کد خبر : 1785402 | 21 مهر 1400 ساعت 13:13 | 7.9K بازدید | 0 دیدگاه

واکنش فیفا به درگیری هواداران مجارستان و پلیس انگلیس

فیفا درگیری هواداران مجارستان و پلیس انگلیس را محکوم کرده و مدعی شد که تحقیقاتی را در این زمینه انجام خواهد داد.

واکنش فیفا به درگیری هواداران مجارستان و پلیس انگلیس

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم انگلیس و مجارستان شب گذشته در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر در ورزشگاه ویمبلی به مصاف یکدیگر رفتند و این بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید.

در جریان این بازی، هواداران مجارستان با پلیس و نیروهای امنیتی حاضر در ویمبلی درگیر شده و گفته می‌شود که یکی از این افراد توهین‌های نژادپرستانه‌ای را خطاب به یکی از ماموران بر زبان آورده است.

در بیانیه منتشر شده از سوی فیفا آمده:« فیفا فعلا در حال بررسی گزارش‌های مربوط به بازی سه‌شنبه شب در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی است تا بهترین اقدام در رابطه با اتفاق رخ داده را مشخص کند. فیفا حوادث رخ داده در بازی انگلیس مقابل مجارستان و آلبانی مقابل لهستان را به شدت محکوم می‌کند و خواهان توقف هر خشونت و هر آزار و توهین است. فیفا به هیچ وجه برابر چنین رفتارهای ناشایستی شکیبایی نخواهد کرد.»

 

1653741

 

اتحادیه فوتبال انگلیس سه‌شنبه شب اعلام کرد که قصد دارد تحقیقاتی را درباره اتفاقات رخ داده آغاز کرده و گزارشی را نیز برای فیفا ارسال کند. هواداران مجارستانی در حین زانو زدن بازیکنان تیم ملی انگلیس پیش از آغاز مسابقه به نشانه اعتراض به نژادپرستی، اقدام به هو کردن آنها کردند. آنها همچنین بنر علیه این اقدام با خود به همراه داشتند.

چهارشنبه صبح نیز اعلام شد که جز یکی از هوادارانی که به دلیل استفاده از الفاظ نژادپرستانه علیه یکی از ماموران بازداشت شده بود، پنج هوادار دیگر تیم ملی مجارستان نیز بازداشت شده‌اند. پیش از این در بازی رفت این دو تیم که در بوداپست برگزار شده بود نیز درگیری‌هایی بین هواداران مجارستان و بازیکنان انگلیس به وجود آمده بود و به همین دلیل تیم امنیتی اتحادیه فوتبال و پلیس انگلیس در شرایط آماده‌باش قرار داشتند.

دیدگاه‌ها