کد خبر : 1785602 | 22 مهر 1400 ساعت 17:53 | 40.2K بازدید | 9 دیدگاه

در مستند ویژه آمازون از آرسن ونگر

فرگوسن: جام طلایی ونگر، افتخاراتم را زیر سایه برد

سر الکس فرگوسن معتقد است که قهرمانی بدون شکست آرسنال با ونگر در فصل 04-2003، دستاوردی استثنایی بود.

فرگوسن: جام طلایی ونگر، افتخاراتم را زیر سایه برد

به گزارش "ورزش سه"، برای دو دهه، منچستریونایتد با الکس فرگوسن و آرسنال با هدایت آرسن ونگر، جدالی سخت برای قهرمانی لیگ برتر داشتند و این شیاطین سرخ بودند که موفق تر عمل کردند. یونایتد با سر الکس توانست 13 بار فاتح لیگ برتر شود و ونگر که از 1996 روی نیمکت توپچی ها نشست نیز توانست 3 قهرمانی لیگ را به دست بیاورد.

 

 

1654020

 

 

فرگوسن در دوران حضورش همچنین یونایتد را به دو قهرمانی اروپا نیز رساند و فصل 99-1998 سه گانه را نیز فتح کرد ولی اسطوره 79 ساله اسکاتلندی معتقد است که سال 2004 ونگر با قهرمانی در لیگ برتر بدون حتی یک شکست، تمام دستاوردهای او در یونایتد را زیر سایه برد.

آرسنال توانست رکورد پرستون در فصل89-1888 را تکرار کند و از زمان تغییر شکل برگزاری لیگ انگلیس و ظهور لیگ برتر، هیچ تیمی نتوانسته بدون شکست قهرمان شود. جام طلایی آرسنال همچنان منحصر به فرد است.

 

 

1654019

 

 

فرگوسن که در مستند جدید آمازون در مورد فصل بدون شکست آرسنال با ونگر صحبت می کرد، گفت:« دستاورد آرسنال در فصل 04-2003 بالاتر از هر چیزی است و عملا همه افتخاراتم در یونایتد را تحت الشعاع قرار داد.»

 

در بخش دیگری از مستند، او در مورد ونگر می گوید:« از خودم پرسیدم که آیا ونگر به دنبال جنگ است؟»

 

 

1654018

 

 

آرسن ونگر در سال 2018 پس از 22 سال، آرسنال را ترک کرد. او در این مدت سه عنوان قهرمانی لیگ و هفت قهرمانی جام حذفی را کسب کرد. ونگر نقشی محوری در انتقال باشگاه از هایبوری به ورزشگاه امیریتس ایفا کرد.

 

در بخشی از این مستند، معمار آرسنال طلایی که این روزها قدم در 71 سالگی گذاشته، می گوید:« شما می خواهید چیزهای دیگری را کشف کنید. آنچه فوتبال می تواند به شما بدهد را شما می توانید به هنر تبدیل کنید.»

 

این مستند همچنین به یادآوری آخرین روزهای حضور ونگر در شمال لندن نیز می پردازد. در آن فصل، جوی سمی در اطراف باشگاه وجود داشت و بسیاری از هواداران توپچی ها خواهان برکناری ونگر بودند.

ونگر با ناراحتی در مورد آن دوران صحبت کرد:« شما به این درک می رسید که پایان هر چیزی، شبیه مراسم تدفین است.»

 

در این مستند همچنین اسطوره های آرسنال چون دنیس برگ‌کمپ، پاتریک ویه را، تیری آنری و امانوئل پتی هم صحبت می کنند و قرار است از 11 نوامبر شروع به پخش کند.

 

دیدگاه‌ها