کد خبر : 1784891 | 19 مهر 1400 ساعت 08:59 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

کمیته فنی تعیین می‌کند چند قایقران به اردو‌ها دعوت شوند

فرزام: تیم روئینگ باید تا ۱۰ آذر راهی تایلند شود

سرمربی تیم ملی روئینگ ایران گفت: اگر تعداد کشور‌های شرکت کننده در مسابقات قهرمانی آسیا به ۶ نرسد، امکان لغو مسابقات وجود دارد

فرزام: تیم روئینگ باید تا ۱۰ آذر راهی تایلند شود

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از میزان، افشین فرزام، درباره سطح کیفی مسابقات قایقرانی روئینگ قهرمانی کشور که به میزبانی دریاچه آزادی برگزار شد، اظهار داشت: باتوجه به این که تعدادی از قایقرانان پس از مسابقات آسیایی تمرینات خود را رها کرده بودند، برای آن که بتوانند خودی نشان دهند و شانسشان را برای حضور در ترکیب تیم ملی برای قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی بسنجند در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کردند و حضور این نفرات باعث شد تنور مسابقات داغ‌تر شود. باوجود آنکه بعضی قایقرانان مدت‌ها از تمرینات دور بودند، اما در عین حال رکورد‌هایی که ثبت شد امیدوار کننده بودند. از سوی دیگ برخی نفرات هم رکورد‌های ضعیف‌تری داشتند در نظر دارند تا با کسب آمادگی در مسابقات لیگ برتر روئینگ و همچنین قهرمانی کشور در سال آینده خود را به مرز آمادگی برسانند.

 

سرمربی تیم ملی روئینگ ایران در خصوص برنامه فدراسیون برای شرکت در مسابقات روئینگ قهرمانی آسیا که قرار است اواسط آذر ماه در تایلند برگزار شود، گفت: طبق صحبت‌هایی که شده بود قرار است جلسات کمیته فنی در این هفته برگزار شود تا در ابتدا وضعیت کادر فنی تیم ملی برای یک سال پیش‌رو مشخص شود. از سوی دیگر کمیته فنی فدراسیون باید برنامه‌ریزی و مبنای کاری خود را برای فصل مسابقات مشخص کند. همچنین با نظر کمیته فنی مشخص خواهد شد که چند قایقران به اردو‌های تیم ملی دعوت شوند.

 

وی در واکنش به وضعیت تیم روئینگ در فاصله یک ماه و نیم مانده تا آغاز مسابقات قهرمانی آسیا، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه هنوز کشور تایلند محدودیت‌های شدیدی برای مقابله با بیماری کرونا در نظر می‌گیرد طبق قوانین همه نفرات اعزامی باید ۲ دوز واکسن خود را زده باشند و از طرفی تیم اعزامی باید یک هفته در قرنطینه به سر ببرد. بر این اساس تیم ملی روئینگ در صورت اعزام باید نهایتا ۱۰ آذر ماه راهی تایلند شود. از همین رو لازم است تا هر چه زودتر وضعیت کادر فنی و همچنین اردو‌ها و قایقرانان حاضر در اردو مشخص شود و کادر فنی هم بتواند به خوبی آمادگی قایقرانان را بسنجد. هم اکنون ارنج‌های مختلفی برای اعزام قایقرانان به قهرمانی آسیا داریم، اما باید پس از تشکیل اردو‌ها و آغاز تمرینات است که می‌توان به ارنج نهایی رسید.

 

فرزام در پایان گفت: البته طبق قوانین اگر تعداد کشور‌های شرکت کننده در مسابقات قهرمانی آسیا به ۶ نرسد، امکان لغو مسابقات وجود دارد، اما با توجه به اینکه تیم‌های هند، ازبسکتان و قزاقستان تمرینات خود را آغاز کرده‌اند فکر نمی‌کنم مسابقات لغو شود چرا که کشور‌های نزدیک به تایلند در منطقه جنوب شرق آسیا مانند کره‌جنوبی، ژاپن، اندونزی و ویتانم هم احتمالا مشکلی برای حضور در قهرمانی آسیا نخواهند داشت. امیدوارم با برنامه‌ریزی درست بتوانیم نتایج خوبی در آسیا کسب کنیم.

دیدگاه‌ها