کد خبر : 1785292 | 20 مهر 1400 ساعت 22:30 | 26.8K بازدید | 5 دیدگاه

تست تمرینی VAR موفقیت آمیز بود

هشت دوربین سیستم VAR ایران را پوشش می‌دهند

موعود بنیادی فر و محمدرضا اکبریان دو داور لیگ برتر ایران در خصوص رونمایی از تکنولوژی کمک داور ویدئویی در ورزشگاه آزادی صحبت کردند.

هشت دوربین سیستم VAR ایران را پوشش می‌دهند

به گزارش "ورزش سه"، پس از بازی ایران با کره از اتاق VAR ورزشگاه آزادی رونمایی شد و دو داور لیگ برتری ایران در خصوص کیفیت این تکنولوژی به کار رفته در آزادی صحبت کردند. موعود بنیادی فر در ابتدا گفت: الان سیستمی که تحت لایسنس فیفا و مورد تایید فیفا است وارد ایران شده و ما الان کار کردیم و چیزهایی که برای انجام کار با VAR نیاز است وجود دارد و ما تست و تمرینی که با آن انجام دادیم خیلی خوب بود و انشاالله بتوانیم کار را جلو ببریم.

 

بنیادی فر اضافه کرد: الان در این سیستم از هشت دوربین استفاده می‌شود و آن هشت دوربین که صدا و سیما استفاده می‌کند را به صورت لایو به VAR ما می‌دهند و ما همه صحنه‌ها و تصاویر را داریم. بحث اینکه در کدام استادیوم‌ها استفاده می‌شود را در جریان نیستم و چیزی که ما اینجا دیدیم یک سیستم معقول و خوب است و انشاالله بتوانیم برای آموزش و مسابقات لیگ از آن استفاده کنیم.

 

او در خصوص زمان آموزش داوران برای استفاده از این تکنولوژی گفت: من خودم VAR را دوسال پیش در یک دوره‌ای که در مالزی برگزار شد طی پنج، شش روز هشتاد درصد چیزهایی که نیاز است برای گرفتن لایسنس را طی کردم و فکر نکنم یاد دادن به داوران خیلی کار سختی باشد و اگر فدراسیون زودتر برای آموزش داوران اقدام کند خیلی زودتر به نتیجه می‌رسد.

 

محمدرضا اکبریان در ادامه صحبت‌های بنیادی فر گفت: خداراشکر در این فدراسیون برای آمدن VAR عزم جدی است و وقتی مسابقه کمک داور ویدئویی داشته باشد قطعا تنش‌ها کم می‌شود و به فوتبال ملی و باشگاهی‌مان کمک می‌کند. 

 

او ادامه داد: در این چند وقت من پی‌گیری زیاد و عزم جدی برای آمدن VAR دیده‌ام و این سیستم جزو بهترین‌ها است و کیفیت خوبی دارد. من در خصوص اینکه چه موقع تمام ورزشگاه‌های ایران مجهز می‌شوند جوابی ندارم و این را باید مسئولین فدراسیون بگویند. رقم دستمزد داوران نیز در این فصل چهارصد درصد افزایش پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها