کد خبر : 1784016 | 14 مهر 1400 ساعت 14:35 | 44.9K بازدید | 6 دیدگاه

جام رمضان کشتی در مازندران 365 روز است

کاپیتان پرسپولیس در تیم ملی کشتی !

کاپیتان مازنی پرسپولیس ضمن تمجید از عملکرد کشتی‌گیران در مسابقات جهانی، مدعی است در این استان همگی کشتی‌گیر به دنیا می‌آیند مگر اینکه خودشان بخواهند مسیر دیگری را دنبال کنند.

کاپیتان پرسپولیس در تیم ملی کشتی !

به گزارش "ورزش سه"، امید عالیشاه کاپیتان مازندرانی پرسپولیسی‌ها مدعی است افتخارآفرینی کشتی‌گیرین تیم ملی در مسابقات جهانی باعث شده تا بیش از گذشته به استانش افتخار کند و لحظات پراضطرابی را در لحظه مسابقات کشتی‌گیران در نروژ پشت سر گذاشته است.

 

عملکرد خیره کننده طلایی‌های کشتی ایران در مسابقات جهانی باعث شد تا اینبار با سوژه‌ای متفاوت به سراغ کاپیتان باسابقه پرسپولیسی‌ها برویم و از او درباره چرایی موفقیت هم‌استانی‌هایش در این رقابت‌ها سوال داشته باشیم.

 

عالیشاه در ابتدای صحبت‌هایش می‌گوید: با هیچ کلمه‌ای نمی‌توانم بابت عملکردی که این عزیزان داشتند قدردانی خودم را نشان دهم. طی چند روز اخیر حس خوبی در مردم کشورم دیدم که اشک‌های از سر شوق آنها و فریادهای آنها بابت این پیروزی‌ها یکی از روزهای خوب همه ما را ساخت و به تک تک آنها افتخار باید کرد. شما می‌گویید مازندرانی‌های کشتی اما علاوه بر حسن یزدانی، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی، کامران قاسم‌پور، امیرحسین زارع، عرفان الهی، مجتبی گلیچ که جزو مازنی‌ها حساب می‌شوند، علیرضا سرلک، رحمان عموزاد، یونس امامی هم در تیم ملی حاضر بودند که باعث افتخار همگی ما شدند. با هر شکست آنها واقعا از ته دل مغموم شدیم و با بردهای‌شان مشت کوبیدیم و فریاد زدیم.

 


وینگر پرسپولیسی‌ها درباره احساساتش در زمان مسابقات کشتی می‌گوید: مسلما همه رقابت‌ها از جذابیت بالایی برخوردار بود اما من هم مثل همه دوست داشتم که حسن یزدانی اینبار طلسم تیلور را بشکند و واقعا هر ثانیه از این کشتی برایم سخت بود و نفسم حبس شده بود. شاید باورتان نشود اما می‌توانم ادعا کنم که من هم از اندازه او استرس و هیجان داشتم و با چیزی که بیرون دیدم، قطعا این حس در همه مردم ما وجود داشت. برای او خوشحال شدم و امیدوارم این افتخارآفرینی او ادامه داشته باشد.

 

عالیشاه درباره تعدد نفرات کشتی‌گیران مازنی در اردوی تیم ملی و موفقیت آنها می‌گوید: همانطور که گفتم برای همه عزیزان احترام قائل هستم اما کشتی واقعا در خون مردم مازندران است و آنها به قولی گفتنی اصلا کشتی‌گیر به دنیا می‌آیند و اگر مسیر زندگی‌شان را اشتباه انتخاب کنند، سمت ورزش یا شغل دیگری می‌روند. جدای از شوخی اما واقعا این موضوع تا حد زیادی وجود دارد و یک حس و علاقه شدید بین مازنی‌ها برای رشته کشتی وجود دارد که باعث می‌شود آنها این رشته را با جدیت دنبال کنند. رشته‌های مختلفی از کشتی و بازی‌های محلی در این رشته وجود دارد که معمولا در تعطیلات و خصوصا در ایام عید شاهد آن هستیم. کشتی به نوعی یک جام رمضان 365 روزه در مازندران محسوب می‌شود!

 

وی ادامه داد: شما محال ممکن است که با شخصی در مازندران کمی صمیمی نباشید که در اولین جمله به شما نگوید "آقا بِرو کِشتی بَیریم". یعنی شما کشتی‌گیر هم نباشید وقتی با مازنی برخورد می‌کنید باید کشتی بگیرید و راه فراری از آن ندارید.

 

عالیشاه درباره اینکه چرا او رشته کشتی را انتخاب نکرده و راهی فوتبال شده می‌گوید: من هم علاقه زیادی به کشتی داشتم و اتفاقات تا مدتی آن را دنبال کردم اما علاقه بیشترم به فوتبال بود و به همین خاطر آن را دنبال کردم. اما اگر این کار را می‌کردم شاید الان در تیم ملی کشتی هم بودم !(با خنده )

 

کاپیتان پرسپولیس درباره تصاویری که در بیشتر مواقع از مازنی‌های این تیم در حال کشتی‌گرفتن به بیرون آمده اینطور می‌گوید: خب هر جا که مازنی باشد باید بساط کشتی به راه باشد. در دوره شجاع این اتفاق البته خیلی بیشتر می‌افتاد. آقا پیروانی هم خیلی دوست داشت و همیشه هم برای نفر برنده پاداش در نظر می‌گرفت تا روحیه را بالا ببرد. الان هم که مازنی‌های تیم ما زیاد است و همه هم مدعی قهرمانی.

 

*مازنی ریکا: پسر مازندرانی
*بِرو کِشتی بَیریم: با هم کشتی بگیریم؟

دیدگاه‌ها