کد خبر : 1784029 | 14 مهر 1400 ساعت 16:03 | 18.3K بازدید | 2 دیدگاه

نگرانی ستاره کره ای از سفر طولانی به ایران

ستاره تیم ملی کره جنوبی و ماینتس آلمان معتقد است به دلیل طولانی بودن سفر از اروپا به کره جنوبی، بازی های خانگی این تیم به نوعی خارج از خانه محسوب می شوند.

نگرانی ستاره کره ای از سفر طولانی به ایران

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال کره جنوبی فردا و در سومین دیدار خود از مرحله مقدماتی جام جهانی، به مصاف سوریه می رود. ستاره های اروپایی این تیم با طی کردن مسافت طولانی، خود را به کره رسانده اند و همین مسئله باعث شده که لژیونرهای این تیم از سختی ها و مشکلات سفرشان سخن بگویند.

 

لی جائه سونگ بازیکن 29 ساله ماینتس که چندی پیش در وبلاگ شخصی خود مقاله ای با عنوان "دشمن قدرتمندی که بعد از حضور در اروپا با آن آشنا شدم: سازگار شدن با جت لگ" منتشر کرده، درخصوص دشواری های سفر و جت لگ بازیکنان لژیونر پیش از آغاز دور سوم از مرحله مقدماتی جام جهانی گفت: وقتی به تیم ملی در چونبوک فراخوانده شدم، نتوانستم داستان جت لگ را به طور کامل درک کنم اما فقط حدس زدم که باید سخت باشد. هنگام سفر با هم تیمی هایم به کره، مدام خوابم می آمد. در آن زمان، حدود 8 هزار کیلومتر سفر کردیم و مسافرتمان یک روز کامل به طول انجامید. تنها در آن زمان بود که من از اعماق قلبم، بازیکنان خارج از کشور را درک کردم.

 

او ادامه داد: اگر از آلمان به کره بروید، حداقل 7 روز طول می کشد تا با جت لگ سازگار شوید اما مدت زمان حضور در اردوهای تیم ملی حداکثر 10 روز است.  من دوباره وقتی به آلمان باز می گردم، این مشکل را دارم. گاهی حال من به دلیل پروازهای طولانی رو به وخامت می رود. وقتی به تیم ملی دعوت می شوم، بازی آخر هفته را در آلمان تمام می کنم و همان روز سوار هواپیما می شوم و به کره می روم.

 

1651386

 

ستاره تیم ملی کره ادامه داد: مزیت بازی های خانگی به طی کردن مسافت کوتاه و حمایت هواداران از تیم میزبان است. اما فاصله تا کره، برای بازیکنان اروپایی بیشتر از فاصله تیم مهمان است. از این گذشته، بازی های ما بدون تماشاگر برگزار می شود و این مایه تأسف و غم انگیز است.

لی جائه سونگ در پایان با ابراز نگرانی بابت سفر طولانی به تهران گفت: من می ترسم در این برنامه فشرده که شامل سفر به ایران نیز می شود، نتوانم شرایط خود را به خوبی حفظ کنم. با این حال، تیم ملی جایی است که در هر شرایطی قدرت خود را به رقبا ثابت می کند. من همیشه از کسانی که به وضعیت ما اهمیت می دهند سپاسگزارم. در مورد جت لگ چه به آن عادت کرده باشم یا نه، هدف من این است که وظیفه خود را به خوبی انجام دهم.

دیدگاه‌ها