کد خبر : 1786016 | 25 مهر 1400 ساعت 00:57 | 41.1K بازدید | 49 دیدگاه

عملکرد تیم واقعا بد بود

آشوبی:جدایی نوراللهی و کنعانی‌زادگان ضربه بزرگی بود

هافبک دفاعی سابق پرسپولیس، معتقد است نوراللهی و کنعانی‌زادگان دو بازیکن تعیین کننده پرسپولیس طی دو فصل اخیر بوده‌اند که جایشان پر نشده است.

آشوبی:جدایی نوراللهی و کنعانی‌زادگان ضربه بزرگی بود

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نتیجه بازی را در ریاض با سه گل به الهلال واگذار کرد و شاگردان یحیی گل‌محمدی عملکرد ضعیفی ارائه کردند تا در جریان بازی هم کارشناسان فوتبال شانسی برای بازگشت این تیم و جبران نتیجه قائل نباشند.


با فرزاد آشوبی در رابطه با نتیجه به دست آمده مقابل الهلال صحبت کردیم که در ادامه توضیحات هافبک دفاعی سابق سرخپوشان که سابقه بازی در استقلال را هم دارد، می‌خوانید.

 


*پرسپولیس با سه گل در شرایطی نتیجه را واگذار کرد که الهلال در حضور تماشاگرانش بازی کرد و در کوران مسابقات داخلی لیگ هم هست. به طور کلی شکست پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنید؟


فرزاد آشوبی- ما می‌توانیم به دو شکل این شکست را تحلیل کنیم. واقعیت این است که ما نمی‌توانیم، میزبانی را در اختیار داشته باشیم، اما نکته دوم هم این است که پرسپولیس نمی‌تواند مطابق برنامه‌‍ریزی کادر فنی به عربستان برود. و مورد دیگر اینکه لیگ ما برخلاف خیلی از کشورها هنوز شروع نشده و این ها عواملی است که هر کدام می‌تواند درصدی روی کیفیت یک فرد و یک گروه تاثیرگذار باشد.  اما ما در مورد پرسپولیس حرف می‌زنیم؛ تیمی که در سالتان اخیر مشکلات زیادی داشته و علی‌رغم سختی‌ها نتایج خوبی گرفته است و طبیعتا سطح انتظارات از این تیم بالاست. می توانیم درصدی از این شکست را در بعد فنی بررسی کنیم. بازی الهلال و استقلال نشان داد که این تیم چقدر خط حمله قدرتمندی دارد و چقدر مهم است که ارتباط خط میانی این تیم و به خصوص پریرا با مهاجمین قطع شود. به نظرم می‌شد راه کاری را طراحی کرد و می شد به سمتی رفت که فضا را از این بازیکن خلاق و بازیکنی که غیرقابل پیش بینی عمل می‌کند، گرفت. این اتفاق نیفتاد و البته این را هم باید پذیرفت، که بازیکنان پرسپولیس با چیزی که از آنها در ذهن داشتیم فاصله داشتند و نمی دانم چه مشکلی است.

 

 

*اینکه پرسپولیس درگیر مسابقات داخلی نبود، چقدر در عملکرد ضعیف بازیکنان و همینطور نمایش تیمی آنها موثر بود؟


فرزاد آشوبی- تاثیر دارد ولی من فکر نمی‌کنم به اندازه ای باشد که بتوان دلیل این افت عملکرد را فقط همین موضوع دانست. به خصوص اینکه پرسپولیس دو سه هفته پیش در دوشنبه مقابل استقلال تاجیکستان که تیم قابل احترامی هم بود، بازی کرد و در مقابل هواداران این تیم برنده بازی هم شد. فکر می‌کنم موارد دیگری وجود داشت باشد  و بهتر است کادر فنی و بازیکنان در این مورد حرف بزنند، ولی چیزی که واضح بود آن اشتیاق و هارمونی‌ برای رسیدن به برتری در پرسپولیس دیده نمی‌شد.  در این چند سال اخیر هیچ وقت پرسپولیس را اینطور ندیده بودیم. به هر حال این بخشی از فوتبال است و باید از این شکست‌ها عبور کرد و از اشتباهات و کمبودها درس گرفت تا شرایط بهتری در آینده فراهم شود.

 

 

*پرسپولیس در شرایطی این بازی را واگذار کرد که یحیی گل‌محمدی در پایان نیمه اول اقدام به تعویض رضا اسدی جانشین احمد نوراللهی کرد. چقدر عملکرد پرسپولیس در پست هافبک دفاعی را به نتیجه‌ای که کسب شد، ارتباط می‌دهید؟


فرزاد آشوبی- البته که احمد نوراللهی به خصوص در دو سال اخیر نشان داده بازیکن بی جانشینی در پرسپولیس است و همینطور محمدحسین کنعانی‌زادگان. معتقدم بخش بزرگی از استحکام تیمی و کیفیت گروهی پرسپولیس طی دو سال اخیر، علی رغم نمایش خوب سایر بازیکنان، به کیفیت این دو بازیکن مرتبط بوده و آنها نقش ویژه و خاصی در موفقیت‌های تیم داشته‌اند. به هر حال این بازیکنان جدا شدند و باید بازیکنانی در راستای تقویت تیم جذب می‌شدند، اما در خط دفاعی که تغییری ندیدیم و بازیکنان جدید استفاده نشدند. در خط میانی هم رضا اسدی بازیکنی بود که خیلی در مورد او صحبت شد و گفتند خرید فوق العاده‌ای است. معتقدم بازیکن خوبی است، ولی برای اینکه عملکردش را قضاوت کنیم، باید به او زمان داد. به هر حال درک کردن فضا در پرسپولیس زمان‌نبر است و حداقل برای برخی‌ها اینطور خواهد بود. در خط حمله هم علی‌رغم اینکه پرسپولیس نفرات خوبی دارد، تازه می‌فهمیم تاکید یحیی برای خرید یک مهاجم سطح بالا برای چه بود و چقدر می‌توانست بازدهی داشته باشد. اما یک نکته عجیب در این بازی وجود داشت و امیدوارم دلایل قانع کننده‌ای برای آن وجود دشته بشد؛ آن هم اینکه عملکرد تیم بسیار پایین بود و فقط شاید دو سه بازیکن را بتوان نام برد که در حد و اندازه‌‎های خودشان بودند. فکر می‌کنم موردی وجود داشته که در روند تیم تاثیرگذار بوده است.

 


*به نظر شما از نظر فنی پرسپولیس چطور می‌توانست مقابل الهلال نمایش بهتری داشته باشد؟


آشوبی- من معتقدم پرسپولیس باید الهلال را از جو می‌بست و فضاها را می‌گرفت و به این تیم اجازه نزدیک شدن به خط دورازه را نمی‌داد. گومیس سرعت بالایی ندارد و مهاجم باکس است و فکر می‌کنم بالا بازی کردن پرسپولیس و تحت فشار قرار دادن دفاع‌های الهلال، می‌توانست راهکار بهتری باشد. به هر حال این را هم باید در نظر بگیریم که بخش بزرگی از بازیکنان با عملکرد خوب خودشان فاصله داشتند و در این شرایط نمی‌توان انتظار ویژه‌ای داشت. احساس می کنم یک موردی وجود داشته باشد. البته باید این را هم بگویم که شاید تاثیر همان عواملی که در بالا بحث شد، نظیر بازی در خانه الهلال، بی‌نظمی در پرواز، بازی نکردن پرسپولیس در لیگ، و .... مواردی باشند که به مسائل فنی ارتباطی ندارند و سبب افت محسوس عملکرد پرسپولیس شد‌ه‌اند. به هر حال این بخشی از جذابیت فوتبال است و تیم های بزرگ هم گاهی دچار چنین وضعیتی می شوند که قبول کردنش سخت است. بازی‌ای بود که می توانست نتیجه دیگری در آن رقم بخورد. چیزی که رقم خورد با خواسته ما یکی نبود. البته باید از نمایش خوب الهلال هم بگوییم که فکر می‌کنم نسبت به بازی استقلال رشد بیشتری پیدا کرده بود. در یک رقابت حرفه‌‎ای کوچک ترین تفاوت‎ها می تواند دلیل برتری یک گروه باشد و حزئیات است که تفاوت را رقم می‌زند و نکته‌های کوچک می‌توانند در بازی اثرگذر باشند.

 

 

*با این نمایش به نظرتان پرسپولیس در لیگ هم با چالش روبرو می‌شود؟


آشوبی- این یک مسابقه بود و این را نمی‌توان معیار یک فصل دانست. ولی واقعیت این است که پرسپولیس امسال شرایط دشوارتری برای قهرمانی خواهد داشت، چرا که هم سپاهان، استقلال و گل‌گهر شرایط خوبی دارند و تعویق لیگ سبب شد استقلال هم شرایط بهتری پیدا کند. به نظرم پرسپولیس در فصل پیش رو شرایط سخت تری خواهد داشت، ولی معتقدم هنوز بیشترین شانس را برای قهرمانی دارد.  حقیقتا اگر خواسته های آقای گل محمدی و کادر فنی برآورده شود، شرایط بهتر هم می‌شود. به هر حال با پنجره بسته روبرو هستند  و تقویت پرسپولیس می تواند کمک کننده باشد؛ ولی همین پرسپولیس هم کیفیت قهرمانی دارد.

دیدگاه‌ها