کد خبر : 1785129 | 20 مهر 1400 ساعت 11:41 | 23.7K بازدید | 14 دیدگاه

رسانه کره‌ای: از غار ببرهای ایرانی زنده بیرون بیایید

یک رسانه کره ای نوشت تیم ملی این کشور برای ادامه شانس خود جهت صعود به رقابت های جام جهانی، باید از غار ببرهای ایرانی زنده بیرون بیاید.

رسانه کره‌ای: از غار ببرهای ایرانی زنده بیرون بیایید

به گزارش "ورزش سه"، تنها چند ساعت تا دیدار حساس ایران و کره جنوبی باقی مانده است. رسانه های کره ای امید زیادی دارند تا آنها به نوار سالها ناکامی مقابل ایران پایان دهند هر چند که خود این رسانه ها اعتراف کرده اند نتیجه تساوی نیز می تواند برای تیم ملی این کشور رضایت بخش باشد.

 

وب سایت کره ای news1 در مطلبی به دیدار حساس امروز پرداخته و نوشته است کره برای حفظ شانس صعود به جام جهانی، باید از غار ببرهای ایرانی زنده بیرون بیاید. این وب سایت نوشته است: هدف پائولو بنتو دهمین صعود متوالی کره به جام جهانی است. او وارد غار ببرها می شود تا با ایران، رهبر خاورمیانه دیدار کند. این یک بازی سنگین است چرا که در 10 سال گذشته هیچ پیروزی مقابل ایران به دست نیامده است. برعکس، اگر این سفر خارج از خانه به خوبی پیش برود، فرصتی برای روشن شدن چراغ سبز جهت صعود به رقابت های جام جهانی 2022 قطر است. به عبارت دیگر، دیدار با ایران هم بحران است و هم فرصت.

 

1653244

 

این وب سایت در ادامه با تیتر "آیا می توانید طلسم لعنتی ایرانی را بشکنید؟" نوشته است: فوتبال کره به طور خاصی در مقابل ایران ضعیف کار کرده است. پس از رقابت های جام ملت های آسیا 2011، آنها در 10 سال گذشته با 2 تساوی و 4 باخت در 6 مسابقه، از ایران عقب افتاده اند. در کارنامه حرفه ای دو تیم، کره 31 بار با ایران ملاقات کرده است و سابقه 9 برد، 9 تساوی و 13 شکست را دارد. به طور خاص، آنها در 7 بازی خارج از خانه خود در تهران، 2 تساوی و 5 باخت داشته اند و حتی یک برد هم کسب نکرده اند. ورزشگاه آزادی مکانی است که به "گورستان تیم های میهمان" لقب دارد.

 

1653244

 

این وب سایت در ادامه با ابراز رضایت از عدم حضور هواداران در استادیوم نوشته است: خوشبختانه این بازی پس از شیوع ویروس COVID-19 بدون تماشاگر انجام خواهد شد. همچنین این بازی بدون فناوری VAR برگزار می شود که در صورت بروز وضعیت مبهم، احتمال زیادی وجود دارد که هیچ سودی برای کره نداشته باشد.

 

رسانه news1 همچنین به صحبت های روز گذشته مدافع این تیم پرداخته و نوشته است: کیم یانگ گوون مدافع میانی تیم ملی و باشگاه گامبا اوزاکا، تصمیم دارد این طلسم را بشکند. او گفت: «اخیراً هیچ پیروزی (در مقابل ایران) حاصل نشده است. ما باید برای افزایش روحیه جوانانی که در آینده دوباره به ایران سفر می کنند، این تیم را شکست دهیم. این کار را برای کره ای ها و دیدار با ایران راحت تر می کند. ما تمام تلاش خود را برای تحقق این امر انجام خواهیم داد.»

 

1653245

 

این وب سایت با اشاره به تأثیر پرواز مستقیم به ایران در کمتر خسته شدن ستاره های کره نوشته است: تیم ملی با هواپیمای چارتر به ایران پرواز کرد که این مسئله کلید بازیابی قدرت بدنی بازیکنان خارج از کشور است. این مسئله به بازیکنان خارجی مانند سون هیونگ مین، هوانگ هی چان (ولورهمپتون) و هوانگ یوی جو (بوردو) کمک کرد تا ضمن خلاص شدن از ریسک پرواز طولانی، قدرت بدنی خود را بازیابند. حتی چونگ مونگ گیو رئیس فدراسیون فوتبال کره آنقدر به این بازی خارج از خانه اهمیت می دهد که به همراه کاروان کره راهی ایران شده است.

 

این رسانه در پایان با ابراز نگرانی از احتمال خستگی چند بازیکن ثابت کره برای این بازی نوشت: مهمترین نکته در مورد سفر تیم ملی به ایران این است که آیا کیم مین جائه (فنرباغچه)، سون هیونگ مین و هوانگ هی چان که به طور تمام وقت در بازی با سوریه بازی کرده اند، قدرت بدنی خود را بازیابی می کنند یا خیر.

دیدگاه‌ها