کد خبر : 1785332 | 21 مهر 1400 ساعت 09:21 | 17.4K بازدید | 2 دیدگاه

پیشنهاد مهدوی‌کیا و پایان دعوای باشگاه‌ها و تیم‌ امید

اگر پیشنهاد مهدی مهدوی کیا به کنفدراسیون فوتبال آسیا مورد قبول قرار گیرد برای همیشه مشکل حضور بازیکنان باشگاهی در اردوی تیم امید حل می شود.

پیشنهاد مهدوی‌کیا و پایان دعوای باشگاه‌ها و تیم‌ امید 

به گزارش "ورزش سه"، اردوی تیم امید هم اکنون در حالی در کمپ تیم های ملی در جریان است که محمد شریفی بازیکن پرسپولیس به دلیل همراهی تیمش در بازی با الهلال در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در اردوی تیم امید حاضر نشده و از سویی باشگاه آلومینیوم اراک هم مانع از حضور بازیکنانش در اردوی تیم امید شده است. نمی شود به دو باشگاه یاد شده خرده ای گرفت به این خاطر که بازی های مهمی را پیش رو دارند و از سویی بازی های تیم امید در دهه اول آبان ماه برگزار می شود؛ درست زمانی که قرار است چند هفته از بازی های ابتدایی لیگ برتر برگزار شود. 

 

یکی از دلایل اصلی عدم صعود تیم امید ایران به المپیک در اختیار نداشتن درست بازیکنان در اردو بوده است به این خاطر که مسابقات مقدماتی در آسیا در روزهای فیفا برگزار نمی شود. به یاد داریم در بازی های مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا در سال 2017 و در قرقیزستان هم چند باشگاه به تیم امید بازیکن ندادند و در نهایت تیم امید به دلیل شکست دو بر صفر در برابر عمان از صعود به دور نهایی این بازی ها باز ماند. 

 

حالا پیشنهاد مهدی مهدوی کیا به کنفدراسیون فوتبال آسیا این است که از این پس بازی های امید همانند بازی های تیم ملی در روزهای فیفا برگزار شود تا تیم امید به راحتی و بدون دغدغه خاطر بتواند بازیکنان باشگاهی را در اختیار داشته باشد. او در این باره با مدیران فدراسیون فوتبال قطر و امارات هم در سفر اخیر خود به این دو کشور مذاکره داشته و در این باره گفته است:« یک مشکلاتی از گذشته بوده و هنوز هم پابرجاست، این است که خیلی از مسابقات ما در روزهای فیفا نیست و ما با باشگاه‌ها مشکل داریم و نمی‌توانیم بازیکنان‌ را در اختیار داشته باشیم. من طی ملاقاتی هم که با مسئولان اماراتی و قطری داشتم خواستم که یک نامه به AFC بزنیم  و بگوییم چه ایرادی دارد در روزهای فیفا بازی‌های رده امید برگزار شود. نمی‌دانیم علت این برنامه‌ریزی چه چیزی است! اگر برنامه‌ریزی درستی صورت بگیرد خیلی به ما کمک می‌کند و می‌توانیم با باشگاه‌ها هم تعامل داشته باشیم. یکی دو بازیکن در اردوی گذشته ما نبودند، ولی باز امیدواریم که بتوانیم تمام نفرات‌مان را در اختیار داشته باشیم.»

 

به هر صورت اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد مهدی مهدوی کیا را جدی بگیرد و آنرا عملی کند برای همیشه این مشکل حل می شود. جالب است بدانید در اروپا حتی بازیکنان در رده سنی جوانان هم در روزهای فیفا دراختیار تیم ملی کشور خود قرار می گیرند. 

گفتنی است تیم امید هم اکنون برای حضور در بازی های مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا آماده می شود و در روزهای 3-6-9 آبان ماه در شهر دوشنبه به مصاف تیم های نپال – لبنان و تاجیکستان خواهد رفت.

دیدگاه‌ها