کد خبر : 1786017 | 25 مهر 1400 ساعت 01:32 | 166.2K بازدید | 38 دیدگاه

گلر سنگالی مانع هت تریک ایرانی ها برابر چلسی

قدوس کوه انگیزه بود، مندی دیوار بتنی!

ادوارد مندی شب بسیار خوبی را مقابل سامان قدوس و هم تیمی هایش سپری کرد و یک تنه عامل پیروزی چلسی بود.

قدوس کوه انگیزه بود، مندی دیوار بتنی!

به گزارش "ورزش سه"، سهم تماشاگران حاضر در برنتفورد استادیوم حداقل کسب یک تساوی بود اما شاگردان توماس فرانک با سد بزرگی به نام ادوارد مندی روبرو شده بودند و هر چه که بازیکنان تیم میزبان می زدند، مندی مهار می کرد تا توماس توخل با تکیه بر درخشش سنگربان سنگالی خود 3 امتیاز را به سختی به خانه ببرد.

 

درخشش مندی در همان ثانیه های ابتدایی بازی آغاز شد. پاس رو به عقب مالانگ سار با ضربه سر، از سرعت لازم برخوردار نبود و ایوان تانی مهاجم برنتفورد در پی تصاحب توپ و به دست آوردن یک موقعیت تک به تک بود که خروج به موقع مندی و دفع توپ توسط این بازیکن، مانع از باز شدن دروازه چلسی در ثانیه های ابتدایی شد.

 

1654825

 

اما درخشش اصلی مندی به نیمه دوم و دقایق پایانی بازی برمیگردد. زمانی که آبی های شهر لندن با یک گل پیش بودند، توماس فرانک در دقیقه 72 تصمیم گرفت تا سامان قدوس را به جای سرجی کانوس وارد زمین مسابقه کند. بازیکن ایرانی زنبورها که در فیفا دی اخیر فرصت حضور در ترکیب ایران را به دست نیاورده بود، انگیزه زیادی داشت تا پس از جهانبخش و طارمی، به دیگر بازیکن ایرانی تبدیل شود که دروازه چلسی را باز کرده است.

 

1654830

 

سامان دقایقی پس از ورود به زمین، یکی از بهترین فرصت های برنتفورد را برای گلزنی به دست آورد. در دقیقه 83 ارسال ایوان تانی به روی دروازه با اثرگذاری مالانگ سار همراه بود که توپ در گوشه محوطه جریمه به قدوس رسید. بازیکن ایرانی برنتفورد در فرصتی فوق العاده و در مصافی تک به تک با ادوارد مندی قرار گرفت. سنگربان سنگالی که مدافعی را برای دفاع از دروازه اش نمی دید، جلو آمد و بدنش را مقابل شلیک محکم سامان قرار داد. شوت محکم قدوس به سینه مندی برخورد کرد و او دروازه تیمش را نجات داد.

 

1654831

 

هواداران برنتفورد که در طول بازی و در فضای مجازی اعلام کردند که قدوس باید خیلی زودتر از اینها به زمین می آمد، چیزی نمانده بود که شاهد یک تعویض طلایی باشند. اما خروج به موقع مندی مانع از باز شدن دروازه چلسی شد. در ادامه و روی ریباند شوت سامان، برنتفورد صاحب موقعیت بود که ضربه بازیکن این تیم را چالوبا از روی خط دروازه برگشت داد تا بدبیاری های زنبورها ادامه داشته باشد.

 

1654827

 

این تنها واکنش مندی نبود. در دقیقه 86 ارسال دیدنی قدوس به روی دروازه، نصیب ایتان پیناک شد و او با ضربه ای سر، کاپیتان برنتفورد یعنی کریستین نورگارد را صاحب فرصت کرد. نورگارد نیز در موقعیتی تک به تک ضربه اش را با تمام قدرت به سمت دروازه چلسی زد که توپ به شکل عجیبی به صورت مندی برخورد کرد و راهی به دروازه پیدا نکرد.

 

1654833

 

1654829

 

اما شاهکار مندی به دقیقه 93 بازمیگردد جایی که ارسال ایتان پیناک به روی دروازه به کریستین نورگارد رسید. این هافبک دانمارکی پس از استپ توپ با سینه ای، یک ضربه قیچی برگردان زیبا را روانه دروازه چلسی کرد اما مندی با یک واکنش منحصربفرد توپ را با کمک تیر دروازه به کرنر فرستاد.

 

1654828

 

سنگربان باتجربه چلسی که به نظر می رسد بابت گل قیچی برگردانی که در لیگ قهرمانان از طارمی دریافت کرد حالا آبدیده شده است، با عکس العملی دیدنی در آخرین ثانیه های بازی پیروزی تیمش را حفظ کرد تا برنتفورد به تساوی که کمترین حق این تیم در مصاف با شاگردان توخل بود، نرسد.

 

1654826

 

به هر شکل سامان قدوس و هم تیمی هایش بازی شایسته ای را برابر قهرمان اروپا انجام دادند. بازیکن ایرانی زنبورها می توانست با باز کردن دروازه چلسی حضورش در ترکیب اصلی برنتفورد را تضمین کند اما درخشش مندی رویاهای سامان را نقش بر آب کرد. در نهایت این بازی با تک گل دیدنی بن چیل ول به سود آبی های لندن به پایان رسید.

 

1654832

 

مندی در پایان این بازی با کسب نمره 8.2 عنوان بهترین بازیکن زمین را از آن خود کرد. آنتونیو رودیگر مدافع چلسی پس از این بازی و در توئیتر خود به تمجید از سنگربان تیمش پرداخت و نوشت که او لایق حضور در میان نامزدهای دریافت جایزه بالون دور یا مرد سال جهان فوتبال بوده است.

دیدگاه‌ها