کد خبر : 1785277 | 20 مهر 1400 ساعت 21:05 | 149K بازدید | 72 دیدگاه

بهترین بازیکن را انتخاب کنید؛

نفر به نفر با ملی‌پوشان ایران مقابل کره

شاگردان اسکوچیچ سخت‌ترین بازی خود در مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی را بدون باخت پشت سر گذاشتند.

نفر به نفر با ملی‌پوشان ایران مقابل کره

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران پس از ۱۰ پیروزی پیاپی امروز در دیداری دشوار مقابل کره جنوبی قرار گرفت و با وجود اینکه فرصت‌های گلزنی خطرناک‌تری نسبت به حریف خود داشت، در نهایت به تساوی یک بر یک رسید تا همچنان صدرنشین گروه A مرحله مقدماتی جام جهانی بماند، اما بازیکنان ایران در حالی به یک امتیاز بسنده کردند که با دقت بیشتر در حملات خود می‌توانستند حتی با برد بازی را پشت سر بگذارند.

ملی پوشان ایران با وجود اینکه در برخی دقایق و بعضی پست‌ها اشتباهاتی داشتند  و یک گل دریافت کردند، اما با دوندگی زیاد و هماهنگی در زمان حملات توانستند نتیجه را جبران کنند که علاوه بر زدن یک گل، بارها دروازه کره جنوبی را تهدید کردند و دو بار هم به تیرک زدند تا عملکردی قابل قبول با یک تساوی رقم بخورد.

 

 

علیرضا بیرانوند
چهار شوت در چارچوب او آمد که دو تای آن خیلی جدی نبود ولی یکی از آنها در لحظات پایانی می‌توانست منجر به گل برتری کره جنوبی شود، اما بیرانوند آن را با شیرجه زمینی به سمت چپ به کرنر فرستاد. البته بیرانوند روی گل خورده می‌توانست جای‌گیری بهتری داشته باشد و فاصله خود را با توپی که سون هیونگ‌مین به گوشه دروازه فرستاد، کمتر کند تا بتواند روی ضربه کاپیتان کره واکنش نشان بدهد. 

 

 

 

 

محمدحسین کنعانی‌زادگان
هرچند مدیریت خوبی در عقب زمین داشت و دو بار دفع توپ انجام داد و یک تکل، اما مثل بازی با امارات روی دو صحنه موقعیت‌ها از پشت او و شجاع شکل گرفت و می‌توانست تبدیل به موقعیت‌های خطرناکی شود. کنعانی‌زادگان ۳۰ درصد از پاس‌های بلند خود را به مقصد رساند و در دادن پاس‌های کوتاه خوب عمل کرد، اما مثل بازیکن هم‌دست خود، او نیز روی گلی که ایران خورد، بدون تقصیر نبود.

 

 

شجاع خلیل‌زاده
بیشتر از هر بازی دیگری به دردسر افتاد و روی چندین صحنه که بازیکنان کره‌ای از تکنیک خود استفاده کردند، نتوانست توپ‌ها را دفع کند، اما دقت ۸۸درصدی در دادن پاس و سه برتری در دوئل‌های زمینی ازجمله نمایش‌های خوب او بود. شجاع البته برخلاف همیشه و شاید برای نخستین بار در یک مسابقه، هیچ برتری در دوئل‌های هوایی نداشت و در زمان گلی که ایران دریافت کرد، همزمان با کنعانی‌زادگان در وسط زمین به دنبال آفسایدگیری بود که ثمری نداشت.

 

 

 

 

صادق محرمی
شاید بیشترین انتقاد در بین بازیکنان تیم ملی متوجه او باشد چراکه در صحنه گل کره جنوبی نتوانست سون هیونگ‌مین را مهار کند و ستاره تاتنهام با فرار از سد او در موقعیت تک به تک قرار گرفت و گلزنی کرد ولی در لحظات پایانی هم یک اشتباه در میانه زمین یک فرصت جدی دیگر برای حریف ایران به وجود آورد و کار خطرناک او به چشم آمد، اما جدا از این کارها، صادق محرمی در سایر لحظات بارها مانع از نفوذ بازیکنان کره‌ای شد. ضمن اینکه او بخاطر ضدحملات سریع کره جنوبی برخلاف بازی‌های قبل خیلی نفوذ نکرد.

 

 

 

 

وحید امیری
پس از دو مسابقه مجددا به پست دفاع چپ بازگشت و تا دقیقه ۵۶ در خط دفاعی ایران مقابل کره جنوبی بازی کرد که در این بخش نمایش خوبی داشت، اما پس از اینکه دروازه تیم ملی باز شد و نورافکن به جای او زمین آمد، او یک خط به جلوتر رفت تا در فاز هجومی با استفاده از سرعت بالای حملات ایران جدی‌تر شود و سانتر از جناحین هم در دستور کار قرار بگیرد، اما وحید امیری دقت پاس خوبی نداشت و تنها در چهار نبرد زمینی از ۱۱ دوئلی که داشت، برنده شد و ضمن اینکه دریبل‌های او بی‌ثمر ماند، در از دست دادن مالکیت توپ هم آمار خوبی برای او به ثبت نرسید.

 

 

 

احمد نوراللهی
مثل بازی‌های قبل در خط میانی تیم ملی حضور داشت تا در تقابل با هافبک‌های خلاق کره‌ای اجازه خلق موقعیت را ندهد؛ احمد نوراللهی جدا از اینکه یک سانتر بی‌حاصل داشت، نیمی از هشت توپ‌های بلند خود را به مقصد رساند و در دادن ۳۱ پاس خود هم دقت ۷۷ درصدی را ثبت کرد. برتری در سه دوئل زمینی و یکبار گرفتن خطا بخش دیگری از عملکرد نوراللهی بود که در دیدار با کره رقم خورد.

 

 

1653534

 

 

سعید عزت‌اللهی
می‌توان او را بهترین بازیکن تیم ملی مقابل کره دانست؛ کسی که دقت ۸۱ درصدی در پاس‌ داشت، ۱۶ توپ بلند را به مقصد رساند، یک پاس کلیدی داد، یک ضربه خارج از چارچوب زد، در هر دو دوئل هوایی برنده شد و یک خطا هم گرفت، اما در کنار این آمار اگر او خوش‌شانس بود، می‌توانست نخستین گل خود در مرحله مقدماتی جام جهانی را هم بزند، اما حرکت زیبا و شوت تماشایی او از پشت محوطه جریمه به تیرک عمودی دروازه کره اصابت کرد و تبدیل به گل نشد.

 

 


 

 

علیرضا جهانبخش
دو دریبل موفق، پنج پیروزی در تقابل با بازیکنان حریف، یک برد در نبرد هوایی، سه بار گرفتن خطا، دو ارسال صحیح و دقت ۸۲ درصدی در دادن پاس بخشی از عملکرد جهانبخش در این دیدار بود، اما او در نیمه اول با وجود یک حرکت سریع و شوت خطرناک در گلزنی ناکام ماند و ضربه‌اش به بیرون رفت؛ در نیمه دوم پس از اینکه همتای کره‌ای کاپیتان ایران گلزنی کرد، او هم تلاش بیشتری انجام داد و با یک ضربه سر دیدنی کار را به تساوی کشید تا از سوی AFC به‌عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شود.

 

 

 

 

علی قلی‌زاده
پس از اینکه در دو مسابقه مقابل عراق و امارات کار را از روی نیمکت آغاز کرد، در بازی امروز مجددا به ترکیب بازگشت، اما نتوانست آنطور که باید و شاید جایگاه خود را پس بگیرد و برای دیدارهای بعدی تیم ملی تثبیت کند. علی قلی‌زاده که انتظار از او به‌عنوان بازیکن تکنیکی، خلاق و سرعتی بالاست و جزو لژیونرها محسوب می‌شود، در تقابل با کره یک شوت خارج از چارچوب داشت و در نیمه اول نیز فقط یک موقعیت جدی خلق کرد، اما در زدن دریبل و فرصت‌سازی مثل همیشه نبود تا پس از بازی در پست‌های وینگر راست و چپ مقابل کره در دقیقه ۵۶ گزینه اول تعویض شود.

 

1608549

 

 

سردار آزمون
سومین مسابقه پیاپی در مرحله مقدماتی جام جهانی برای سردار آزمون باز هم بدون گل بود. او پس از اینکه پاس گل حساسی در دیدار اخیر تیم ایران مقابل امارات داد و مهدی طارمی را در موقعیت گلزنی گذاشت، امشب تنها یک شوت به قصد گلزنی داشت که ضربه خطرناک او در لحظات پایانی نیمه اول را دروازه‌بان کره به زیبایی برگشت داد. او تنها یک دریبل موفق و دو برتری در پنج نبرد هوایی داشت و یک مرتبه هم در آفساید بود، اما ویژه‌ترین کار او در دیدار با کره مثل جدال برابر امارات رقم خورد. سردار آزمون بازهم در روزی که مثل همیشه زهردار نبود، با سماجت و دنبال کردن توپ، یک سانتر دیدنی از روی خط عرضی زمین داشت تا علیرضا جهانبخش گل تساوی تیم ملی را بزند.

 

 

 

مهدی طارمی
مثل همیشه در زمین حریف دونده و پرتلاش بود که پس از زدن یک ضربه به بیرون از دروازه، یک ضربه آکروباتیک در لحظات پایانی نیمه اول قصد داشت با ضربه قیچی برگردان دروازه کره را باز کند که واکنش گلر حریف او را ناکام گذاشت. طارمی که دقت پاس بالایی نداشت و در نیمی از دوئل‌های خود با بازیکنان حریف برنده شد، قبل از گل تساوی ایران پاس در عمق را به سردار آزمون داد و یک ضربه تماشایی هم از پشت محوطه جریمه زد که ضربه او با بدشانسی به تیرک عمودی دروازه اصابت کرد تا او نتواند مثل بازی با امارات گل سه امتیازی بزند.

 

 

 

* یک بازیکن ذخیره


امید نورافکن
او مثل دو بازی قبل در ترکیب قرار نگرفته بود، اما پس از اینکه در دقیقه ۵۶ وارد زمین شد، به‌عنوان مدافع چپ در ترکیب تیم ملی قرار گرفت که در مدت حضورش در زمین ۱۱ پاس با دقت ۷۳ درصدی داد، دو نبرد از سه تقابل زمینی را بُرد و یک خطا گرفت و یک خطا داد. او در حملات چندان مشارکت جدی نداشت و دو سانتر او بی‌حاصل به بیرون رفت و همچنین تنها خطایی که انجام داد، منجر به دریافت اخطار و محرومیتش از بازی آینده برابر لبنان شد.

 

 

 

دیدگاه‌ها