کد خبر : 1784965 | 19 مهر 1400 ساعت 13:12 | 12K بازدید | 3 دیدگاه

84 درصد مدال های ایران به نام دو استان؛

مازندران–فارس؛ کشتی ایران از شما ممنون است

استان های مازندران و فارس مثل همیشه کشتی گیران آماده ای را تحویل تیم ملی دادند و سهم بزرگی در تاریخ سازی این رشته داشتند.

مازندران–فارس؛ کشتی ایران از شما ممنون است

 

به گزارش "ورزش سه"، دو ماه پس از بازی های المپیک توکیو، کشتی ایران راهی اسلو شد تا در قهرمانی جهان ناکامی های خود را جبران کند. عملکرد کشتی گیران کشورمان در نروژ قابل توجه و فراتر از انتظار بود. آنها در آزاد با کسب 3 طلا، 3 نقره و یک برنز سوم شدند و در فرنگی با 4 طلا و 2 برنز دوم شدند. این بهترین عملکرد تاریخ کشتی ایران در قهرمانی جهان بود؛ عملکردی که سهم دو استان کشورمان در آن بسیار چشمگیر بود. استان مازندران به عنوان قطب شماره یک کشتی ایران، هم در آزاد و هم در فرنگی طلاهای شیرینی برای کشورمان به ارمغان آورد و در کنار آن شاهد درخشش فرنگی کاران استان فارس در اسلو بودیم که دو طلا را برای ایران کسب کردند.

 

همیشه روی استعدادهای استان مازندران حساب ویژه ای باز می شود. این موضوع را در اسلو 2021 به بهترین شکل ممکن شاهد بودیم. سهم آزادکاران این استان از 7 مدال کسب شده در نروژ 6 مدال بود؛ یعنی تنها یک مدال آزاد را کشتی گیر به غیر از کشتی گیران مازندرانی کسب کرد و هر 3 طلای این بخش هم سهم این استان بود. مازندرانی ها در این دوره بردهای شیرینی را ثبت کردند؛ پیروزی حسن یزدانی برابر تیلور بزرگترین پیروزی کشتی ایران بود. امیرحسین زارع هم کاری کرد کارستان و توانست بعد از بیش از سه دهه برای ایران در سنگین وزن طلا بیاورد. کامران قاسم پور، کسی که سال ها پشت یزدانی ماند، بعد از تغییر وزن سومین طلای ایران را در اسلو کسب کرد؛ او بر کاکس امریکایی غلبه کرد تا یکی از بردهای بزرگ ایران را کسب کند.

 

در کشتی فرنگی علاوه بر مازندران، همیشه کشتی گیران استان فارس هم توانسته اند خودی نشان دهند و افتخار آفرین باشند. در این دوره از مسابقات دو طلای فرنگی را مازندرانی ها کسب کردند تا نشان دهند در این بخش هم حرف های زیادی برای گفتن دارند. دو طلا و یک برنز هم سهم استان فارس بود تا به این ترتیب استان شعر و ادب در اسلو بهترین عملکرد ممکن را در بین تمامی استان های کشور به خود اختصاص دهد. لرستان و ایلام دو استان دیگری بودند که کشتی گیرانشان توانستند در اسلو مدال کسب کنند. به این ترتیب تنها 4 استان ایران در قالب تیم ملی موفق به کسب مدال شدند. در مجموع هم تیم ملی کشتی (آزاد و فرنگی) با نمایندگانی از 5 استان (مازندران، ایلام، فارس، خوزستان و لرستان) در این مسابقات حضور پیدا کرده بود و خوزستان تنها استانی بود که با وجود داشتن نماینده از کسب مدال بازماند.

 

در ادامه می توانید اطلاعات کامل را در یک نگاه مرور کنید:

 

تیم ملی کشتی آزاد:

٥٧ کیلوگرم: علیرضا سرلک (الیگودرز – لرستان) – مدال نقره
٦١ کیلوگرم: رحمان عموزاد (بهشهر – مازندران)
٦٥ کیلوگرم: امیر محمد یزدانى (جویبار – مازندران) – مدال نقره
٧٠ کیلوگرم: عرفان الهى (تنکابن – مازندران)
٧٤ کیلوگرم: یونس امامى (نورآباد دلفان – لرستان)
٧٩ کیلوگرم: محمد نخودى (جویبار – مازندران) – مدال نقره
٨٦ کیلوگرم: حسن یزدانى (جویبار – مازندران) – مدال طلا
٩٢ کیلوگرم: کامران قاسم پور (جویبار – مازندران) – مدال طلا
٩٧ کیلوگرم: مجتبى گلیج (تنکابن – مازندران) – مدال برنز
١٢٥ کیلوگرم: امیر حسین زارع (آمل – مازندران) – مدال طلا

 

 

تیم ملی کشتی فرنگی:

۵۵ کیلوگرم: سجاد عباس پور (قائمشهر – مازندران)
۶۰ کیلوگرم: مهرداد مردانی (ایذه – خوزستان)
۶۳ کیلوگرم: میثم دلخانی (روستای دلخان، سپیدان– فارس) – مدال طلا
۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی (شیراز – فارس) – مدال طلا
۷۲ کیلوگرم: محمدرضا مختاری (شیراز – فارس)
۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی (شیراز – فارس) – مدال برنز
۸۲ کیلوگرم: پژمان پشتام (شهرری – تهران/ اصالت ایلامی) – مدال برنز
۸۷ کیلوگرم: رامین طاهری (ایذه – خوزستان)
۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی (آمل – مازندران) – مدال طلا
۱۳۰ کیلوگرم: علی اکبر یوسفی (بابل – مازندران) – مدال طلا

 

 

مازندران:

آزاد: 3 طلا – 2 نقره – یک برنز / 6 مدال از مجموع 7 مدال کسب شده در اسلو

 

1651060

 

1651089

 

1650700


فرنگی: 2 طلا
مجموع: 5 طلا – 2 نقره – یک برنز / 5 طلا از مجموع 7 طلای کسب شده در اسلو

 

1652822

 

1652816

 

1652148

 

1652727

 

1652118

 

 

فارس:

آزاد: --
فرنگی: 2 طلا – یک برنز / 3 مدال از مجموع 6 مدال کسب شده در اسلو

 

 

سایر استان ها:

لرستان: یک نقره در آزاد
ایلام/تهران: یک برنز در فرنگی

 


بعد از رقم خوردن این موفقیت شیرین، صحبت های علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی هم قابل تامل بود. او از مسئولان استان درخواست رسیدگی بیشتر به امکانات کشتی گیران را داشت. چیزی که در برابر این همه موفقیت و افتخار آفرینی، کمترین خواسته کشتی از مسئولان کشوری و استانی است. در شرایطی که بسیاری از کشورها با ایجاد بهترین امکانات سخت افزاری و علمی، سعی در رسیدن به کشتی ایران دارند، بسیاری از کشتی گیران کشوران از حداقل امکانات محروم هستند. دبیر در این مورد گفت: در یکسری از استان های کشتی خیز به باشگاه‌ها رسیدگی کنند. در مازندران، خوزستان، فارس، تهران باشگاه‌های نونهالان بسته است. اگر بالای 60-65 درصد واکسینه شده اند خواهش من این است که مدیران وزارت بهداشت و ورزش باشگاه‌ها را باز کنند تا بتوانیم جذب کشتی گیر داشته باشیم. فرماندارها، استاندارها و شهردارها باید باشگاه‌هایی که بچه ها تمرین می کنند را بازسازی کنند.

دیدگاه‌ها