کد خبر : 1785102 | 20 مهر 1400 ساعت 09:18 | 8.1K بازدید | 1 دیدگاه

جلالی: کره جنوبی فرصت‌طلب و خطرناک است

کارشناس فوتبال ایران مدعی است تیم ملی علیرغم کار سختی که برابر کره جنوبی پیش رو دارد، نباید از امتیازات این جدال خانگی به سادگی بگذرد.

جلالی: کره جنوبی فرصت‌طلب و خطرناک است

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران بعد از سه برد متوالی برابر سوریه، عراق و امارات، اکنون در حساس‌ترین بازی خود امروز برای کره جنوبی در استادیوم آزادی دومین میزبانی خود را پشت سر خواهد گذاشت تا امیدوار باشد با کسب نتیجه برابر جدی‌ترین مدعی این گروه، شانس حضور در جام جهانی را نیز بالا ببرد. 

 

مجید جلالی درباره شرایط تیم ملی در آستانه این بازی می‌گوید: با توجه به عملکرد تیم ملی در دیدارهای قبلی خصوصا بازی با امارات به انسجام خوبی در خط هافبک و خط حمله رسیده ولی نیاز به کارهای زیادی برای این بازی است که امیدوارم کادرفنی در فرصتی که داشت روی آن کار کرده باشد. در مورد خط دفاعی ما نیاز به کار بیشتر داریم و کمی سردرگمی و ناهماهنگی در خط دفاع ما دیده می‌شود که ممکن است مقابل خط حمله قدرتمند و فرصت طلب کره جنوبی به مشکل بخوریم.

 

وی ادامه داد: اسکوچیچ تقریباً به ترکیب مورد علاقه خودش دست پیدا کرده است و فقط در دو پست دفاع کناره ها تغییرات زیادی اعمال کرده و نظرش به طور کامل جلب نشده بود. در پست دفاع راست صادق محرمی روی نفوذها خیلی خوب عمل می‌کند ولی در دفاع کمی کم تجربه نشان می‌دهد و در پست دفاع چپ امید نورافکن با وجود عملکرد خوبی که دارد در صحنه های حساس و مهم شتابزده عمل می‌کند و این ممکن است بعضاً برای ما دردسرساز شود. هرچند تاکید می‌کنم هردو بازیکنان خوب و با کیفیتی هستند. شاید در برخی بازی‌ها مثل بازی با کره که نیاز به تجربه بیشتری داریم حضور امثال احسان حاج صفی در دفاع کنار هم بتواند کارگشا باشد.

 

1566784

 

کارشناس فوتبال در مورد عملکرد تیم ملی مقابل امارات اینطور می‌گوید: ما در نیمه نخست بازی عملکرد جالبی نداشتیم و آن طراوت و شادابی لازم در تیم ملی دیده نمی‌شد و حتی موقعیت‌هایی هم به حریف دادیم. در نیمه دوم یکی تعویض‌ها خیلی خوب و حساب شده بود و جریان بازی را به سود ما برگرداند و یکی هم ماجرای VAR یک شوک مثبت برای ما بود که از لحاظ روانی تاثیر مثبتی روی تیم ما گذاشت و از سوی دیگر روی تیم حریف تاثیر منفی گذاشت و از همین فرصت استفاده کردیم و دقایقی بعد به گل رسیدیم.

 

جلالی در مورد فاصله امتیاز ایجاد شده در جدول گروه و شانس ایران برای صعود گفت: در شرایطی که تیم ما ۹ امتیازی است و تیم سوم جدول ۲ امتیازی ما یک فاصله مطمئن ایجاد کردیم. هرچند قانون نانوشته فوتبال می‌گوید تا زمانی که روی کاغذ صعودت قطعی نشده آن را مسجل ندان و ما باید هوشیار عمل کنیم. فکر می‌کنم با ادامه این روند ۱ یا ۲ بازی آخر ما در دور برگشت در شرایطی برگزار شود که صعودمان قطعی است ولی همانطور که گفتم این موضوع نباید روی عملکرد ما تاثیر منفی بگذارد و فعلا زود است بخواهیم به جدول نگاه کنیم. حتی پیروزی مقابل کره جنوبی هم صعود ما را از الان مسجل نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها