کد خبر : 1784877 | 19 مهر 1400 ساعت 00:20 | 471.8K بازدید | 88 دیدگاه

لحظه‌ای که سرنوشت فینال را رقم زد؛

چرا گل دوم فرانسه آفساید نبود؟ (عکس)

فرانسه با یک گل بحث‌برانگیز برابر اسپانیا به برتری دست یافت و فاتح لیگ ملت های اروپا شد.

چرا گل دوم فرانسه آفساید نبود؟ (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فرانسه همانند بازی نیمه نهایی مقابل بلژیک، در شرایطی مقابل اسپانیا در دیدار فینال به برتری دست یافت که باز هم بازی باخته را تبدیل به پیروزی کرد. ابتدا این لاروخا بود که توسط میکل اویارزابال به گل رسید، اما در ادامه طوفان شاگردان دیدیه دشان آغاز شده و آنها با به ثمر رساندن دو گل به برتری دست یافتند.

 

اما گل دوم تیم ملی فرانسه در شرایط مشکوکی به ثمر رسید. پاس عمقی تئو هرناندز به کیلیان امباپه رسید و این ستاره فرانسوی با حرکنی تکنیکی و ضربه ای دقیق موفق به تمام کردن کار و به ثمر رساندن گل برتری تیمش شد. اما صحنه آهسته نشان می دهد امباپه هنگام ارسال پاس از سوی تئو هرناندز کمی جلوتر از اریگ گارسیا، مدافع لاروخا بود و به نظر می رسد این گل در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است.

 

جالب اینجاست آنتونی تیلور، داور این دیدار حتی تمایلی به بازبینی صحنه نشان نداده و به رای گروه VAR این دیدار اعتماد کرد. این در حالی است که اصولا در صحنه های دشوار داوران وسط ترجیح می دهند خودشان هم یک بار صحنه را چک کنند. به هر حال اینگونه دروازه لاروخا برای دومین بار باز شد و شاگردان لوییس انریکه علیرغم خلق یکی دو موقعیت نتوانستند گل تساوی را به ثمر برسانند.

 

1652847

 

اگر این گل واقعا آفساید بوده باشد قطعا اعتراض کادر فنی و بازیکنان تیم ملی اسپانیا را به همراه خواهد داشت. بنا بر آن است که با استفاده از تکنولوژی بازبینی صحنه چنین اشتباهاتی رخ ندهد، اما علیرغم استفاده از VAR هم به نظر اجتناب از اشتباه ممکن نیست. البته به نظر می رسد طبق قوانین جدید، چون مدافع اسپانیا تعمداً روی توپ تاثیرگذار بود، دیگر آفسایدی در کار نیست و گل به شکل درستی به ثبت رسیده است.

 

سرخیو بوسکتس، کاپیتان اسپانیا نیز در مورد این صحنه گفت: "داور به ما گفت که اریک گارسیا قصد داشته توپ را دفع کند و این باعث آفساید نبودن صحنه شده، اما توپ به امباپه ای می رسید که در آفساید بود و هدف گارسیا نیز جلوگیری از این اتفاق بود. به نظر من استدلال داور منطقی نیست."

 

اما با توجه به اینکه پیش از این کمتر صحنه‌ای مانند این در رقابت های مهم رقم خورده بود، تصمیم داور و VAR در پذیرفتن این گل، با واکنش‌های زیادی در شبکه های اجتماعی همراه شد.

 

 

1652853

این کاربر با انتشار عکسی از لحظه آفساید امباپه نوشته:
ابتدا یک پنالتی واضح برای اسپانیا گرفته نشد و بعدا فرانسه در شرایط کاملا آفساید به گل رسید.
یک کلاهبرداری دیگر در دوران VAR

1652854

این کاربر با در نظر گرفتن قانون جدید آفساید معتقد است که گل امباپه کاملا آفساید بود چون گارسیا تماسی با توپ نداشت/ در این بازی تقلب شده است.

1652855

این تصویر سوژه ساختن ترول‌های زیادی هم شده است

1652856

به اعتقاد این کاربر از اسپانیا در بازی امشب دزدی شده است.

 

1652857

این کاربر معتقد است که داور در دو صحنه مرتکب اشتباه شده و علاوه بر اینکه گل فرانسه نباید پذیرفته می‌شد، باید یک پنالتی هم برای اسپانیا گرفته می شد. 

 

 

1652858

و یک ترول دیگر که تصمیم داور را زیر سوال برده است

1652860

به سخره گرفتن تصمیم وار توسط این کاربر...

1652859

این کاربر هم با در کنار هم قرار دادن گل های اسپانیا و فرانسه معتقد است که در هر دو اشتباه صورت گرفته، پس مشکلی وجود ندارد!

1652861

به عقیده این کاربر هم به این شکل آفساید امباپه اعلام نشده است!

1652862

در این توئیت، قبول شدن گل امباپه تصمیمی احمقانه دانسته شده است.

 

دیدگاه‌ها