کد خبر : 1785478 | 21 مهر 1400 ساعت 20:28 | 110.7K بازدید | 17 دیدگاه

درگیری بالا گرفت؛

پاسخ تند به بارسلونا؛ دروغ می‌گویید؛ غلو می‌کنید!

جوزپ بارتومئو، رئیس سابق باشگاه بارسلونا واکنش تندی به ادعای اخیر خوان لاپورتا داشته است.

پاسخ تند به بارسلونا؛ دروغ می‌گویید؛ غلو می‌کنید!

به گزارش "ورزش سه"، خوان لاپورتا از همان بدو ورود به باشگاه بارسلونا تاکید کرد جوزپ بارتومئو و مدیران قبلی باشگاه شرایطی وخیم را برای این تیم ایجاد کرده و کار را برای گروه جدید نیز دشوار ساخته اند. رئیس جدید باشگاه بارسلونا اخیرا اذعان داشت رقم هنگفت و غیرقابل باور 1350 میلیون یورو بدهی روی دست باشگاه وجود دارد که جوزپ بارتومئو با انتشار بیانیه ای این ارقام نجومی را تکذیب کرده و رقم بدهی را نزدیک به یک سوم ادعای خوان لاپورتا دانسته است.  

 

جوزپ بارتومئو در بیانیه خود مدعی شد بهترین فرمول برای محاسبه میزان کاهش درآمد در فصل 21-2012، مقایسه این رقم با درآمد فصل گذشته در نزدیک ترین زمان ممکن پیش از شیوع ویروس کرونا، یعنی فصل 2018-19 بوده است.

 

1608195

 

 جوزپ بارتومئو در این بیانیه مدعی شد هیئت مدیره قبلی باشگاه بارسلونا آماده پذیرش و بررسی دوباره موضوع بوده و این اخبار منتشر شده از سوی مدیریت فعلی حقیقت ندارد. در ادامه جوزپ بارتومئو تاکید کرد باشگاه بارسلونا در این مدت و با بررسی تمامی جنبه های مالی، حداقل 330 میلیون یورو درآمد را به دلیل شیوع ویروس کرونا در فصل گذشته از دست داده است. اما این بحران مالی تنها مختص به باشگاه بارسلونا نبوده و شهر و کل کشور اسپانیا تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته و دچار خسارات مالی فراوانی شده اند.

 

در مجموع مدیران سابق بارسلونا تاکید کردند بدهی خالص حساب رسی شده 558 میلیون بوده است و رقم هنگفت 1350 میلیون که اخیرا عنوان شده صحت ندارد. همچنین جوزپ بارتومئو به نوعی این مشکلات را به گردن هیئت مدیره فعلی نیز انداخته و تاکید کرد هر گاه مدیری سال مالی باشگاهی را می بندد، اوست که مسئول شرایط مالی باشگاه لقب می گیرد.

 

1633997

 

بارتومئو در ادامه مدعی شد 558 میلیون ضرر در سال گذشته (481 میلیون پس از مالیات) تنها به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده و اگر این اتفاق رخ نمی داد، این رقم بسیار کمتر شده و تا 50 میلیون تقلیل پیدا می کرد.

 

بارتومئو در ادامه مدعی شد به هیئت مدیره فعلی اطلاع داده شده که بدهی خالص باشگاه تا 30 ژوئن 2021 رقم 680 میلیون یورو است. همچنین با توجه به اینکه مجموع سرمایه گذاری های انجام شده در توسعه اسپای بارسا با رقم 122 میلیون یورو بوده، بدهی تعدیل شده 558 میلیون یورو شده است.

 

1652080

 

همچنین جوزپ بارتومئو در این بیانیه تاکید کرد بر خلاف اخبار منتشر شده، باشگاه بارسلونا هرگز در حال انحلال و ورشکستگی نبوده و این شایعات هیچوقت حقیقت نداشته است. در ادامه نیز جوزپ بارتومئو اذعان داشت پروژه اسپای بارسا و توافق مالی با شرکت گلدمن ساکس حاصل کار مدیران قبلی بوده و این پروژه برای آینده بارسلونا خیلی سودآور خواهد بود.

 

برخی رسانه ها معتقدند اعداد و ارقام ارائه شده توسط خوان لاپورتا غلوآمیز و تنها برای توجیه شرایط فعلی مدیریت باشگاه بوده است. به هر ترتیب جوزپ بارتومئو قبول نمی کند که این رقم بدهی تنها حاصل کار او بوده و باید دید پاسخ هیئت مدیره فعلی بارسلونا به این بیانیه چه خواهد بود.

دیدگاه‌ها