کد خبر : 1785266 | 20 مهر 1400 ساعت 20:32 | 28.4K بازدید | 11 دیدگاه

رضایت رسانه های کره ای از تساوی برابر ایران

جشن یک امتیازی کره؛بهترین خط حمله آسیا متوقف شد

رسانه های کره ای با ابراز رضایت از کسب یک امتیاز مقابل ایران در آزادی، آن را یک موفقیت رضایت بخش نامیدند.

جشن یک امتیازی کره؛بهترین خط حمله آسیا متوقف شد 

به گزارش "ورزش سه"، تیم های ملی ایران و کره جنوبی در حساس ترین دیدار گروه نخست، با تساوی یک – یک به کار خود پایان دادند. این نتیجه تساوی در شرایطی به دست آمد که عزت اللهی و طارمی 2 بار تیر دروازه حریف را به لرزه درآوردند و شاگردان اسکوچیچ با بدشانسی، موفق به کسب پیروزی نشدند. رسانه های کره ای با بازتاب گسترده این مسابقه، رضایت خود را بابت این یک امتیاز، ابراز داشتند.

 

وب سایت newsis نوشت: از ژانویه 2011 و پس از پیروزی کره در جام ملت های آسیا مقابل ایران با گل یون بیت گارام، کره جنوبی مقابل ایران پیروز نشده است. همچنین روند ناکامی در تهران ادامه یافت. از سپتامبر 1974 و نخستین بازی کره در آزادی، تیم ملی کشورمان موفق نشده است ایران را در این استادیوم شکست دهد و این طلسم 47 ساله شد. فدراسیون فوتبال ایران قصد داشت این بازی را با حضور 10 هزار تماشاگر از جمله هواداران زن برگزار کند اما این اتفاق رخ نداد. اگر چه ایران نتوانست از امتیاز میزبانی استفاده کند اما با این وجود، کره نیز نتوانست فشار استادیوم آزادی را تحمل کند و طلسم 47 ساله را بشکند.

 

این رسانه در مطلب دیگری به قطع نوار ناکامی های سون برابر ایران پرداخته و نوشته است: سون توانست برای اولین بار لذت شادی گلزنی برابر ایران را تجربه کند اما او نتوانست طلسم آزادی را بشکند. با این حال، کسب یک امتیاز در خانه ایران و ورزشگاهی که به گورستان تیم های مهمان معروف است، رضایت بخش است. 

 

 

1653500

 

 

وب سایت naver در تحلیل این بازی نوشته است: خط میانی تیم بنتو در نیمه نخست عملکرد فوق العاده ای داشت اما بحران پس از گل سون به وجود آمد. ایران برای زدن گل تساوی حملاتش را افزایش داد. با ورود نورافکن به بازی و بالا رفتن امیری، تعداد مهاجمین ایران افزایش یافت. کره که سازمان دفاعی اش نامنظم بود در تمام مدت اجازه شلیک های خطرناک را داد تا سرانجام جهانبخش گل تساوی را به ثمر رساند. اگر خط هافبک در میانه موج حملات ایران که پس از گل سون شروع شده بود ثبات خود را حفظ می کرد، احتمال زیادی وجود داشت که نتیجه متفاوتی به دست آید. برنده نشدن دردناک بود، اما کسب امتیاز پس از انجام یک بازی عالی و بدون شکست در اعزام به استادیوم جهنمی ایران، دلگرم کننده بود.

 

وب سایت xportsnews نیز در خصوص این دیدار نوشت: پس از فتح دروازه ایران، تیم میزبان برای گلزنی تلاش کرد. کره با وجود اینکه تمرکز خط دفاعی اش را افزایش داد، اما یک بار توسط عزت اللهی تیز دروازه اش به لرزه درآمد تا اینکه تسلیم ایران شد. جهانبخش با ضربه ای سر روی پاس سردار دروازه را باز کرد و دقایقی بعد طارمی تیر دروازه را لرزاند. متأسفانه این بازی با تساوی یک – یک به پایان رسید اما کره یک امتیاز گرانبها را از ایران به ارمغان آورد.

 

وب سایت news1 نیز با تمجید از کیم مین جائه مدافع کره ای ها نوشت: «با وجود اینکه دروازه کره در این دیدار باز شد، اما کیم مین جائه عملکرد خوبی را ارائه داد. او مقابل قوی ترین مهاجمین آسیا خوب کار کرد.» این وب سایت در ادامه با اشاره به حضور طارمی، آزمون و جهانبخش در خط حمله، عنوان کرد که کیم مین جائه توانسته است عملکرد خوبی برابر خط حمله قدرتمند ایران از خود نشان دهد.

 

رسانه spotvnews نیز در این خصوص نوشت: کره جنوبی با گل سون هیونگ مین، یک امتیاز ارزشمند را از تهران به ارمغان آورد. کسب نتیجه تساوی مقابل ایران در استادیوم آزادی، چیزی از یک پیروزی در بازی های خارج از خانه کم ندارد. سون پس از 12 سال و 8 ماه موفق شد دروازه ایران را در آزادی باز کند.

دیدگاه‌ها