کد خبر : 1785863 | 24 مهر 1400 ساعت 13:27 | 26.9K بازدید | 3 دیدگاه

پورموسوی:

مشکلات پرسپولیس فقط در فوتبال ایران دیده می‌شود

سرمربی جنوبی سابق نفت آبادان درباره شرایط تیم ملی بعد از صدرنشینی در پایان چهارمین بازی انتخابی جام جهانی صحبت کرد.

مشکلات پرسپولیس فقط در فوتبال ایران دیده می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، سیروس پورموسوی سرمربی فصل گذشته نفت آبادان که در این فصل علیرغم حضور کوتاه مدت در نفت مسجدسلیمان از جمع این تیم جدا شد، اکنون درباره وضعیت تیم ملی بعد از چهارمین بازی و صدرنشینی در انتخابی جام جهانی می‌گوید: با توجه به اینکه تیم ملی فقط در فیفادی می‌تواند بازیکنان خود را در  اختیار داشته باشد و بازیکنان دیر به تیم اضافه می‌شوند ما در بخش دفاع تیمی با مشکلات بزرگی روبه‌رو هستیم. در بازی با امارات دروازه ما تهدید شد که VAR به داد ما رسید و در بازی با کره در همان صحنه دروازه ما باز شد و عمق دفاع ما بسیار آسیب پذیر نشان داد.

 

وی ادامه داد: بازیکنان مدت زمان کمی در اختیار تیم ملی و سرمربی هستند به همین خاطر ما نتوانستیم مشکل خود در عمق دفاع را برطرف کنیم. اسکوچیچ  و کادرفنی بایستی وقت بیشتری برای مرتفع کردن این نقطه ضعف تیم ملی بگذارند. مسلما با آنالیزهای که سایر تیم‌ها روی ما دارند این موضوع می‌تواند در بازی های بعدی برای ما مشکل ساز شود. مطمئنم با توجه به شناختی که از بازیکنان و توانایی آنها دارم و همچنین کادرفنی که در اختیار داریم این مشکل درست خواهد شد.

 

او در مورد انتقادهای که نسبت به عملکرد اسکوچیچ می‌شود اینطور توضیح داد: خیلی ها نسبت به شکل بازی و سبک تیم ملی معترض هستند نه نحوه نتیجه گیری آن. مسلما همه از اینکه تیم ملی در صدر جدول حضور دارد خوشحال هستند. نگرانی منتقدین در این خصوص است که تیم ملی نسبت به پتانسیلی که دارد شاید انتظار بازی بهتری را دارند. مردم ما دیگر راضی به صعود به جام جهانی نیستند؛ چندین بار ما در جام جهانی حاضر بودیم و اکنون مردم توقع دارند تیم ملی از مرحله گروهی صعود کند و در جمع ۱۶ تیم برتر جهان قرار بگیرد. به هر حال ما بازیکنان خوب و بزرگی را در اختیار داریم که در اروپا بازی می‌کنند و این موضوع باعث شده مردم انتظار بیشتری از تیم ملی داشته باشند.  اما باید واقع بین بود. تیم ملی برای حضوری موفق نیازمند این است که سرمایه گذاری و حمایت بیشتری صورت گیرد. بازی‌های تدارکاتی بیشتر و کمپ‌های تمرینی مناسب. با این حال ما تنها بر تکیه بر حضور بازیکنان در فوتبال اروپا انتظار این اتفاق را داریم که باید کمی واقع بین تر باشیم.

 

پورموسوی در مورد بازی حساس امشب پرسپولیس با الهلال عربستان گفت: مطمئنا پرسپولیس در خانه الهلال کار سختی خواهد داشت و حضور هواداران این تیم باعث می‌شود با انگیزه بیشتری برابر پرسپولیس حاضر شوند. الهلال در این سال‌ها هزینه های زیادی کرده و هیچ دغدغه ای مالی ندارد. اما مشکلاتی که پرسپولیس دارد در فوتبال ما عادی است و حتی برخی تیم‌ها لیگ برتری برای سفر داخلی مشکل دارند و به بازیکنان پرداختی نداشته اند. با این حال اعتقاد دارم که پرسپولیس با توجه به کیفیت فنی که دنبال می‌کند، علیرغم کار سختی که دارد، اتفاق غیرممکنی روبروی آنها قرار ندارد.

 

مربی سابق استقلال خوزستان در مورد حضور عبدالله ویسی روی نیمکت فولاد خوزستان گفت: حضور عبدالله ویسی در فولاد خوزستان می‌تواند برای مربیان بومی ایجاد انگیزه کند. چرا که خوزستان داری مربیان زیادی است و با توجه به سیاست مدیریت جدید فولاد بر روی بومی‌سازی است آنها می‌توانند امیدوار باشند که این اتفاقات خوشایند در سال‌های بعد در این تیم و تیم‌های دیگر خوزستانی ادامه دار باشد. خوزستان مربیان خوبی دارد و از نظر فنی می‌توانند وارد این عرصه شوند و موفقیت‌های بزرگی را رقم بزنند.

دیدگاه‌ها