کد خبر : 1785138 | 20 مهر 1400 ساعت 12:09 | 34K بازدید | 4 دیدگاه

با کاپیتانی پروین و سنگربانی حجازی

تصاویر عتیقه از اولین ایران-کره؛ 47 سال پیش!

اولین تقابل ایران و کره‌جنوبی در تهران و ورزشگاه آزادی در بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران رخ داد.

به گزارش ورزش سه، ایران و کره‌جنوبی تا کنون و تا قبل از بازی امروز در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲، هفت بار در تهران با هم روبرو شده‌اند که هر هفت بازی نیز در ورزشگاه آزادی انجام شده است. نکته مهم اینکه تیم ملی ایران در این هفت بازی هنوز به کره‌ای‌ها نباخته و پنج بار در آزادی، کره‌جنوبی را برده است. از این هفت بازی، چهار بازی در مقدماتی جام جهانی بوده و یک بازی مقدماتی جام ملت‌ها، یک بازی دوستانه و یک بازی هم که اولین آن بوده در بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران.

 

پس از اولین رویارویی ایران و کره‌جنوبی در تهران که با برتری دو بر صفر ایران در بازی‌های آسیایی تهران همراه شد، ایران در مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ برای دومین بار میزبان کره شد. بازی رفت در بوسان با تساوی بدون گل خاتمه یافته بود و در بازی برگشت نیز دو تیم به تساوی دو-دو رسیدند. هر دو گل ایران را نیز حسن روشن به ثمر رساند. در ادامه تصاویری از این دو جدال مهم دو تیم در سال ۱۳۵۶ را مرور می‌کنیم.

 

1653253

اولین تقابل ایران و کره‌جنوبی در مقدماتی‌های جام جهانی تا لحظاتی دیگر در بوسان آغاز می‌شود. علی پروین کاپیتان و ناصر حجازی و کازرانی آماده‌ی گرفتن یک امتیاز بدون گل خورده از جهنم بوسان.

 

1653254

حسین کازرانی مدافع تیم ملی ایران قبل از مهاجمان کره‌جنوبی سر زده و نصراله عبداللهی زوج او در خط دفاع نیز نظاره‌گر است. تساوی دو-دو در دومین تقابل ایران و کره‌جنوبی در تهران و این بار در مقدماتی ۱۹۷۸

 

1653255

پرواز غفور جهانی یکی از دو مهاجم ایران و تقابل با دروازه‌بان کره‌جنوبی در نمایی از ورزشگاه آزادی که برای دومین بار میزبان جدال ایران و کره‌جنوبی است. حسن روشن زننده هر دو گل ایران نظاره‌گر است.

دیدگاه‌ها