کد خبر : 1784048 | 14 مهر 1400 ساعت 17:27 | 21.8K بازدید | 4 دیدگاه

جنجال عجیب کره و سوریه بر سر صدور ویزا

دو ستاره تیم ملی فوتبال سوریه نتوانستند این تیم را در سفر به کره جنوبی همراهی کنند و حالا سرمربی تیم ملی سوریه کشور کره را در این امر مقصر می داند.

جنجال عجیب کره و سوریه بر سر صدور ویزا

به گزارش "ورزش سه"، تیم های ملی فوتبال کره جنوبی و سوریه فردا و در دور سوم از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر به مصاف هم می روند. دو بازیکن تیم ملی سوریه به نام های محمد عثمان بازیکن تیم اسپارتا روتردام هلند و ایاز عثمان بازیکن تیم آیونیکس یونان به دلیل عدم صدور روادید، نتوانستند راهی سئول شوند و این مسئله به جنجالی میان دو کشور تبدیل شده است.

 

سوری ها اعتقاد دارند که این دو بازیکن تیم ملی کشورشان که در فوتبال اروپا مشغول بازی هستند، به دلیل اشتباهات داوری از سوی کنسولگری کره جنوبی نتوانستند وارد این کشور شوند در حالیکه کره ای ها اعتقاد دارند هیچ اشتباهی رخ نداده بلکه سهل انگاری از سوی طرف سوری برای دریافت صحیح گذرنامه بوده است.

 

نزار محروس سرمربی تیم ملی سوریه در کنفرانس خبری پی شاز بازی  فردا گفت: من قبلاً از کنسولگری کره اخطاری مبنی بر نیاز به ویزا دریافت نکردم. کنسولگری در این قضیه کره مسئول است. دو بازیکن ما در اروپا گفتند نمی توانند وارد این کشور شوند.

 

محروس ادامه داد: بازیکنانی هستند که می توانند جایگزین شوند، اما حیف است که آنها به دلیل خطای اداری نتوانستند بیایند. او با شکایت از سفر دور و دراز به کره جنوبی گفت: سفر طولانی و دشوار بود. مقامات فدراسیون فوتبال کره در فرودگاه منتظر ما نبودند و کسی به استقبال ما نیامد. ما نباید اینقدر برای خروج از فرودگاه معطل می شدیم.

 

صحبت های سرمربی سوریه باعث واکنش مقامات کره ای شد. یکی از مسئولین کنسولگری کره در پاسخ به این ادعا پاسخ داد: دو بازیکنی که در اروپا بازی می کنند و نتوانستند وارد کشور شوند، دو تابعیتی هستند. مشکل این است که سرمربی تیم ملی سوریه ابتدا با گذرنامه های سوری دو بازیکنی که ویزا و معافیت از قرنطینه برای آنها صادر شده بود، به کره آمد. من سعی کردم این کار را انجام دهم، اما آنها از سوار شدن به هواپیما من محروم شدند. گذرنامه های آنها فاقد ویزا و معافیت قرنطینه صادر شده بود.

 

او ادامه داد: ما توضیح می دهیم که این وضعیت به دلیل یک اشتباه اداری در مدیریت گذرنامه یا درخواست تیم ملی سوریه ایجاد شده است، نه یک مشکل اداری از سوی کنسولگری کره یا فدراسیون فوتبال کره جنوبی. در حالیکه مراحل اولیه اخذ ویزا با گواهینامه سوری این دو بازیکن انجام شده بود، اما آنها در ادامه سعی کردند از گذرنامه دو تابعیتی اروپایی خود استفاده کنند.

دیدگاه‌ها