کد خبر : 1784545 | 17 مهر 1400 ساعت 13:28 | 128.1K بازدید | 39 دیدگاه

سرو ساندویچ کلینزمن در تهران؛

روزی که آلمانی‌ها را مبهوت هنرنمایی خودمان کردیم! (عکس)

17 سال پیش در شبی خاطره انگیز و فراموش نشدنی میزبان تیم ملی آلمان و ستاره های نامدار مانشافت بودیم.

روزی که آلمانی‌ها را مبهوت هنرنمایی خودمان کردیم! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، شش سال بعد از قبول شکست در جام جهانی 1998 و این بار در استادیوم آزادی، تیم ملی ایران دوباره به مصاف آلمان رفت. ژرمن های متحول شده بعد از سپری کردن تورنمنت ضعیف یورو 2004 و حذف زودهنگام، با تیمی جدید و جوان و برای کمک به زلزله زدگان حادثه تلخ بم، راهی تهران شده و برابر تیم برانکو صف آرایی کردند.

 

یورگن کلینزمن، اسطوره محبوب فوتبال آلمان در کنار یوواخیم لووی جوان هدایت آلمان را به عهده داشت و البته پروژه بازسازی مانشافت تازه از همان مقطع کلید خورده بود. اما در سوی مقابل تیم ملی ایران بعد از سپری کردن روزهایی درخشان در  جام ملت های 2004 و البته دیدار دشوار اردن در مقدماتی جام جهانی، با ستاره های آماده ای مثل علی کریمی، مهدی مهدوی کیا، وحید هاشمیان و ... البته در روز غیبت علی دایی، خود را مهیای این دیدار بزرگ کرد.

 

 

 

 

 

 

اوج هنرنمایی اما پیش از آغاز مسابقه و در فرودگاه مهرآباد رقم خورد. هواداران زیادی از سراسر کشور برای استقبال از ستاره های آلمانی راهی فرودگاه شده و شرایط را طوری رقم زدند که چنین تصاویر عجیبی از یورگن کلینزمن و دیگر اعضای کاروان تیم ملی آلمان رقم خورده و سرمربی ژرمن ها در بین خیل جمعیت ساندویچ شود. در نهایت در تصمیمی منحصر به فرد، تمام اعضای کاروان آلمان دوباره به داخل گیت بازگشته و از در دیگری فرودگاه را به مقصد هتل ترک کردند.

 

 

همچنین پیش از شروع بازی نیز بخش قابل توجهی از هواداران به نیت ادای احترام به رقیب حرکت عجیبی در استادیوم انجام دادند که باعث بهت و حیرت شدید بازیکنان تیم ملی آلمان و کادر فنی این تیم شد؛ اما خوشبختانه به خیر گذشت!

 

برانکو از ابراهیم میرزاپور، مهدی مهدوی کیا، یحیی گل محمدی، جلال کاملی فرد، محمد نصرتی، رحمان رضایی، جواد نکونام، محمد علوی،علی کریمی، وحید هاشمیان، حسین کعبی و علیرضا نیکبخت واحدی در ترکیب اصلی بهره برد.

 

در فضای غیرقابل توصیف استادیوم آزادی، ایران بازی را احساسی و البته بهتر آغاز کرد و حملاتی روی دروازه ینیس لمان ترتیب داد. اما رفته رفته و مطابق انتظار، تیم کلینزمن بر جریان بازی حاکم شده و این فابین ارنست بود که در شلوغی محوطه جریمه موفق به باز کردن دروازه میرزاپور شد. در ادامه بارها و با هنرنمایی علی کریمی تا آستانه باز کردن دروازه آلمان پیش رفته و البته هر بار در نواختن ضربه آخر ناکام بودیم.

 

جادوگر در آن مقطع و بعد از نمایش فوق العاده برابر رم در ایتالیا، این بار ستاره های آلمانی را مقهور تکنیک خود می کرد تا ذوق زده در حد مرگ، خود را آماده تماشای هنرنمایی این بازیکن در بالاترین سطح فوتبال جهان کنیم.

 

اما در نیمه اول نتوانستیم به گل برسیم و در اوایل نیمه دوم این بار توماس برداریچ دروازه ما را باز کرد. هر چه از زمان بازی گذشت دچار افت محسوسی شده و در ادامه هم نتوانستیم خطر خاصی روی دروازه ژرمن ها ایجاد کنیم. در نهایت و در آن روز خاطره انگیز، با ارائه نمایشی آبرومندانه 0-2 مغلوب آلمان شده و راضی استادیوم را به مقصد خانه ترک کردیم.


 

 

 

 

 

استادیوم آزادی از ساعت ها پیش از شروع مسابقه مملو از تماشاگر شده بود و هواداران ایرانی برای استقبال از حریف نامدار هر هنری که داشتند رو کردند.

 

 

گرهارد مایر ورفلدر، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان در کنار محمد دادکان و مهدی دادرس و اختصاص یافتن رقم 400 هزار یورو برای بازسازی مناطق زلزله زده در شهر بم

 

 

این هم عده معدودی از هواداران تیم ملی آلمان که در گوشه ای از استادیوم به حمایت از تیم کشورشان می پرداختند.

 

 

در میان جمعیتی غیرقابل تصور، ستاره های آلمان با همراهی کودکان آسیب دیده در زلزله، خود را آماده این دیدار دوستانه برابر تیم ملی ایران می کردند.

 

 

علی دایی، ستاره خط حمله تیم ملی ایران مصدوم بوده و تمام طول 90 دقیقه این مسابقه را از روی نیمکت تماشا کرد.

 

 

میروسلاو کلوزه، گلزن قهار مانشافت در آن سال ها یکی از مهم ترین بازیکنانی بود که به همراه تیم ملی آلمان در این دیدار حاضر شده بود.

 

 

شاید بیشتر دوست داشتیم اولیور کان درون دروازه تیم ملی آلمان قرار بگیرد، اما ینس لمان در ترکیب ثابت حضور پیدا کرده و در چند صحنه هم مانع باز شدن دروازه ژرمن ها شد.

 

 

تکل کریستین ورنز روی پای جادوگر؛ علی کریمی یکی از بهترین روزهای خود را برابر تیم ملی آلمان سپری کرده و به خصوص در نیمه اول بارها مدافعان حریف را مغلوب تکنیک خیره کننده خود کرد.

 

 

مهدی مهدوی کیا، دیگر ستاره بوندسلیگایی ما نیز بعد از سپری کردن جام ملت های فوق العاده 2004، آن شب نیز برابر تیم ملی آلمان درخشان ظاهر شد.

 

 

وحید هاشمیان، دیگر ستاره شاغل در آلمان نیز که در آن مقطع بالاخره از مواضع قهرآمیز خود کوتاه آمده بود، در ترکیب ثابت تیم ملی قرار داشت.

 

 

میشاییل بالاک، ستاره خط میانی تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ؛ او. یک سال و نیم بعد با لباس باواریایی ها در روز خداحافظی احمدرضا عابدزاده نیز اینجا حاضر شد.

 

 

برای استقبال از حریف نامدار خود سنگ تمام گذاشتیم و پیش از شروع مسابقه بود که امیر تاجیک نیز برای هواداران دقایقی اجرای زنده داشت.

 

 

اما این هم بنر فوق العاده یک هوادار خوش ذوق طرفدار بارسلونا و دعوت از بالاک برای انتقال به این تیم با حداکثر غلط املایی ممکن!

 

آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها