کد خبر : 1786015 | 25 مهر 1400 ساعت 00:47 | 47K بازدید | 43 دیدگاه

یادداشت:بدرود آسیای 2021

مجموعه اتفاقات باعث شد تا پرسپولیس نتواند برابر نماینده قدرتمند عربستان موفق شود.

یادداشت:بدرود آسیای 2021

به گزارش "ورزش سه" شاگردان یحیی گل محمدی در شبی که به وضوح از شرایط مسابقه به دور بودند در خانه الهلال پرستاره متحمل شکست ۳ بر صفر شدند. درینجا قصد داریم به دلایل غیر فنی این شکست تلخ برای سرخ ها اشاره کنیم.


۱.نقش تعیین کننده تماشاگران میزبان
بعید است بتوان فردی را پیدا کرد که منکر تاثیر حضور تماشاگران عربستانی بر نتیجه دیدار حساس مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 21-2020 شود. جو امیر فیصل بن فهد شهر ریاض در تمام طول بازی بشدت از لحاظ روحی و روانی روی بازیکنان دو تیم و عملکردشان تاثیر گذاشته بود.


* کاش تنی چند از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال کشورمان را رایگان در اختیار عربستانی ها قرار می دادیم!


۲. سلطان و شبان
انصافا از لحاظ مهره، دست ژاردیم به مراتب از یحیی گل محمدی بازتر بود. این البته به معنی اختلاف بیش از حد کیفیت نفرات دو تیم نیست، بلکه بهره بردن از فوتبالیست های درجه یکی که تا همین چند وقت پیش در لیگ های معتبر اروپایی به میدان می رفتند در چنین مسابقات حساسی تمایز ایجاد می کنند. عملکرد گومیس، موسی مارگا و پریرا در همین یک بازی نشان از اهمیت بالای سرمایه گذاری برای دستیابی به موفقیت است.


* باید سریع و فوری، فکری به حال ریال کرد!


۳. مظلوم نمایی نه، مطالبه گری و پاسخگویی آری
درباره تغییر در برنامه پرواز سرخپوشان به عربستان مطالب بسیاری گفته و شنیده شد اما آنچه در جریان این اتفاقات ناخوشایند بوجود آمد، نپذیرفتن بهانه ها توسط هواداران این تیم بود. درواقع دیگر باوجود انواع و اقسام ابزار ارتباطی و آگاهی رسان، پنهان کردن واقعیت از مخاطب تا حدود زیادی غیرممکن است. بنابراین متوسل شدن به ابزار نخ نما شده و بیان کلید واژه ی "کارشکنی" سعی در گول زدن فوتبالدوستان کرد.

 

*وقتی در فوتبالید و در مدیریت یک تیم پرهوادار ،حتما روی تماشاچی آگاه و سوشال مدیای قوی حساب ویژه باز کنید.

۴. واژگان مهم
اینکه اسمش را شانس و بدشانسی بگذاریم، مدیریت و سومدیریت یا هرچیز دیگر، در نهایت نتیجه اش می شود تفاوت نمایش پرسپولیس برابر الهلال. تیمی در گرما گرم رقابت های داخلی و آن یکی در پی رقیب برای بازی دوستانه.


* اصرار لجوجانه به اختراع چرخ در سال 2021 و از بین بردن فرصت بهبود شرایط، نامیدی و نارضایتی را دامن می زند.


۵. حقیقت، تلخ است.
ثبت نتیجه ۳ بر صفر ناخوشایند و گزنده است اما دیدار امشب الهلال مقابل پرسپولیس یک تابلوی ماندگار است. بد باشی تنبیه می شوی. به همین راحتی. در چنین مواقعی نباید از زمین و آسمان هم توقع یاری داشت!


*خداحافظ آسیای 2021 .

 

 

مهدی بشکنی

دیدگاه‌ها