تیمی آسیا برویم.

 

او افزود: در ادامه برای کسب مقام پنجم، هنگ کنگ که تیم 12 جهان است را شکست دادیم و بازیکنان در این بازی بسیار خوب عمل کردند و توانستند برای اولین بار این تیم را شکست دهند و شاهکار کردند. هنگ کنگ دارای رتبه ۱۲ تیمی است در حالی که ایران رتبه ۲۸ دنیا را در اختیار دارد. سنگاپور هم تیم خوبی بود و با توجه به پتانسیلی که دارد در آینده بیشتر از این تیم خواهید شنید. اما در مقابل بازیکنان ما شکست خوردند و مقام پنجمی نتیجه خوبی بود و به هدفمان که ارتقاء رتبه تیمی بود، دست پیدا کردیم.

 

سرمربی تیم ملی در مورد عملکرد بازیکنان در جدول  انفرادی مسابقات نیز گفت: متاسفانه هشت سید را در جدول چیدند و بقیه بازیکنان را قرعه کشی کردند که این باعث شد یک قسمت جدول، تراکم بازیکنان خوب بیشتر و یک  طرف دیگر بازی ها راحت باشد.  در اثر این اتفاق بازیکنی به جمع 16 نفر صعود کرد که استحقاقش را نداشت و خیلی ها همان دور اول اوت شدند. زمانی که ما اعتراض کردیم عنوان کردند طبق قوانین کنفدراسیون آسیا بوده است. این قوانین به ضرر بازیکنان آسیایی برای کسب امتیاز بالا و ارتقاء در رنکینگ جهانی است.

 

او ادامه داد: بازیکنان ما تا جایی که می توانستند در جدول پیش رفتند و هیچ باخت غیر منتظره ای نداشتند و از کسانی شکست خوردند که در رنکینگ بهتر از بازیکنان ما بودند. البته  نوشاد می توانست ببرد و اگر در گیم اول که نتیجه 10 بر 10 شده بود، پیروز می شد شاید نتیجه به گونه دیگری رقم می خورد.

 

لطف الله نسبی در مورد تیم برادران عالمیان که در جدول دونفره تا یک قدمی کسب مدال پیش رفت، گفت: پیش بینی می کردم بازی با هند سخت باشد. تیم هند هماهنگ بود  اما نوشاد و نیما نیاز دارند که بیشتر در دونفره با هم تمرین کنند. از آنجا که آنها را در دسترس نداریم، نتوانستند خیلی تمرین کنند و بیشتر هماهنگ شوند. در فرانسه هم خیلی با هم نیستند که تمرین داشته باشند.

 

سرمربی تیم ملی در مور اینکه گفته می شود در نبود چین این انتظار بود ایران حداقل یک مدال آسیایی بگیرد، تصریح کرد: ما هر کاری کنیم انتظارات و توقعات یک مرحله بالاتر است. درست است که تیم چین نبود اما  آسیا تیم های خوب زیادی دارد مانند کره جنوبی ،چین تایپه، هنگ کنگ، هند و ژاپن برای مثال  رنکینگ نفر سوم هند  سه پله بالاتر از نوشاد، نفر اول رنکینگ ایران است. هند بودجه 2 میلیون دلار  درسال فقط برای تیم های ملی خود دارد در حالی که بودجه کلی فدراسیون ما به مراتب کمتر از این مبلغ است در حد یک بیستم این مبلغ. بازی ها در قهرمانی آسیا واقعا خیلی نزدیک بود. سطح رقابت در پینگ پنگ آسیا بالا است و کسب مدال مشکل است.

او در مورد برنامه تیم ملی برای قهرمانی جهان گفت: اردوی هایمان را با وجود محدودیت های کرونایی به طور مرتب و با وجود محدودیت کرونایی برگزار می کنیم. مشکل این است   بازیکنان ما در لیگ های اروپایی هستند از این رو باید ببینیم برنامه آنها چگونه است و چطور می توانیم در اختیارشان داشته باشیم.  

دیدگاه‌ها