کد خبر : 1785242 | 20 مهر 1400 ساعت 19:31 | 87.8K بازدید | 75 دیدگاه

قدوس روی نیمکت،قایدی دقیقه 90 در زمین

تعویض‌های دیرهنگام؛ عامل اعتراض به اسکوچیچ

اسکوچیچ در بازی با کره جنوبی سه تعویض انجام داد که یک تعویض زودهنگام و دو تعویض دیر هنگام بود.

تعویض‌های دیرهنگام؛ عامل اعتراض به اسکوچیچ

به گزارش "ورزش سه"، در دقیقه 56 بازی علی قلی زاده جای خود را به امید نورافکن داد و در دقیقه 90 بازی میلاد سرلک به جای احمد نورالهی وارد میدان شد و مهدی قایدی هم جای سردار آزمون را گرفت. این دو بازیکن با توجه به اینکه داور تنها سه دقیقه وقت اضافه اعلام کرد فرصت پیدا نکردند روند بازی را تغییر دهند به خصوص که توپ در دقایق پایانی بیشتر در نیمه ایران بود چرا که کره ای ها در تلاش برای زدن گل برتری بودند و این بیشتر به ضرر مهدی قایدی تمام شد که یک مهره تهاجمی است. 

 

بلافاصله بعد از سوت پایان بازی این یکی از سوالات مد نظر محمد رضا احمدی مجری برنامه فوتبال برتر از علیرضا مرزبان مربی تیم سپاهان بود که او در پاسخ به این سوال گفت وقتی مربی می بیند تیم در حال خوب بازی کردن است نیاز به تعویض نمی بیند. 

 

 

 

 

 

بدون شک این پرسش قابل توجیه است. به این دلیل که کره جنوبی تیم خطرناکی از همان ابتدای بازی نشان داد و اگر اسکوچیچ یکی از هافبک های دفاعی را بیرون می کشید و یک هافبک تهاجمی به میدان می فرستاد ممکن بود حریف قدرت بیشتری نسبت به خط دفاعی تیم ملی فوتبال کشورمان پیدا کند و گل برتری را به ثمر برساند. سعید عزت الهی و احمد نورالهی در جلوی خط دفاعی اطمینان خاطر خوبی برای خط دفاعی ایجاد کرده بودند. در یکی از صحنه ها حتی سعید عزت الهی ماموریت خود را در فاز تهاجمی به خوبی پیاده کرد و می رفت با یک شوت از راه دور دروازه کره جنوبی را باز کند و از بخت بد او توپ به تیرک دروازه خورد. در چنین شرایطی شانس بازی هافبک هایی چون مهدی قایدی و سامان قدوس کم شد. و زمانی که اسکوچیچ در دقایق پایانی بازی تصمیم گرفت یکی از هافبک های دفاعی را بیرون بکشد به جای او یک هافبک دفاعی دیگر به میدان فرستاد نه یک هافبک تهاجمی. 

 

عدم تعویض مهدی طارمی و سردار آزمون در دقیقه ای زودتر از 90 هم احتمالا به خاطر اعتماد بالای سرمربی به این دو مهاجم است. مهاجمانی که بالاخره زهر خود را می ریزند. دیدید که سردار آزمون پاس داد و بعد از گل علیرضا جهانبخش مهدی طارمی می رفت که با شوت تماشایی اش دروازه کره جنوبی را باز کند که متاسفانه ضربه او به تیرک دروازه برخورد کرد. اسکوچیچ مهدی طارمی را تا آخر در زمین نگه داشت و سردار آزمون را هم در دقیقه 90 تعویض کرد به این امید که این ها یک بار دیگر دروازه کره جنوبی را با چالش مواجه کنند. 

دیدگاه‌ها