کد خبر : 1785417 | 21 مهر 1400 ساعت 14:10 | 34.1K بازدید | 25 دیدگاه

چرا لبنان می تواند برای ایران تیم ترسناکی باشد؟

تیم ملی لبنان در وقت های تلف شده دیدار شب گذشته برابر سوریه، نشان داد که تیم خطرناکی است و اسکوچیچ برای دیدار بعدی باید حسابی مراقب این تیم باشد.

چرا لبنان می تواند برای ایران تیم ترسناکی باشد؟

به گزارش "ورزش سه"، تیم های لبنان و سوریه یکی از زیباترین دیدارهای مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر را برگزار کردند. دیداری که با حضور هواداران دو تیم در اردن برگزار شد و جو ورزشگاه، شور و هیجان خاصی به این بازی داده بود که دو تیم در این مسابقه 6 گل به ثمر رساندند که البته یک مورد آن آفساید اعلام شد.

 

دقایق پایانی نیمه نخست این بازی در اوج هیجان دنبال شد که البته همین دقایق کوتاه نشان داد که تیم لبنان از کوچکترین اشتباهات حریفش، نهایت استفاده را می برد و وقت های تلف شده بازی شب گذشته برابر سوریه، زنگ خطری را برای تیم ملی ایران و دراگان اسکوچیچ به صدا در آورد.

 

سوریه در دقیقه 44 به گل دوم خود رسید اما کمک داور آن را آفساید اعلام کرد. پس از اینکه این صحنه توسط VAR تأیید شد، لبنان پس از گذشت تنها 30 ثانیه، گل تساوی را به ثمر رساند. ایاز عثمان لژیونر سوری ها که عدم صدور ویزا توسط کنسولگری کره برای او و غیبت این بازیکن برابر کره جنوبی حسابی خبرساز شده بود، با تک روی بی مورد باعث باز شدن دروازه تیمش شد.

 

1653760

 

او در حالیکه قصد داشت از محمد دهینی عبور کند، در این مسئله ناکام بود و دهینی با توپ گیری خوب به محمد حیدر پاس داد. این بازیکن نیز حسن معتوق را از سمت چپ به حرکت درآورد که این بازیکن با عبور از عبدالرحمن ویس، با یک ارسال تند و تیز به دهانه دروازه، محمد قدوح را صاحب موقعیت کرد و این بازیکن بدون ذره ای معطلی و با یک نوک پا، توپ را به گل تساوی لبنان در دقیقه 45+1 تبدیل کرد.

 

این گل در شرایطی به دست آمد که عمر المیدانی مدافع سوری ها کاملا محمد قدوح را مهار کرده بود اما یک نوک پا برای زدن گل تساوی کافی بود. سوری ها که بابت این گل به شوک فرو رفته بودند، پس از 3 دقیقه یک بار دیگر دروازه خود را باز شده دیدند. باز هم تعلل و تک روی بی مورد بازیکنان سوریه و استفاده لبنانی ها از این اشتباهات، منجر به گل دوم این تیم شد.

 

1653767

 

1653761

 

1653762

 

عمر المیدانی مدافع سوری ها که روی مهار محمد قدوح تعلل کرده بود، در حرکتی بی مورد خط دفاعی را رها کرد و برای تصاحب توپ تا میانه های میدان پیش آمد. اما بازیکنان لبنان با یک پاس مناسب به محمد قدوح که قصد داشت از جای خالی عمر المیدانی استفاده کند، او را صاحب توپ کرد. این بازیکن نیز با شلیکی دیدنی از پشت محوطه جریمه، دروازه سوریه و ابراهیم عالمة را باز کرد تا برتری سوری ها در وقت های تلف شده نیمه اول به طور کامل از بین برود.

 

1653766

 

1653768

 

1653764

 

1653765

 

1653769

 

به هر شکل بازیکنان لبنان در نیمه دوم نیز به گل سوم رسیدند و در نهایت با پیروزی 3 بر 2 موفق شدند میزبان خود را شکست دهند. پیروزی لبنان در شرایطی به دست آمد که آنها از اشتباهات سوری ها نهایت بهره را بردند و به یک پیروزی بزرگ دست پیدا کردند. مسئله ای که شاگردان اسکوچیچ و کادرفنی تیم ملی باید حتما روی آن توجه ویژه ای داشته باشند.

دیدگاه‌ها