کد خبر : 1784937 | 19 مهر 1400 ساعت 11:33 | 12.3K بازدید | 20 دیدگاه

یک حدس؛ روز سخت حاج‌صفی و محرمی

با نگاهی به سیستم و نوع چینش بازیکنان کره‌جنوبی می‌توان حدس زد که مدافعان کناری ایران روز سختی را در پیش خواهند داشت.

به گزارش ورزش سه، بازیکنان کره‌جنوبی برای شکستن طلسم یازده ساله نبردن ایران، از انگیزه‌های زیادی برای بازی فردا برخوردارند و از آن طرف شاگردان اسکوچیچ برای حفظ روند بردهای خود و تثبیت صدرنشینی، بنابراین باید منتظر یک نبرد تاکتیکی در ورزشگاه آزادی بود.

 

کره‌جنوبی در سه بازی قبل خود بیشتر تمایل به نفوذ از کناره‌ها داشته تا امتحان عمق دفاعی حریف برای گلزنی. اما این نقطه قوت کره‌ای‌ها با بستن کانال‌های کناری توسط عراقی‌ها باعث ایجاد سردرگمی در خلق موقعیت برای کره‌ای‌ها شد و در نهایت آنها را مجبور به ارسال توپ‌های بلند کرد که از آن هم چیزی دست‌شان را نگرفت. به همین دلیل می‌توان حدس زد که مدافعان کناری ایران اگر فضاهای اطراف خود را خوب ببندند و مقهور حرکات ترکیبی و سرعتی کره‌ای‌ها در کناره‌ها نشوند بتوان کره را در فاز هجومی مهار کرد. با توجه به قدرت کم این تیم در خلق موقعیت از عمق دفاع و همچنین حضور دو هافبک دفاعی در جلوی دفاع ایران باید آرزو کرد که مدافعان کناری در همکاری با دو وینگر چپ و راست ایران بتوانند فرصت خلق موقعیت را از حریف بگیرند.

 

1652950

 

همچنین اصرار کره‌ای‌ها به بازیسازی از عقب زمین، پرسینگ هوشمندانه از سوی مهاجمان ایران و به خصوص طارمی را طلب می‌کند. در بازی با امارات تیم ملی قدری در پرسینگ از جلو ضعیف نشان داد که برطرف شدن این نقیصه می‌تواند از بازیسازی کره‌ای ها جلوگیری کند.

 

با این تفاسیر شاید بتوان کلید موفقیت در برابر کره‌جنوبی و استمرار بخشیدن به روند شکست‌ناپذیری مقابل این تیم را در دو نکته مهم دانست: بستن کناره‌ها و پرسینگ در یک سوم دفاعی کره‌جنوبی.

دیدگاه‌ها