کد خبر : 1785572 | 22 مهر 1400 ساعت 14:32 | 70.8K بازدید | 28 دیدگاه

می‌خواهیم او کریم باقری ذوب آهن باشد؛

واکنش تارتار به خداحافظی قاسم حدادی‌فر

مهدی تارتار سرمربی ذوب آهن درباره جدایی قاسم حدادی فر توضیحاتی را ارائه کرد.

واکنش تارتار به خداحافظی قاسم حدادی‌فر

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته قاسم حدادی‌فر پس از دو دهه حضور در تیم فوتبال ذوب آهن، از این تیم خداحافظی کرد تا یکی از مهمترین اتفاقات نقل و انتقالاتی را رقم بزند. جدایی بازیکنی که سالها کاپیتان این تیم بود اما حالا پس از سه مصدومیت شدید از ناحیه رباط صلیبی و در 38 سالگی، جدایی اش از این تیم را قطعی کرد.

 

جدایی او، واکنشهای بسیار زیادی را در بین طرفداران تیم سبزپوش اصفهانی ایجاد کرد. طرفدارانی که برخی از آنها با حدادی‌فر ذوب آهنی شدند و حالا شاید پایان فوتبال او را باور نمی‌کردند و اعتقاد داشتند که این اتفاق در مقطع کنونی نباید رخ دهد. پس از پست اینستاگرامی حدادی‌فر، گروهی از هواداران تیم ذوب آهن نسبت به مهدی تارتار واکنش نشان دادند و او را در این ماجرا مقصر دانستند.

 

در همین خصوص با مهدی تارتار سرمربی کنونی ذوب آهن که هدایت این تیم را در لیگ بیست و یکم برعهده خواهد داشت، گفتگویی را انجام دادیم و از او درباره غیبت دو هفته‌ای حدادی‌فر در تمرینات پرسیدیم و همچنین یک سوال محوری: آیا او عامل جدایی حدادی‌فر است؟

 

این مصاحبه را در زیر می‌خوانید:

 

* با تصمیم حدادی‌فر برای بازی مخالفتی نداشتم
من روز اولی که قاسم را در باشگاه دیدم و با او صحبت کردم، از حضورش در تیم استقبال کردم و گفتم باتوجه به اینکه سه بار رباط صلیبی پاره کردی و همچنین شرایط سنی ات، بیا کار مربیگری را در کنار ما استارت بزن. قاسم گفت من می‌خواهم بازی کنم و شرایطم خوب است. من گفتم هیچ ایرادی ندارد و من هم مخالفتی ندارم، دو سه هفته تمرین کن تا من شرایطت را ببینم.

 

* گفتم بیا و کنار تیم باش
دو سه هفته گذشت و حدادی‌فر در تمرینات حضور داشت که من او را کنار کشیدم و با او درباره وضعیتش صحبت کردم. همچنین گفتم که بیا مثل کریم باقری برای ذوب آهن باش، هم کار مربیگری را آغاز می‌کنی و هم اینکه در بین بازیکنان انگیزه ایجاد می‌کنی و تیم را جمع می‌کنی و برای موفقیت تیم نقش پررنگ تری ایفا می‌کنی؛ این پیشنهاد را به تو می‌دهیم که اینطور کنار تیم باشی. بعد از این صحبتها و وقتی که تیم در حال گرم کردن بود، قاسم [حدادی فر] با آقای پاشایی (مربی ذوب آهن) هماهنگ کرد و گفت که من می‌روم و تمرین نمی‌کنم و روحیه ام خوب نیست. بعد از آن هم نزدیک دو هفته در تمرینات حضور نداشت تا اینکه از تیم خداحافظی کرد. این شرح ماجرایی بود که دوست داشتم هواداران ذوب آهن بخوانند و بدانند که من مخالفتی با حضور قاسم حدادی فر نداشتم و اتفاقا علاقه زیادی به او دارم.

 

* یک کاپیتان دیگر ذوب آهن در کنار ماست
من همیشه برای قاسم احترام خاصی قائل بوده و هستم. می‌دانم هواداران او را دوست دارند و او کاپیتان تیم است. ما هیچ وقت او را کنار نگذاشتیم و پیشنهاد دادیم که در کادرمان حضور داشته باشد. هواداران حتما می‌دانند که ما در کادرفنی آقای صلصالی کاپیتان سابق ذوب آهن را داریم و همیشه رابطه خوبی با پیشکسوتان داشته ایم چون این‌ها برای تیم ذوب‌آهن زحمت کشیده‌اند.

 

* باشگاه به دنبال بازی خداحافظی برای حدادی فر است
باشگاه ما به فکر بازی خداحافظی برای قاسم حدادی‌فر هم بوده و هست و در باشگاه همیشه به روی او با است. او سالها زحمت کشیده و هواداران ذوب آهن خاطرات خوشی را با او دارند. از نظر شخصیتی انسان بسیار خوبی است و از نظر فوتبالی هم همینطور. ما خیلی دوست داشتیم که او نقشی که کریم باقری در پرسپولیس ایفا می‌کند را در ذوب‌آهن داشته باشد و اصلا وجود چنین نفراتی بسیار اهمیت دارد.

 

1564914

 

* باید با دقت نفراتم را انتخاب کنم
من به عنوان یک مربی حرفه‌ای مسئولیت تیم را برعهده دارم و باید با دقت نفرات لازم را انتخاب کنم و کسی که جذب می‌کنم، بازیکنی باشد که بتواند برایم بازی کند. من نظرم این بود که قاسم حدادی‌فر بعد از سه مصدومیت رباط صلیبی روی هر دو پایش و باتوجه به شرایط سنی، شاید دیگر نتواند در زمین کمک کند و در کنار زمین می‌تواند  نقش پررنگی را برای موفقیت داشته باشد.


* موفقیت ذوب آهن هدف اول و آخر ماست
به هواداران ذوب آهن می‌گویم که هدف من و دستیارانم موفقیت تیم است. ما در این مدت بیشترین بازی تدارکاتی را داشتیم و با دقت و وسواس برنامه تدارکاتی و اردوها را چیدیم تا تیم را آماده کنیم. ما می‌خواهیم ذوب آهن را به جایگاه واقعی‌اش برگردانیم و باور کنید روز و شب در حال تلاش برای رسیدن به این مهم هستیم. این چیزی است که در ذهن و دل ماست و هر تصمیمی که می‌گیریم در همین راستاست. همانطور که گفتم حضور آقای صلصالی در کادرفنی، نشانه روشنی برای این است که ما به دنبال استفاده از تجربیات بازیکنان پیشین ذوب آهن هستیم و می‌خواستیم قاسم حدادی‌فر عزیز هم به همین شکل به تیم کمک کند. دوباره می‌گویم که در باشگاه همیشه به روی او باز است.

دیدگاه‌ها