کد خبر : 1784682 | 18 مهر 1400 ساعت 01:15 | 52.1K بازدید | 14 دیدگاه

رونالدو 112  گله شد؛

پیروزی آسان پرتغال مقابل میزبان جام جهانی (عکس)

پرتغال در دیداری دوستانه موفق شد میزبان جام جهانی 2022 را شکست دهد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022 در دور نهایی مقدماتی این مسابقات حضور ندارد. این تیم برای دور نماندن از شرایط مسابقه و آماده سازی بازیکنانش برای حضوری موفق در اولین جام جهانی تاریخ این کشور، بازی های دوستانه ای را با تیم های مطرح فوتبال دنیا تدارک دیده است؛ قطری ها یکی از این بازی های دوستانه را امشب مقابل پرتغال برگزار کردند.

پرتغال که در گروه A مقدماتی جام جهانی در اروپا حضور دارد، شنبه این هفته بازی نداشت و در آستانه بازی روز سه شنبه مقابل لوکزامبورگ، به مصاف قطر رفت. یاران کریستیانو رونالدو که در بازی دوستانه امشب در ترکیب پرتغال حضور داشت، با یک بازی و یک امتیاز کمتر نسبت به صربستان 14 امتیازی، در مکان دوم جدول رده بندی گروه خود حضور دارند و امشب با برتری مقابل قطر به استقبال سه بازی پایانی دور گروهی رفتند.

 

1652534

1652535

 

دیدار دوستانه پرتغال و قطر امشب در ورزشگاه 30 هزار نفری الگاروه پرتغال برگزار شد و با برتری سه بر صفر تیم میزبان به پایان رسید.

پرتغال بازی را هجومی آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی می رفت دروازه حریف را باز کند اما درخشش دروازه بان قطر این اجازه را به میزبان نداد. سعد الشیب در 15 دقیقه ابتدایی بازی با چند عکس العمل به موقع مانع از فروپاشی دروازه قطر شد. بعد از 5 موقعیت گل تیم پرتغال شاهد خلق اولین موقعیت قطری ها روی دروازه این تیم بودیم؛ علی در شرایط تک به تک با کاستا، فرصت خوبی برای گلزنی داشت اما دروازه بان پرتغال به خوبی ضربه او را مهار کرد.

چند دقیقه بعد از اولین موقعیت خطرناک قطری ها، سرانجام پرتغال گل اول را به ثمر رساند. روی یک حرکت تمرین شده و اشتباه مهلک مدافع قطر در دهانه دروازه، توپ مقابل کریستیانو رونالدو قرار گرفت و این بازیکن  با پای چپ به راحتی موفق به باز کردن دروازه الشیب شد تا یک گل دیگر به شمار گل های ملی خود بیافزاید. نیمه اول با همین یک گل به سود پرتغال به پایان رسید.

 

1652532

1652533

مقاومت قطری ها بعد از حدود نیم ساعت با یک اشتباه فاحش و روی فرصت طلبی رونالدو، این گونه شکست تا پرتغال صاحب گل اول شود؛ این صد و دوازدهمین گل ملی کاپیتان پرتغالی ها بود.

 

پرتغال به حملات خود در نیمه دوم ادامه داد و در حالی که تنها دو دقیقه از زمان بازی گذشته بود، گل دوم را وارد دروازه حریف کرد. این گل را فونته با ضربه سر و روی یک ارسال ایستگاهی از سمت راست به ثمر رساند. با وجود زدن دو گل، عطش گلزنی پرتغالی ها ادامه داشت و آنها در میان تشویق هوادارانشان حملات خود را تداوم بخشیدند و چندین بار دیگر تا آستانه باز کردن دروازه میزبان جام جهانی 2022 و قهرمان آخرین دوره جام ملت های آسیا پیش رفتند.

 

1652536

 

با نزدیک تر شدن به دقایق پایانی، حملات پرتغالی ها هم خطرناک تر می شد؛ آنها یک بار با درخشش دروازه بان قطر و یک بار با برخورد توپ به تیرک دروازه، در گلزنی ناکام ماندند. آنها یک بار هم موفق شدند در دقیقه 82 دروازه قطر را برای سومین بار باز کنند اما داور این گل را مردود اعلام کردند. حملات پرتغال تا آخرین دقایق ادامه داشت و نتیجه آن به ثمر رساندن یک گل در آخرین دقیقه بازی بود؛ این گل را آندره سیلوا با ضربه سر به ثمر رساند تا پرتغال سه بر صفر برنده بازی شود.

دیدگاه‌ها