کد خبر : 1785364 | 21 مهر 1400 ساعت 10:51 | 11.4K بازدید | 0 دیدگاه

ونگر: به زودی تکنولوژی درباره آفساید تصمیم می‌گیرد

آرسن ونگر، سرمربی سابق آرسنال، باور دارد که تصمیم‌ها درباره آفساید به زودی توسط تکنولوژی اتخاذ خواهد شد.

ونگر: به زودی تکنولوژی درباره آفساید تصمیم می‌گیرد

به گزارش "ورزش سه"، نقش تکنولوژی در تصمیم‌گیری داوران هر روز بیشتر از روز گذشته در فوتبال پررنگ می‌شود و نقش تکنولوژی خط دروازه و کمک داور ویدیویی در تمام دنیا قابل رویت است.

اما ونگر که در حال حاضر مدیریت توسعه جهانی فیفا را برعهده دارد معتقد است که قدم رو به جلوی بعدی در این زمینه خیلی زود برداشته خواهد شد و قانون آفساید خیلی زود برای داورها آسان‌تر از گذشته می‌شود.

این سرمربی سابق آرسنال مدعی شده که سیستم کمک داور ویدیویی در اتخاذ تصمیم‌های مربوط به آفساید بسیار کند عمل می‌کند و باور دارد که این روند باید تا زمان برگزاری جام جهانی 2022 بهبود پیدا کرده باشد.

 

1653692

 

او در این باره به خبرنگاران گفت:« ما باید به بهبود سرعت تصمیم گیری خصوصا در زمینه آفساید ادامه دهیم. در جام جهانی 2022 باید بتوانیم تصمیم‌ها درباره آفساید را خیلی سریع‌تر بگیریم. و این باعث توقف کمتری در بازی می‌شود چون این موضوعی است که کمک داور ویدیویی ممکن است در آن به اشتباه بیفتد. این موضوع واکنش‌های احساسی را به دنبال خواهد داشت اما باید بدانید که خواهان تصمیم‌های منصفانه هستید یا خیر. احتمال زیادی وجود دارد که خطای آفساید در جام جهانی 2022 به صورت اتوماتیک اعلام شود.»

ونگر باور دارد که علیرغم تمامی انتقادها از سیستم کمک داور ویدیویی، این تکنولوژی تاثیر مثبتی روی فوتبال داشته است. او در این باره گفت:« ما در بازی‌های مهم متوجه شدیم که کمک داور ویدیویی می‌تواند از اتخاذ تصمیمات اشتباه جلوگیری کند. اما هنوز موارد زیادی هست که باید آنها را بهبود بخشید. این سیستم در حال پیشرفت است. پیش از این میزان تصمیم‌های منصفانه 93 درصد بود اما حالا به 97 درصد رسیده است. این به معنای صدها تصمیم در طول یک رقابت است و اهمیت زیادی دارد.»

دیدگاه‌ها