کد خبر : 1785820 | 24 مهر 1400 ساعت 09:34 | 5.8K بازدید | 0 دیدگاه

جوانگرایی نباید به زیان باشگاه‌های سازنده تمام شود

دقیقی: فدراسیون در موضوع تیم امید با باشگاه‌ها تعامل کند

مدیر تیم فوتبال و مشاور اجرایی باشگاه پیکان معتقد است عدم لغو بازی این تیم در هفته دوم رقابت‌های لیگ به دلیل حضور بازیکنان این تیم در اردوی تیم ملی امید به زیان این باشگاه خواهد بود.

دقیقی: فدراسیون در موضوع تیم امید با باشگاه‌ها تعامل کند

به گزارش "ورزش سه"، سعید دقیقی در خصوص حضور ۳ بازیکن این تیم در فهرست نهایی تیم ملی فوتبال امید ایران بیان کرد: برای باشگاه پیکان باعث افتخار است که همواره با حمایت و معرفی بازیکنان جوانان پشتوانه تیم های ملی فوتبال کشور بوده و ستاره های این تیم می توانند مهره های تاثیرگذار تیم ملی امید در مسابقات بین المللی باشند با این وجود درخواست ما این است که تعامل مفید و سازنده ای بین فدراسیون و باشگاهها در مسیر حمایت از تیم امید شکل بگیرد.


دقیقی اضافه کرد:یکی از نگرانی های همیشگی مربیان تیم های ملی این است که بازیکنانشان در باشگاهها مورد استفاده قرار بگیرند و در شرایط مسابقه باشند. ملی پوشان پیکان از بازیکنان ثابت و مورد اعتماد کادر فنی هستند و در ترکیب این تیم جایگاه ویژه ای دارند بر همین اساس غیبت این بازیکنان هم طبیعتا به تیم لطمه می زند. شاید برخی دیگر از باشگاهها از بازیکنان جوان کمتر و به عنوان یار ذخیره استفاده کنند اما در پیکان سه بازیکن حاضر در اردوی تیم امید مهره های اصلی و تاثیرگذار تیم به شمار می روند.


مدیر تیم فوتبال پیکان همچنین گفت:در هفته های ابتدایی لیگ غیبت سه مهره اصلی برای تیم جوانی مثل پیکان تلخ و زیان بار است. درخواست ما این است که سازمان لیگ در راستای حمایت از تیم امید و باشگاهها بازی هفته دوم برابر هوادار را لغو کند. امکان تعویق این بازی و انجام مسابقه در تعطیلی فیفا دی وجود دارد چرا که ما و هوادار بازیکنی در اردوی تیم ملی بزرگسالان نداریم و می توانیم در آن مقطع مسابقه خودمان را انجام بدهیم. 


دقیقی در پایان اظهار داشت:فدراسیون و سازمان لیگ باید از باشگاههایی که حامی استعدادهای جوان فوتبال کشور هستند حمایت کنند. باشگاههایی که روی بازیکنان جوان سرمایه گذاری می کنند نباید از همین ناحیه متضرر شوند در حالی که ممکن است برخی از باشگاهها متمول هیچ تمایلی به استفاده از بازیکنان جوان در ترکیب اصلی خودشان نداشته باشند و به همین دلیل بازیکنان تیم های ملی امید و جوانان کمتر فرصت حضور در ترکیب تیم های خودشان را پیدا می کنند چرا که مربیان باشگاهها نمی توانند روی حضور این بازیکنان در طول فصل حساب کنند. بر این اساس فدراسیون و سازمان لیگ باید به گونه ای تصمیم گیری کنند که جوانگرایی به زیان باشگاه‌های سازنده تمام نشود.

دیدگاه‌ها