کد خبر : 1785109 | 20 مهر 1400 ساعت 09:40 | 12.9K بازدید | 4 دیدگاه

ساوت‌گیت: برنامه ونگر برای جام جهانی غیرمنطقی است

گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی انگلیس، باور دارد که برگزاری هر دو سال یک بار جام جهانی به هیچ وجه منطقی نیست.

ساوت‌گیت: برنامه ونگر برای جام جهانی غیرمنطقی است

به گزارش "ورزش سه"، فیفا در حال بررسی طرحی برای تغییر چرخه فعلی مسابقات جام جهانی و تبدیل آن به تورنمنتی است که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، طرحی که از سوی آرسن ونگر و چند چهره سرشناس دیگر مطرح شده است.

سرمربی تیم ملی انگلیس پیش از این تایید کرده بود که از این طرح استقبال می‌کند اما حالا به نظر می‌رسد که نظرش کاملا تغییر کرده و ایراداتی اساسی را با این طرح وارد می‌داند.

ساوت‌گیت در آستانه دیدار تیمش برابر مجارستان گفت:« من مطمئن نیستم که شرایط کلی در این طرح به چه صورت است. چند برنامه اولیه را دیدم که بسیار کلی بودند و من مطمئن نیستم که طرحی که در حال حاضر مطرح شده دقیقا چیست. به نظر می‌رسد که هربار با مارک بالینگام و اتحادیه فوتبال حرف می‌زنم تغییراتی ایجاد شده است. چندین طرح دیگر مطرح شده و همراهی با این شرایط دیگر دشوار است تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که همه باید در بحث حضور داشته باشند اعم از باشگاه‌های فوتبال، فوتبال ملی و غیره. فکر می‌کنم پیش از این هم گفته‌ام که تغییراتی می‌تواند در تقویم مسابقات داده شود که به همه کمک کند.»

 

1653222

 

او در ادامه اضافه کرد:« اگر وقفه‌های کمتری رخ دهد اما بتوان بازیکنان را برای مدت بیشتری در کنار هم داشت شاید هم باشگاه‌ها و هم تیم‌های ملی بیشتر سود کنند. اما اگر فقط یک وقفه در هر سال داشته باشیم، نمی‌توانم واقعا درک کنم که منظور فیفا دقیقا چیست، آن هم وقتی بازی‌های ملی بخش مهمی از کاری است که انجام می‌دهید. همانطور که در ابتدا گفتم، اگر شما بازیکن باشید و آن یک ماه یا هر مدت زمانی که قرار است باشد را از دست بدهید یعنی تمام دوران حضورتان در تیم ملی از دست رفته است. این از نظر من منطقی نیست.»

دیدگاه‌ها