کد خبر : 1785389 | 21 مهر 1400 ساعت 12:45 | 29.5K بازدید | 8 دیدگاه

یک صدرنشینی شیرین و یک صعود احتمالی

عربستان؛ جام‌جهانی روی دوش تماشاچی‌ها (عکس)

تیم ملی عربستان با حمایت پرشور طرفدارانش در ورزشگاه، موفق شد چهارمین پیروزی متوالی اش را کسب کند.

به گزارش "ورزش سه"، باتوجه به تساوی ایران مقابل کره‌جنوبی و شکست استرالیا برابر ژاپن، حالا عربستان تنها تیم آسیایی است که توانسته تمام امتیازات ممکن را کسب کند و در صدر جدول قرار بگیرد.

 

شاگردان هروه رنارد که با نمایش تماشایی و عملکرد هجومی، رضایت هواداران خود را جلب کرده‌اند، از ۴ هفته نخست در سه تا میزبان بودند و به بهترین شکل توانستند از امتیاز بازی خانگی بهره ببرند.

 

روز گذشته سعودی‌ها در حضور نزدیک به ۶۰ هزار نفر در ورزشگاه ملک عبدالله جده موفق شدند چین را در یک بازی نزدیک ۳-۲ شکست دهند. باتوجه به شرایط بازی شاید اگر طرفداران در ورزشگاه حضور نداشتند، این نتیجه رقم نمی‌خورد و عربستان پیروزی را از دست می‌داد.

 

1653726

 

در دیدار قبلی برابر ژاپن نیز عربستان با حمایت پرشور هوادارانش موفق شد سامورایی‌ها قدرتمند را شکست دهد و یک گام بلند به سوی جام جهانی بردارد. حتی رسانه‌های ژاپنی نیز به این موضوع اذعان داشتند که فشار تماشاگران یکی از علل شکست تیم هاجیمه موریاسو بود.

 

بازی اول برای عربستان در ورزشگاه ملک سعود ریاض برگزار شد که نزدیک به ۱۰ هزار هوادار را در خود داشت و تیم رنارد باوجود عقب افتادن از ویتنام، توانست با حمایت طرفدارانش ۳-۱ برنده بازی شود.

 

1653727

 

این در حالی است که شاید اگر ایران هم در ورزشگاه ۷۸ هزار نفری خود با طرفداران میزبان کره جنوبی می‌بود، می‌توانست حریف را شکست دهد؛ نظیر آنچه در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ رقم خورد و به خصوص در بازی اول باوجود نمایش درخشان کره، ایران با فشار هواداران و گل جواد نکونام پیروز مسابقه شد.

 

نکته جالب اینکه عربستان حالا پذیرای بیشترین تماشاگر در قاره نیز هست و می‌تواند با دو پیروزی خانگی دیگر و کسب ۱۸ امتیاز، راهی جام جهانی شود.

دیدگاه‌ها