کد خبر : 1785233 | 20 مهر 1400 ساعت 19:17 | 94K بازدید | 48 دیدگاه

سر زیبای کاپیتان برای آقای گلی؛

این علی جهانبخش بود یا علی دایی؟!(عکس)

کاپیتان تیم ملی ایران با یک ضربه سر تماشایی دروازه کره را باز کرد و کار را به تساوی کشید.

این علی جهانبخش بود یا علی دایی؟!(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان دراگان اسکوچیچ با وجود اینکه بازی هجومی و پرموقعیتی مقابل کره جنوبی ارائه کردند، اما تا دقیقه ۷۶ برای زدن گل منتظر ماندند و روی تلاش بی‌وقفه دو لژیونر و حرکت زیبایی که شماره‌های ۲۰ و ۷ تیم ملی انجام دادند، به گل تساوی دست پیدا کردند.

 

علیرضا جهانبخش پس از اینکه در دو هفته ابتدایی مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل سوریه و عراق نمایش درخشانی داشت و گلزنی کرد، در بازی با امارات از شرایط همیشگی خود فاصله گرفته بود و نتوانست روند گل‌های خود را ادامه دهد ولی او امشب برابر کره جنوبی  با تعویض پست بازی خود از چپ به راست زمین و بالعکس، بالاخره با نفوذهای خود یک گل زیبا به ثمر رساند.

 

کاپیتان تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی که برای چهارمین بازی متوالی بازوبند را بسته بود، در نیمه اول با یک حرکت تکنیکی و در عرض و شوت تماشایی نزدیک بود گل اول بازی را بزند که توپ با کمترین اختلاف از کنار تیرک دروازه کره جنوبی راهی اوت شد، اما تلاش شماره هفت تیم ملی برای زدن گل در نیمه دوم نتیجه داد.

 

 


علاوه بر تقابل ایران و کره، جدال شماره کاپیتان و شماره هفت‌های دو تیم که قبل از شروع بازی برخورد گرمی با یکدیگر داشتند نیز جذابیت خاصی داشت؛ رقابتی که با گلزنی هر دو بازیکن همراه بود

 

 

جهانبخش در ابتدای بازی با کره جنوبی به‌عنوان وینگر راست بازی می‌کرد، اما پس از دقایقی جای خود را با علی قلی‌زاده در سمت چپ عوض کرد و این اتفاق چندین بار در جریان مسابقه افتاد تا اینکه امید نورافکن به زمین آمد و با حضور وحید امیری در سمت چپ خط میانی، جهانبخش در جای همیشگی خود بازی کرد.

شماره هفت ایران که بخاطر روزهای کابوس‌وار در برایتون انگلیس از تیم ملی هم فاصله گرفته بود، پس از یک انتخاب درست و فصل موفقی که در فاینورد هلند پشت سر می‌گذارد، علاوه بر بازگشت به تیم ملی کاپیتانی را هم از احسان حاج‌صفی گرفته و تبدیل به مهره موثری هم شده است.

 

 

 

 

ملی‌پوشان ایران پس از اینکه مقابل کره عقب افتادند، برای جبران نتیجه تلاش کردند و در نهایت روی توپی که پس از پاس در عمق مهدی طارمی در حال اوت شدن بود، با تلاش و دوندگی سردار آزمون و ارسال تماشایی این بازیکن از روی خط عرضی زمین به پشت محوطه ۶ قدم با ضربه سر دیدنی علیرضا جهانبخش به گل رسیدند.

جهانبخش با برداشتن دو گام، پرش تماشایی و ضربه سر چشم‌نواز که دور از دستان کیم سئونگ‌جیو به گوشه دروازه کره جنوبی رفت و تبدیل به گل شد، سومین گل خود در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا را به ثمر رساند و با سه گل زده تبدیل به بهترین گلزن این رقابت‌ها تا پایان هفته چهارم شد.

 

 

 

 

ضربه سری که علیرضا جهانبخش در دیدار امروز مقابل کره جنوبی به ثمر رساند، به نوعی یاد و خاطره ضربات سر تماشایی علی دایی را زنده کرد و نشان داد کاپیتان‌های ایران همیشه سرزن هستند!

دیدگاه‌ها