کد خبر : 1784575 | 17 مهر 1400 ساعت 15:57 | 289.4K بازدید | 20 دیدگاه

آکروبات ژیمناستیک روی تشک کشتی؛

محمدرضا گرایی فراتر از سنجاب پرنده

از همان فن کمر محمدرضا گرایی مشخص بود که او هدفی جز تکرار طلای المپیک در این رقابت‌ها ندارد.

محمدرضا گرایی فراتر از سنجاب پرنده

 

به گزارش "ورزش سه"، دو نمایش عالی و دو ضربه فنی در مراحل یک هشتم و یک چهارم رقابت جهانی اسلو، مقابل کشتی‌گیران قدر ژاپن و آذربایجان زیباترین نمایش امروز کشتی فرنگی ایران را شکل داد. جایی که کشتی‌گیر شیرازی الاصل تیم ملی ایران با دو سالتوبارانداز فوق العاده جوری حریف خود را روی تشک ضربه کرد که حرفی برای هیچکس باقی نگذاشت.

 

او ادامه دهنده سنتی است که محمدعلی، برادرش، در رقابت‌های المپیک و قبل‌تر به جا گذاشته و با فن سنجاب پرنده در جهان کشتی مشهور شده و حتی توجه سلبریتی‌های آمریکایی را هم برانگیخته است. گرایی کوچک این بار در کشتی با جعفراف آذربایجانی در همان دقیقه اول کشتی با جست و خیزهای عجیب و حرکاتی که معجونی از ژیمناستیک، کشتی و آکروبات بود حریف خود را گیج و با دو فن کمر امتیاز کامل را برای ضربه کردن او به دست آورد.

 

 

 

1652365

 

1652367

 

1652366

 

1652368

 

1652369

 

1652370

 

1652371

 

گرایی وقتی دستانش را از ریز شکم عضلانی حریف عبور داد و آن‌ها را به هم قفل کرد شروع به کله معلق‌های عجیب در دو سمت کشتی‌گیر آذربایجانی کرد تا در موقعیت بهتری برای تاباندن او قرار بگیرد و این کار شش بار روی تشک اجرا شد تا با دو سالتوبارانداز تماشایی داور در سوت خود دمیده و دستور قطع کشتی را بدهد؛ در شرایطی که محمدرضا قصد داشت سومین سالتوبارانداز خود را به اجرا در بیاورد!

 

نکته جالب در لحظه اجرای این فن نگاه مات و مبهوت جعفراف، کشتی‌گیر آذربایجانی، به حرکات گرایی و بهت او از بلایی که قرار است سرش بیاید، بود. او با این فن به سرعت تبدیل به پست اینستاگرامی و توییتری در سوشال مدیای فدراسیون جهانی کشتی شد تا مهم‌ترین امید ایران برای طلا در رقابت‌های فرنگی باشد. البته ایران امشب یوسفی و ساروی را نیز برای کسب طلا در فینال دارد.

 

 

 

 

این پیروزی جذاب محمدرضا در شرایطی به دست آمد که او در یک هشتم مقابل حریف ژاپنی در آستانه شکست و حذف از جدول اصلی قرار داشت ولی یک دقیقه به پایان با کمرگیری، حریف را به پل زده و حریف را در حالی که پنج امتیاز پیش بود ضربه فنی کرد. گرایی که نمی‌خواست کارش برای صعود به نیمه نهایی بازهم پیچیده شود این بار مقابل جعفراف طوفانی آغاز کرد تا در کمتر از دو دقیقه به جمع چهار کشتی‌گیر نهایی صعود کند. بدین ترتیب محمدرضا گرایی عصر امروز در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده کشتی گیران صربستان و گرجستان می رود.

دیدگاه‌ها