کد خبر : 1785370 | 21 مهر 1400 ساعت 11:12 | 234.4K بازدید | 43 دیدگاه

نبرد کشتی ایران و آمریکا در دالاس قطعی شد

بازگشت از MMA برای نبرد پادشاهی با زارع(عکس)

بعد از قطعی شدن نبرد کشتی گیران ایرانی و آمریکایی، قهرمان سنگین وزن المپیک برای امیرحسین زارع کری خواند.

بازگشت از MMA برای نبرد پادشاهی با زارع(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در جریان رقابت های جهانی کشتی نروژ، علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی ایران با رییس فدراسیون آمریکا مذاکراتی داشت که در آن توافق برای برگزاری دیدار تیم به تیم بین آزادکاران ایرانی و آمریکایی انجام شده است.


علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی دیروز در جریان مراسم قرعه کشی لیگ برتر نیز اعلام کرد که از همین حالا باید به دنبال مجوزهای این سفر باشد و گویا برگزاری این مبارزه جذاب قطعی شده است.


از سوی دیگر پوستری در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد آمریکایی ها حتی بلیت فروشی برای این مبارزه را هم آغاز کرده اند. تاریخ دیدار آزادکاران ایرانی و آمریکایی در این پوستر 12 فوریه 2022(23 بهمن 1400) تعیین شده و گویا قرار است مسابقه در شهر دالاس برگزار شود. 

 

1653699


در توضیحات سایت فدراسیون کشتی آمریکا آمده است: «ایران یکی از قدرت های سنتی کشتی آزاد است که دارای قهرمانان متعدد جهانی و المپیکی است. رقابت دوستانه بین ایران و آمریکا به چند دهه قبل بر می گردد و آخرین باری که تیم ایران در آمریکا حضور داشت در سال 2016 و در مسابقات جام جهانی لس آنجلس بود. تماشای مسابقات کشتی آمریکا و ایران به طور سنتی در هر دو کشور جمعیت زیادی را به خود جلب می کند.»


ریچ بندر مدیر اجرای کشتی آمریکا نیز گفته است: «کشتی فراتر از سیاست است و هیچ چیز بهتر از این رقابت دوستانه بین کشتی ایران و آمریکا نیست. این دو کشور بهترین کشورهای کشتی آزاد جهان هستند و ما خوشحالیم که تیم آمریکا فرصتی پیدا کرده تا با یکی از قوی ترین تیم های کشتی جهان مبارزه کند.»


بدون شک این نبرد جذاب نگاه همه کشتی دوستان در سراسر جهان را به خود جلب خواهد کرد. چه در المپیک و چه در همین مسابقات جهانی اخیر، ستاره های کشتی ایران و آمریکا در چند وزن با هم رقابت نزدیکی داشتند.


از رقابت محمد نخودی با جردن باروز بگیر تا نبرد جذاب و همیشگی حسن یزدانی و دیوید تیلور. البته نباید دومین رویارویی کامران قاسمپور و جی دن کاکس و حتی نبرد جذاب مجتبی گلیج با کایل اسنایدر را فراموش کرد. 


در این میان اما یک کامنت جالب زیر پوستر برگزاری این مبارزه توجه همه را به خود جلب کرد. گیبل استیوسون، قهرمان آمریکایی وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک توکیو که بعد از کسب مدال طلای المپیک تصمیم گرفت قید ادامه حضور در مسابقات کشتی را بزند، برای چندمین بار طی هفته های اخیر برای امیرحسین زارع کری خوانی کرده است. استیوسون که خودش ترجیح داد به خاطر بحث اسپانسرینگ وارد رشته های همچون کشتی کج و یا MMA شود و قید حضور در مسابقات جهانی نروژ را زد، بعد از قهرمانی امیرحسین زارع و شادی جالب توجه او که نشان از تاجگذاری و بستن کمربند داشت، زیر پست های اتحادیه جهانی کشتی در اینستاگرام نوشته بود که هنوز خودش پادشاه سنگین وزن جهان به حساب می آید.

1653700
حالا هم استیوسون که شدیدا پیگیر اتفاقات کشتی سنگین وزن دنیاست، با قطعی شدن مبارزه تیم به تیم ایران و آمریکا نوشته: «به ایران بگویید زارع را بفرستد. من دارم آماده می شوم».


مشخص نیست این کامنت فقط در حد یک کری خوانی برای جلب توجه بوده یا واقعا استیوسون قصد دارد برای مبارزه با امیرحسین زارع به تشک کشتی برگردد. در غیاب او سنگین وزن آمریکایی در مسابقات جهانی از زارع شکست سنگینی را متحمل شد.


به نظر می رسد در صورتی که استیوسون به تشک کشتی بازگردد و امیرحسین زارع در لیست تیم اعزامی به آمریکا قرار بگیرد، به جز نبرد حسن یزدانی و تیلور، یک مبارزه فوق حساس دیگر هم در سنگین وزن بین قهرمان المپیک و قهرمان مسابقات جهانی برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها