کد خبر : 1784632 | 17 مهر 1400 ساعت 20:56 | 79.6K بازدید | 16 دیدگاه

یک مازندرانی دیگر در اسلو بزرگی کرد؛

پایان انتظار 7 ساله با طلای ساروی (عکس)

ساروی با کسب طلای اسلو 2021 به انتظار هفت ساله کشتی فرنگی ایران خاتمه داد.

پایان انتظار 7 ساله با طلای ساروی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، محمدهادی ساروی، کشتی گیر دسته 97 کیلوگرم ایران بعد از برنزی که دو ماه پیش در توکیو گرفت راهی اسلو شد تا طلای وزن خود را به دست بیاورد. او روز گذشته برای فینالیست شدن مشکل خاصی نداشت و قدرتمندانه با شکست سه حریفان خود حریف زوکه برای کسب طلای قهرمانی جهانی 2021 شد.

 

ساروی توانست پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 6 بر 4 آرتور سارگسیان قهرمان زیر 23 سال اروپا از روسیه را مغلوب کند او سپس در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر 1 گئورگی ملیا از گرجستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. نماینده کشتی فرنگی ایران در وزن 97 کیلو، در نیمه نهایی مقابل نیکولوز کاخلاشویلی دارنده مدال نقره اروپا از ایتالیا با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد تا اولین فینالیست کشتی فرنگی ایران لقب بگیرد. 

 

هادی ساروی که برنز جهان و المپیک را در کارنامه دارد، امشب برای کسب طلای اسلو 2021 برابر الکس زوکه از مجارستان قرار گرفت؛ کشتی گیر 21 ساله ای که با صعود به مرحله فینال، اولین طلای جهانی خود را قطعی کرد.

 

کشتی با تشویق ایران..ایران حاضرین در سالن شروع شد. در یک دقیقه نخست اتفاق خاصی را شاهد نبودیم تا اینکه یک امتیاز به ساروی بابت کار کردن بیشتر روی حریف داده شد. کشتی گیر کشورمان در خاک یک بارانداز زیبا روی زوکه اجرا کرد و دو امتیاز دیگر گرفت تا نتیجه را 3-0 کند. در یک دقیقه پایانی وقت اول مقاومت ساروی را مقابل تلاش های بی ثمر کشتی گیر مجار شاهد بودیم. زوکه در این زمان امتیازی کسب نکرد تا کار در وقت اول با نتیجه 3-0 به سود ساروی به پایان برسد.

 

وقت دوم کشتی با حملات بی امان زوکه شروع شد. مقاومت ساروی در میان تشویق تماشاگران حاضر، قابل توجه بود. در خلال همین حملات زوکه بود که ساروی با یک دست توی هنرمندانه و کمرگیری سریع، حریف را به بیرون از تشک روانه کرد؛ بعد از بازبینی طولانی مدت صحنه توسط هیئت ژوری، امتیازی به کشتی گیر ایران بابت این حرکت داده نشد. ثانیه هایی بعد از این اتفاق، زوکه اولین امتیاز را بابت کم کاری ساروی دریافت کرده و کشتی گیر ایران در خاک او نشست؛ کشتی گیر مجار با مقاومت قدرتمندانه ساروی موفق به اجرای فن در خاک نشد تا نتیجه همان 3-1 بماند. 

 

یک دقیقه پایانی مبارزه با مدیریت کشتی گیر کشورمان همراه بود که در سرشاخ به خوبی زوکه را مهار کرده بود. همین شرایط تا پایان ادامه داشت و کشتی گیر مازندرانی وزن 97 کیلوگرم کشورمان بعد از درخشش هم استانی هایش در آزاد، اولین طلای فرنگی را در اسلو به دست آورد.

 

این طلا در شرایطی به دست آمد که از آخرین مدال طلای  کشتی فرنگی ایران 7 سال می گذشت؛ طلایی که حمید سوریان در سال 2014 آن را کسب کرده بود. بعد از یک انتظار 7 ساله سرانجام این طلسم شکسته شد و ساروی توانست به اولین طلایی کشتی فرنگی ایران بعد از سال ها تبدیل شود؛ قطعا این طلا می تواند روحیه دیگر فینالیست های کشورمان را هم بالاتر برده و آنها را با اعتماد بنفس بالاتر و فشاری کمتر راهی تشک کند.

 

1652447

 

ساروی با این بارانداز بی نقص که شگرد کار اوست ، دو امتیاز ارزشمند در خاک گرفت؛ امتیازاتی که او را برنده مبارزه فینال کرد.

 

 

کسب مدال طلا توسط محمدهادی ساروی

دیدگاه‌ها