کد خبر : 1783981 | 14 مهر 1400 ساعت 12:04 | 31.3K بازدید | 2 دیدگاه

تاریخ سازی برای تکمیل کلکسیون؛

طلایی که ربوده شد؛ پای یک پیرمرد در میان است!

تک طلایی که در اسلو از آن سه بزرگ جام، نشد، داستان بسیار جالبی دارد.

طلایی که ربوده شد؛ پای یک پیرمرد در میان است!

به گزارش "ورزش سه"، در میان رقابت هیجان انگیز ایران، روسیه و امریکا برای کسب طلای تیمی کشتی آزاد قهرمانی جهان، یک تاریخ سازی بزرگ توسط کشتی گیر 33 ساله لهستانی صورت گرفت؛ ماگومدمراد گاجیف  با غلبه بر ارنظر آکمات علی اف اولین مدال طلای تاریخ کشورش را به دست آورد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که در 9 وزن دیگر این دوره روسیه، ایران و امریکا هر کدام صاحب 3 طلا شده بودند و لهستان با تک طلای گاجیف ، تنها کشوری بود که غیر از این سه ابر قدرت، از اسلو طلا برد.

 

ماگومدمراد گاجیف که متولد روسیه است، در شب قهرمانی این کشور، با غلبه بر حریف قرقیزستانی در فینال وزن 70 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان 2021 نام خود را به عنوان اولین طلایی تاریخ کشتی لهستان در تاریخ ثبت کرد.

 

1651332

 

گاجیف پس از کسب این طلا در حالی که از شدت شادی سر از پا نمی شناخت گفت: من واقعا برای خودم، مربی فعلی ام و همه مربیانی که در این مدت در لهستان و روسیه و کل اروپا حمایتم کردند خوشحالم. احساس می کنم که وظیفه خودم را انجام دادم. برای موفقیت برنامه ریزی کرده بودم و به دنبال بهترین نتیجه بودم.

 

با کسب این طلا ، گاجیف که در وزن 65 کیلوگرم المپیک توکیو هفتم شده بود ، ست مدال های جهانی خود را تکمیل کرد؛ او این طلا را به نقره سال 2017 و برنز سال 2019 افزود. کشتی گیر لهستانی ها دو بار هم قهرمان اروپا شده است.

 

1651333

 

گاجیف با ابراز خوشحالی از محقق شدن رویای قهرمانی اش گفت: من 33 ساله هستم و بارها در مسابقات جهانی شرکت کرده ام. دو بار در المپیک حضور داشتم و نقره و برنز جهان را کسب کرده بودم. سرانجام به آرزوی خود رسیده و قهرمان جهان شدم. از اینکه رویایم محقق شد خیلی خوشحال هستم. این رویای پدرم هم بود که متاسفانه الان دیگر زنده نیست که شاهد تحقق آن باشد.

 

گفتنی است که در این وزن ماگومدمراد گاجیف (لهستان) طلا گرفت، ارنظر آکمات علی اف (قرقیزستان) به نقره بسنده کرد و ژربایف یوگنی (روسیه) و زورابی یاکوبیشویلی (گرجستان) صاحب مدال برنز شدند؛ عرفان الهی (ایران) در مکان هشتم این وزن قرار گرفت تا سهم سه مدعی از 70 کیلو فقط یک برنز (روسیه) باشد؛ برنزی که تاثیر زیادی در رتبه بندی نهایی داشت.

دیدگاه‌ها