کد خبر : 1785286 | 20 مهر 1400 ساعت 21:46 | 25.1K بازدید | 2 دیدگاه

سوریه با وجود گلزنی ستاره هایش باخت؛

پیروزی لبنان با کامبک و چاشنی شانس

تیم ملی لبنان موفق شد اولین پیروزی خود در دور نهایی مقدماتی جام جهانی را کسب کند.

به گزارش "ورزش سه"، بعد از اینکه تیم های ایران و کره جنوبی در حساس ترین مسابقه از گروه A مقدماتی جام جهانی 2022 به تساوی یک بر یک دست یافتند، تیم های سوریه و لبنان به مصاف هم رفتند.

 

این دیدار از ساعت 19:30 در ورزشگاه ملک عبدالله اردن شروع شد. دو تیم لبنان و سوریه طی سه بازی قبلی خود در این مسابقات به ترتیب صاحب یک و دو امتیاز شده بودند. لبنان با دو مساوی و یک باخت در مکان چهارم جدول رده بندی حضور داشت و سوریه هم با تک امتیازی که از امارات گرفته بود در قعر جدول حضور داشت.

 

 

1653547

 

 

دو تیم برای کسب اولین برد خود در گروه A مقابل هم صف آرایی کردند و این سوریه بود که خیلی زود به گل رسید. عمر خریبین، مهاجم سرشناس سوری ها در دقیقه 20 گل اول را وارد دروازه حریف کرد تا تیمش با همین یک گل در آستانه پیروزی در نیمه اول قرار بگیرد.

 

در حالی که سوریه خود را آماده پایان نیمه اول با پیروزی یک بر صفر کرده بود، لبنان طی یک کامبک برق آسا در وقت های تلف شده دو بار به گل رسید تا در عرض کمتر از 3 دقیقه، جای تیم برنده و بازنده عوض شود. محمد جلال قدوح، مهاجم 24 ساله لبنان هر دو گل تیمش را در این لحظات به ثمر رساند (1+45 و 3+45).

 

1653551

 

سوریه که از تغییر عجیب نتیجه شوکه شده بود، نیمه دوم را به قصد جبران شروع کرد اما 8 دقیقه از این نیمه نگذشته بود که لبنان گل سوم را هم زد. حسن علی در دقیقه 53 این گل را با یک شوت از پشت محوطه جریمه و واکنش ضعیف دروازه بان حریف به ثمر رساند تا نتیجه سه بر یک به سود میهمان شود. بعد از این گل سوریه که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت سر تا پا حمله شد و توانست توسط یکی دیگر از مهاجمان سرشناس خود به گل دوم دست پیدا کند. عمر السومه در دقیقه 64 این گل را به ثمر رساند تا اختلاف به حداقل برسد؛ گل دوم سوریه پس از بازبینی در VAR و اینکه در شرایط آفساید به ثمر نرسیده تایید شد.

 

1653548

 

تلاش سوریه در شبی که هر دو ستاره خط حمله اش گلزنی کرده بودند در دقایق باقی مانده به جایی نرسید و این لبنان بود که با نتیجه سه بر دو پیروز شد. جالب اینجاست که داور برای نیمه دوم 8 دقیقه وقت اضافه تعیین کرده بود. در هشتمین دقیقه از وقت های تلف شده ضربه سر السومه بازیکن سوریه تیر دروازه برخورد کرد تا لبنانی ها تا مرز سکته پیش بروند .

 

لبنانی ها با این پیروزی 5 امتیازی شده و موقتا با یک رده صعود در مکان سوم جدول رده بندی گروه A قرار گرفتند. برای تثبیت این جایگاه آنها باید منتظر نتیجه بازی امشب تیم های عراق و امارات باشند. امارات تا پیش از برگزاری بازی های امشب، با 2 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به لبنان، در مکان سوم حضور داشت؛ عراق هم با همین تعداد امتیاز چهارم بود.

 

 

1653551

 

1653547

 

1653552

دیدگاه‌ها