کد خبر : 1784603 | 17 مهر 1400 ساعت 19:21 | 36K بازدید | 3 دیدگاه

دوره زمانه عوض شده است؛

اعتراف توتی؛ به رئال مادرید فکر کردم اما ...

فرانچسکو توتی، اسطوره باشگاه رم در مورد رد پیشنهاد رئال مادرید و میلان در گذشته صحبت کرده است.

اعتراف توتی؛ به رئال مادرید فکر کردم اما ...

به گزارش "ورزش سه"، فرانچسکو توتی بیش از دو دهه در لباس رم به میدان رفته و به محبوب ترین بازیکن تاریخ این باشگاه بدل شد. از نظر بسیاری می توان فرانچسکو توتی را نماد وفاداری در فوتبال خطاب کرد و حالا این ستاره خوش تیپ و ایتالیایی در مصاحبه ای مفصل به مرور دوران درخشان ورزشی خود پرداخته است.

 

فرانچسکو توتی گفت: تفاوت فوتبال امروز با گذشته؟ "من در دوره ای کارم را آغاز کردم که شرایط فوتبال متفاوت از امروز بود. از نظر من فوتبال ساخته شده از عشق و علاقه طرفداران است. بازی در تیمی که همیشه از آن طرفداری می کردم برای من انتخاب بسیار ساده تری بود.

 

1652403

 

بیست و پنج سال حضور در یک تیم کاپیتان و یکی از مهمترین بازیکنان یک باشگاه بودن چیز کمی نیست. اما مقایسه بین آن زمان و امروز دشوار است. امروز جنبه تجاری فوتبال بیشتر شده و شما در تیمی بازی می کنید که دستمزد بیشتری به چیب بزنید. و این به اندازه کافی عادلانه است، نه؟"

 

 

فرانچسکو توتی در گذشته فتح سری آ با لباس رم را مهم تر از قهرمانی جهان با تیم ملی ایتالیا دانسته بود. حالا او در این رابطه توضیح می دهد: "مردم من را دیوانه نامیده و نمی توانند این موضوع را بپذیرند. بی تردید قهرمانی در جام جهانی نقطه اوج هر بازیکنی در سطح حرفه ای است، اما این بیشتر برای بازیکنانی مانند بازیکنان یوونتوس که هر سال قهرمان ایتالیاست صدق می کند تا بازیکنانی که تقریبا هرگز قهرمان نمی شوند. برای ما بهترین دستاورد اسکودتو است و همچنین بزرگ ترین ناراحتی من این است که حداقل یک بار دیگر قهرمان ایتالیا نشده ام.

 

شهری که در آن متولد می شوید همیشه زیباترین است و این برای همه صدق می کند. شهری که شما آنجا زندگی می کنید جذابیت متفاوتی دارد. حتی اگر رم برای من واقعا زیباترین شهر جهان باشد، در نهایت همه ما کمتر و بیشتر، با هم برابر هستیم."

 

1652405


 

رئال مادرید در سال 2006 آخرین تلاش خود را برای جذب توتی انجام داده و پیشنهادی به این بازیکن داد که توتی را به پردرآمدترین بازیکن جهان تبدیل می کرد. اولین بار فرصت پیوستن به تیم جوانان میلان در سن 12 سالگی ایجاد شد. آریدو برایدا، مدیر ورزشی روسونری راهی خانه توتی شد، اما آنها در نهایت این پیشنهاد را رد کردند.

 

توتی در این رابطه گفت: "میلان هیجان انگیزترین تیمی بود که تا به حال دیده بودم و این تنها پیشنهادی بود که در مورد آن رویاپردازی کردم. اما تصمیمات همیشه توسط خودم گرفته می شد. اغلب والدین به شما توصیه های می کنند و باید به حرف آنها گوش دهیم. اما در نهایت و علیرغم جوان بودن، می دانستم که زمان و آینده ای در باشگاه رم در پیش رو دارم.  حالا می توانم اینجا نشسته و حسرت بخورم که می توانستم فلان کار را انجام داده و فلان حرف را بگویم. من هر آنچه در توانم بود را انجام دادم و تا توانستم از توانایی هایم بهره بردم."

 

توتی همچنین در مورد پیشنهاد رئال مادرید گفت: "البته که من به آن فکر کردم. بگذارید این را بگویم که چند روزی یک پای من داخل و دیگری بیرون باشگاه بود اما همیشه گفته ام که از صمیم قلب ماندن در رم را انتخاب کردم. در آن لحظات و هنگامی که چنین احساساتی دارید نمی‌توانید دور شدن و جدایی را انتخاب کنید.

 

رئال مادرید تنها تیمی بود که من می‌توانستم در آن بازی کنم. باز هم می‌گویم فکر می‌کنم رئال تنها تیمی بود که می توانستم راهی آن شوم. از طرف دیگر تجربه حضور در یک کشور متفاوت می توانست چیز زیبایی باشد. برای همه، من، خانواده ام و..."

 

1497478

 

توتی همچنین درباره خداحافظی از فوتبال گفت: "راستش شما هرگز دوست ندارید متوقف شوید. در ابتدا نمی‌توانستم این مسئله را به خوبی بپذیرم اما رفته رفته با خودم کنار آمدم که این ایده کاملاً درست است."

 

توتی درباره عدم حضور در رم و احتمال بازگشت به این تیم گفت: "مطمئناً این من را خوشحال نمی‌کند زیرا من همواره رم را به همه چیز ترجیح می‌دهم اما همانطور که قبلا گفته‌ام فکر می‌کنم این کاملا به سرنوشت مربوط می‌شود. از طرفی اگر آنها با من تماس بگیرند باید در این باره صحبت کنیم و ببینیم که چه می شود."

 

توتی اکنون تمرکز خود را روی استعدادیابی قرار داده است. او در این باره گفت: "هدف اصلی در حال حاضر یافتن بازیکنان جوان و آینده دار است. نمی دانم آیا این کار ساده خواهد بود یا خیر اما من هر کاری که باید انجام می دهم تا موفق شوم. چیزهایی وجود دارد که یا شما در درون خود دارید یا برای رسیدن به آن تلاش می کنید. البته که با اراده، میل و فداکاری می توانید به برخی اهداف خود دست پیدا کنید اما برای داشتن استعداد لازم است که آن را در درون خود داشته باشید. شما نمی توانید برای داشتن استعداد تلاش کنید."

دیدگاه‌ها