کد خبر : 1785860 | 24 مهر 1400 ساعت 13:09 | 167.9K بازدید | 29 دیدگاه

از دبی تا ریاض؛سه بازی حساس در ده روز

مثل وحید امیری خستگی‌ناپذیر باش

پس از حضور در دو دیدار ملی، وحید امیری خود را آماده دیدار مقابل الهلال می‌کند؛ بازی در کنار عیسی آل‌کثیر با نقشی متفاوت نسبت به تیم ملی.

مثل وحید امیری خستگی‌ناپذیر باش

به گزارش "ورزش سه"، این یک اتفاق بی نظیر در فوتبال ایران و آسیاست که بازیکنی 33 ساله در دو بازی فیفادی فیکس باشد و سپس با پرواز به ریاض، خود را در قامت بازیکنی نشان دهد که کادرفنی نمی‌تواند از اسمش بگذرد. اما وحید امیری توانسته این هدف ویژه را محقق کند و در آخرین جلسه تمرینی سرخپوشان، به یحیی گل‌محمدی نشان داد که شاداب و سرحال، آماده 90 دقیقه تلاش در برابر آبی پوشان ریاض است.

 

نکته جالب درباره این الماس تراش خورده خرم آبادی اینکه جابجایی مربیان هیچ تاثیری در روند او نداشته؛ کسی که در نفت تهران شاگرد یحیی و منصوریان بود، در تیم ملی توسط کی‌روش دعوت شد و مورد اعتماد ویلموتس قرار گرفت و به بازیکن مورد علاقه اسکوچیچ تبدیل شد، در پرسپولیس چهره ثابت دوران برانکو بود و در زمان کالدرون فیکس ماند و حالا در دوره یحیی گل‌محمدی نیز هیچ بازی ای را از دست نمی‌دهد.

 

1654446

 

اگرچه این اعتماد همیشگی مربیان به امیری دلایل متفاوتی دارد اما علت اصلی اش را باید در شاخصه‌های ذاتی او جستجو کرد؛ اینکه همیشه بیشترین میزان تلاش و دوندگی را ارائه می‌کند و در هر منطقه‌ای زمین و برابر هر حریفی، نمایشی قابل قبول دارد. یعنی اگر قرار باشد با فاکتورهای مختلف نمره‌ای به عملکرد او در هر بازی داده و روی نمودار آورده شود، نقاطی در بالای نمودار به دست می‌آیند که اتصالشان به یکدیگر، خطی نیمه صاف را پدید می‌آورد.

 

فارغ از آنچه در گذشته رخ داده، امیری یک داستان 10 روزه استثنایی را پشت سر گذاشت؛ پس از انجام بازی دوستانه برابر شهرداری آستارا و حضور در ترکیب اصلی (کنار حامد پاکدل)، به اردوی تیم ملی دعوت شد و روز 15 مهر برابر امارات در ترکیب اصلی به عنوان هافبک چپ (نیمه اول) و دفاع چپ (نیمه دوم) به میدان رفت و سومین بازیکن برتر زمین شد. با 85% پاس صحیح، 4 تکل موفق، 2 قطع توپ و 2 دریبل موفق.

 

1654036

 

 

بازگشت ایران از دبی با تمرینات سفت و سخت برای بازی با کره‌جنوبی همراه بود. روز 20 مهر مشخص شد که امیری دفاع چپ تیم ملی در برابر کره جنوبی خواهد بود. یک ساعت پس از شروع بازی با ورود نورافکن او به پست هافبک چپ رفت و دوباره درخشید و سومین بازیکن برتر تیم ملی در این مسابقه لقب گرفت؛ 180 دقیقه بازی در فیفادی که باعث نگرانی شدید پرسپولیسی‌ها شد، چرا که آنها تنها چهار روز بعد با الهلال بازی داشتند.

 

حالا گزارشها از ریاض حاکی از آن است که امیری سومین حضور فیکس خود در 10 روز اخیر را تجربه خواهد کرد تا به این شکل رکوردزنی کند. بازیکنی دونده، تلاشگر، گوش به فرمان و سر به زیر که در دهمین سال معرفی اش به فوتبال ایران، آثار افت ناشی از افزایش سن را در فوتبالش نشان نداده تا پرسپولیسی‌ها فعلا از بابت تمدید قرارداد سه ساله با او خوشحال باشند.

 

1654445

 

 

نکته جالب اینکه وحید امیری در تیم ملی دو پست مختلف داشت و حالا در خط حمله به میدان خواهد رفت؛ یعنی علاوه بر اینکه او در طول 10 روز اخیر به سه کشور سفر کرده تا در سه بازی حساس و پرفشار فیکس باشد، باید در سه منطقه متفاوت نیز به میدان برود؛ دفاع چپ، هافبک چپ و حالا احتمالا مهاجم سایه. اینکه یک فوتبالیست ایرانی تا این حد تاکتیک پذیر باشد و نقشهای مختلف را به خود بگیرد، حسرت طرفداران ایرانی برای معرفی دیرهنگام او به فوتبال ایران را بیش از پیش خواهد کرد.

 

حتی اگر در ساعات پایانی روز تصمیم یحیی عوض شود و او را روی نیمکت بنشاند هم امیری مهمترین اسلحه یحیی روی نیمکت خواهد بود؛ مهره‌ای که شاید رکورد 14 روز 4 بازی را هم با غلبه بر الهلال به نام خود اختصاص بدهد!

 

 

1654335

 

1654216

 

علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی ایران هم وضعیت مشابهی با وحید امیری را تجربه خواهد کرد.او امروز در ترکیب فاینورد حاضر است.

دیدگاه‌ها