کد خبر : 1785323 | 21 مهر 1400 ساعت 08:45 | 7.9K بازدید | 0 دیدگاه

در دوهای سرعت موفق نمی‌شویم

تیمور غیاثی: حدادی در آسیا مدال می‌گیرد

پیشکسوت دوومیدانی معتقد است باید فدراسیون در ماده‌هایی چون پرتاب‌ها و پرش‌ها که ورزشکاران بااستعدادی در کشور وجود دارند، سرمایه‌گذاری کند تا این رشته به مدال برسد.

تیمور غیاثی: حدادی در آسیا مدال می‌گیرد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، ‌ فصل مسابقات فضای بازی دوومیدانی با برگزاری لیگ به پایان رسید و ورزشکاران وارد فصل ریکاوری و بدنسازی شده‌اند تا به تدریج خود را برای حضور در بازی‌های داخل سالن آماده کنند.

 

تیمور غیاثی در مورد برگزاری لیگ دوومیدانی در بخش زنان و مردان به ایسنا گفت: خارج از فصل هستیم و نمی‌توان توقع رکوردهای خوبی داشت اما خوشبختانه مسابقات با نظم و بدون حاشیه برگزار شد. اسپانسرهای خوبی هم آمدند و  کمک کردند چون دوومیدانی رشته‌ای ارزان برای اسپانسرها است و مثل فوتبال و بسکتبال هزینه بالایی ندارد. ورزشکاران و فدراسیون در فصل زمستان برنامه‌ریزی می‌کنند تا با نیروی خوبی وارد فصل آینده شوند و تا بازی‌های آسیایی با قدرت جلو بروند. دلم روشن است که جوانان خوب خواهند شد و دوومیدانی مدال آوری می‌کند.

 

او در مورد حضور ورزشکارانی چون احسان حدادی و حسن تفتیان در لیگ بیان کرد: آنها باید شرکت می‌کردند. خوشبختانه که این اتفاق هم افتاد و تشویق و انگیزه‌ای برای ورزشکاران دیگر بود. از طرفی مسابقات اروپایی هم تعطیل است، اما لیگ ما به دلیل المپیک دیرتر برگزار شد و نتوانستیم نتایج دلخواهی را به دست بیاوریم. البته به آقای حدادی کاملا امیدوارم و قول می‌دهم در بازی‌های آسیایی سال آینده اگر آسیب نبیند، طلا می‌گیرد.

 

غیاثی در مورد دوهای سرعت بیان کرد: هیچ زمان در دوهای سرعت آسیا موفقیت نداشتیم و نخواهیم داشت، چون دونده‌ها قوی شده‌اند. ورزشکار چینی در المپیک زیر ۱۰ ثانیه دوید و به فینال رسید. بنابراین باید روی پرتاب‌ها و پرش‌ها سرمایه گذاری کنیم که نیروهای خوبی داریم و خبرهای خوبی به شما خواهد رسید.

 

این پیشکسوت دوومیدانی به برنامه‌ریزی برای جوانان اشاره کرد و گفت: جوانانی که الان رکوردهای خوبی زده‌اند و در مسابقات جهانی شرکت کردند، به مرور وارد تیم بزرگسالان می‌شوند اما زمان می‌برد. ورزشکاری که در رده جوانان رکورد زده به راحتی در بزرگسالان مدال نمی‌گیرد، چون شرایط متفاوت است اما به مرور خوب می‌شوند و رو می‌آیند. قول می‌دهم که سال آینده بهتر خواهند شد. فدراسیون هم برای آنها برنامه‌ریزی کرده است تا پیشرفت کنند و در رده بزرگسالان به مدال برسند.

 

غیاثی در پایان گفت: امیدوارم دوومیدانی با حمایت رسانه‌ها به سر منزل مقصود برسد، چون ورزشکاران و مسئولان بدون هیچ چشم داشتی زحمت می‌کشند. از طرفی با حضور آقای سجادی در وزارت ورزش که از جنس ورزش و دوومیدانی است قطعا نگاه ویژه‌ای به این رشته خواهد شد.

دیدگاه‌ها