کد خبر : 1784317 | 16 مهر 1400 ساعت 10:21 | 40.7K بازدید | 4 دیدگاه

گزارش البیان از برد تیم ملی در امارات

اوج هیجان بازی ؛ اخراج شجاع و بازگرداندن تصمیم

روزنامه اماراتی البیان در شماره امروز خود و در مطلبی به تحلیل دیدار روز گذشته مقابل ایران پرداخته است.

اوج هیجان بازی ؛ اخراج شجاع و بازگرداندن تصمیم

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه البیان پس از پیروزی یک بر صفر ایران مقابل امارات به تشریح این دیدار پرداخته و در خصوص بازی دیروز نوشته است: دیروز تیم ملی فوتبال کشورمان اولین شکست خود در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی 2022با نتیجه یک بر صفر مقابل همتای ایرانی خود تجربه کرد. این گل را مهدی طارمی در دقیقه 70 به ثمر رساند. با وجود باخت تیم ما، فان مارویک در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی امیدواری خود به آینده را اعلام کرد و خاطرنشان کرد که امارات 7 بازی دیگر فرصت دارد و قادر به جبران امتیازات از دست رفته است تا به عنوان یکی از سه تیم نخست، فرصت صعود را داشت باشد.

 

در ادامه این گزارش آمده است:  الأبیض (لقب تیم ملی امارات) در نیمه اول در سطح خوبی ظاهر شد اما عملکرد تیم در نیمه دوم کاهش یافت و این باعث شد تا حریف تنها گل خود را به ثمر برساند البته علی خصیف در دقیقه 89 پنالتی سردار آزمون را مهار کرد. در نیمه اول شاهد احتیاط هر دو تیم بودیم تا دروازه آنها در معرض هیچ خطری قرار نگیرد. الأبیض از نظر سازماندهی در سطح خوبی ظاهر شد و محمد العطاس که برای اولین بار در ترکیب اصلی قرار گرفته بود نیز کیفیت خوبی را از خود به نمایش گذاشت.

 

البیان نوشته است: با وجود سبک بازی تیمی متمایز ایران، اما الأبیض موفق شد همه فضاها و خروجی ها را در مقابل بازیکنان این تیم ببندد و بازیکنان در خط دفاعی از انسجام خوبی برخوردار بودند و هرگونه خطری که از سوی حریف ایجاد می شد را خنثی می کردند. هافبک ها نیز نقش دفاعی خود را به خوبی ایفا کرده و توپ را به خوبی انتقال می دادند. تیم ما بر ضد حملات سریع از جناح راست متشکل از بندرالاحبابی و لیما متکی بود که باعث از بین رفتن خطرات ایران از آن جناح شد. در دقایق پایانی نیمه اول شاهد شوت علی رضا جهانبخش برای تیم ایران بودیم و توپ او از بالای تیر افقی عبور کرد که خلیل ابراهیم با شوتی که درون چارچوب بود، به آن پاسخ داد و نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

 

این روزنامه اماراتی همچنین نوشته است: با شروع نیمه دوم فان مارویک با یک تعویض به دنبال هجومی کردن تیمش بود. در ادامه حسین کنعانی قصد داشت دروازه را باز کند که علی خصیف مانع از آن شد. بازیکنان ما پس از تلاش فوق العاده ای که در نیمه اول انجام دادند دچار استرس شدند. علی خصیف دروازه خود را روی موقعیت خطرناک جهانبخش بسته نگه داشت اما دقیقه 61 و برخورد شجاع خلیل زاده و علی مبخوت اوج هیجان بازی بود. داور ابتدا یک کارت قرمز را به خلیل زاده نشان داد اما پس از مشورت مجدد با همکارش در فناوری ویدئویی "VAR"، آفساید اعلام کرد و اخراج بازیکن ایرانی لغو شد.

 

البیان در پایان نوشته است: الأبیض در تلاش برای به ثمر رساندن گل، حملات خود را به روی دروازه ایران تشدید کرد اما باد با چیزی که تیم ما نمی خواست همراه شد و مهدی طارمی با استفاده از اشتباه خط دفاعی ما، در دقیقه 70 نخستین گل ایران را به ثمر رساند. سپس سرمربی امارات تصمیم گرفت سباستین تاگلیابوئه را به جای عبدالله حمد وارد زمین کند تا نیروی تهاجمی تیم افزایش یابد در حالی که علی خصیف در دقیقه 89 ضربه پنالتی آزمون را مهار کرد.

دیدگاه‌ها