کد خبر : 1785795 | 23 مهر 1400 ساعت 23:48 | 24.1K بازدید | 10 دیدگاه

ماموریت شبه ملی یحیی و شاگردان در ریاض (عکس)

دیدار الهلال و پرسپولیس، تقابل دو قدرت بزرگ فوتبال ایران و عربستان خواهد بود؛ آن هم در شرایطی که تیمهای ملی این دو کشور صدرنشین مقدماتی جام جهانی هستند.

ماموریت شبه ملی یحیی و شاگردان در ریاض (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، عربستان با هروه رنار عملکرد درخشانی در مرحله اول و نهایی مقدماتی جام جهانی داشته و این در حالی است که از آخرین تقابل تیمهای ملی بزرگسالان ایران و عربستان بیش از یک دهه می‌گذرد؛ زمانی که در ریاض تیم ملی به نتیجه تساوی رسید و در تهران این سعودی‌ها بودند که شاگردان علی دایی را از پیش رو برداشتند.

 

در تمام این سالها که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی بود، بسیاری منتظر تقابل ایران و عربستان در مقدماتی جام جهانی یا جام ملتها بودند که اتفاق نیفتاد و این بار هم تیم اسکوچیچ در برابر تیم هروه رنار قرار نگرفت تا دوباره یک مسابقه باشگاهی محل جدال فوتبالی این دو قدرت غرب آسیا باشد.

 

ژاردیم سرمربی حریف، بازی پرسپولیس و الهلال را جدال دو تیم بزرگ قاره خواند و آمارها نیز همین موضوع را نشان می‌دهد؛ به طوری که فوتبال دیتابیس امسال قرمزهای ایران و آبی پوشان عربستان را دو قدرت اصلی منطقه دانست و همچنین در سالهای اخیر هیچ یک از تیمهای غرب نتوانسته‌اند به اندازه این دو تیم به نیمه نهایی ACL برسد.

 

بنابراین در شرایطی که ایران و عربستان با صدرنشینی در مرحله مقدماتی جام جهانی برای یکدیگر قدرتنمایی می‌کنند، دیدار شاگردان گل‌محمدی با تیم الهلال، یک جدال ویژه بین فوتبال ایران و عربستان خواهد بود؛ آن هم در شرایطی که استقلال، فولاد و تراکتور در این فصل لیگ قهرمانان برابر الهلال و النصر مغلوب شدند و حالا یحیی و تیمش فرصت این را خواهند داشت تا با گذر از نمایندگان عربستان در این کشور، دوباره فوتبال ایران را بر بام غرب آسیا قرار بدهند.

 

1654331

دیدگاه‌ها